Peter (60) Een nieuwe GOK-er

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Bollemans
Berichten: 1010
Lid geworden op: 27-10-2016 20:45

Peter (60) Een nieuwe GOK-er

Bericht door Bollemans » 28-11-2016 21:09

Goedenavond medeGOK-ers m/v
Vandaag ben ik lid geworden van dit forum van deze schitterende methode om de nodige kilo’s kwijt te raken, maar ik zal beginnen met de introductie van mijn persoon;
Ik ben geboren in 1956 en van het mannelijke geslacht, bijna 40 jaar getrouwd, 3 kinderen en inmiddels 4 kleinkinderen. Ik woon in de Haarlemmermeer.

Ik heb het geluk gehad om als Bourgondiër door het leven te mogen gaan alhoewel dat natuurlijk de nodige problemen oplevert na jaaaren van overmatig genieten.
In mijn geval Diabetes en behoorlijk overgewicht. Ik ben de afgelopen 40 jaren bij elkaar wel zeker 120 kilo verloren in diverse diëten maar die heb ik allemaal weer terug gevonden (-:

Sinds 7 oktober ben ik via mijn diëtiste aan deze GOK-levenswijze geholpen en ik moet bekennen: GEWELDIG!

Mede omdat koken mijn hobby is heb ik inmiddels via het basisboek en via internet (waar hele goede KHarme recepten sites te vinden zijn) mijn kookkunsten kunnen botvieren en ik sta versteld van de smakelijkheid en diversiteit ervan.
Ik mis de piepers, pasta, brood en rijst totaal niet en doordat ik inmiddels 10 kilo minder weeg ben ik nog zeer gemotiveerd.

Ook heb ik de Glicazide (medicatie voor diabetes) weg mogen gooien en ook ben ik aan het afbouwen met Metformine, dat zijn toch mooie resultaten nietwaar. Wel zie ik op het forum dat er niet zoveel mannelijke GOK-ers aanwezig zijn maar dat komt wellicht nog.

Ik ben van plan nog zeker minimaal 10 kilo kwijt te raken en daarna vooral deze levensstijl aan te houden.

Tot zover mijn cv maar er volgt later meer, eerst maar even wegwijs worden in dit forum.

Hartelijke groet,
Peter
Dagboek

We're all in the same game; Just different levels
Dealing with the same hell; Just different devils

Bollemans
Berichten: 1010
Lid geworden op: 27-10-2016 20:45

Re: Een nieuwe GOK-er

Bericht door Bollemans » 01-12-2016 17:00

Bollemans schreef:Goedenavond medeGOK-ers m/v
Vandaag ben ik lid geworden van dit forum van deze schitterende methode om de nodige kilo’s kwijt te raken, maar ik zal beginnen met de introductie van mijn persoon;
Ik ben geboren in 1956 en van het mannelijke geslacht, bijna 40 jaar getrouwd, 3 kinderen en inmiddels 4 kleinkinderen. Ik woon in de Haarlemmermeer. Ik heb het geluk gehad om als Bourgondiër door het leven te mogen gaan alhoewel dat natuurlijk de nodige problemen oplevert na jaaaren van overmatig genieten. In mijn geval Diabetes en behoorlijk overgewicht. Ik ben de afgelopen 40 jaren bij elkaar wel zeker 120 kilo verloren in diverse diëten maar die heb ik allemaal weer terug gevonden (-: Sinds 7 oktober ben ik via mijn diëtiste aan deze GOK-levenswijze geholpen en ik moet bekennen: GEWELDIG! Mede omdat koken mijn hobby is heb ik inmiddels via het basisboek en via internet (waar hele goede KHarme recepten sites te vinden zijn) mijn kookkunsten kunnen botvieren en ik sta versteld van de smakelijkheid en diversiteit ervan. Ik mis de piepers, pasta, brood en rijst totaal niet en doordat ik inmiddels 10 kilo minder weeg ben ik nog zeer gemotiveerd. Ook heb ik de Glicazide (medicatie voor diabetes) weg mogen gooien en ook ben ik aan het afbouwen met Metformine, dat zijn toch mooie resultaten nietwaar. Wel zie ik op het forum dat er niet zoveel mannelijke GOK-ers aanwezig zijn maar dat komt wellicht nog. Ik ben van plan nog zeker minimaal 10 kilo kwijt te raken en daarna vooral deze levensstijl aan te houden. Tot zover mijn cv maar er volgt later meer, eerst maar even wegwijs worden in dit forum.
Hartelijke groet,
Peter
De vele warme welkom boodschappen op dit forum zijn werkelijk overweldigend . Dat geeft de GOK-er moed
Dagboek

We're all in the same game; Just different levels
Dealing with the same hell; Just different devils

Gebruikersavatar
Hella71
Berichten: 35
Lid geworden op: 30-11-2016 12:18

Welkom

Bericht door Hella71 » 02-12-2016 09:41

:D

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Top!

Bericht door Yvonne Lemmers » 02-12-2016 16:33

Wat een geweldig bericht.
Ik had je voorstelbericht al met verwondering en blijdschap gelezen en je enthousiasme gevoeld.

Ik las het op een tijdstip dat ik niet meer kon reageren.
En daarna druk met heel veel andere zaken betreffende GOK.

Wat heerlijk voor je dat je je zoveel beter voelt en dat je al zoveel medicijnen af aan het bouwen bent. Er komt vast een tijd dat je helemaal verlost bent van je suikerregulerende medicijnen.
Gewoon doorgaan met GOK en het enthousiasme en het goede gevoel vasthouden. Want je weet, als je weer terugvalt in een eetpatroon met veel en vaak koolhydraatrijke eetmomenten dan is je suiker zo weer slag, met alle nare lichamelijke bijwerkingen vandien.


In de dagboeken is er wel de nodige interactie.
Op voorstelverhalen wordt helaas niet meer zo vaak gereageerd.
IN de facebookgroep is er vooral veel interactie.

Als je een facebook account hebt, dan kun je toegevoegd worden.
Een inspirerende en actieve groep.
Het forum is een beetje meer naar de achtergrond verschoven.
Het is wel een bron van informatie, en zoals gezegd zijn de dagboeken heel waardevol. Ik zie dat je leuke interactie hebt met een aantal forumleden.
Volhouden.

Bollemans
Berichten: 1010
Lid geworden op: 27-10-2016 20:45

Re: Top!

Bericht door Bollemans » 02-12-2016 20:59

Yvonne Lemmers schreef:Wat een geweldig bericht.
Ik had je voorstelbericht al met verwondering en blijdschap gelezen en je enthousiasme gevoeld.

Ik las het op een tijdstip dat ik niet meer kon reageren.
En daarna druk met heel veel andere zaken betreffende GOK.

Wat heerlijk voor je dat je je zoveel beter voelt en dat je al zoveel medicijnen af aan het bouwen bent. Er komt vast een tijd dat je helemaal verlost bent van je suikerregulerende medicijnen.
Gewoon doorgaan met GOK en het enthousiasme en het goede gevoel vasthouden. Want je weet, als je weer terugvalt in een eetpatroon met veel en vaak koolhydraatrijke eetmomenten dan is je suiker zo weer slag, met alle nare lichamelijke bijwerkingen vandien.


In de dagboeken is er wel de nodige interactie.
Op voorstelverhalen wordt helaas niet meer zo vaak gereageerd.
IN de facebookgroep is er vooral veel interactie.

Als je een facebook account hebt, dan kun je toegevoegd worden.
Een inspirerende en actieve groep.
Het forum is een beetje meer naar de achtergrond verschoven.
Het is wel een bron van informatie, en zoals gezegd zijn de dagboeken heel waardevol. Ik zie dat je leuke interactie hebt met een aantal forumleden.
Volhouden.
(y)

Dank je wel Yvonne,
En ik ben inderdaad nog steeds positief over de behaalde resultaten met GOK. Ik blijf GOK verslaafd (y) :D
Dagboek

We're all in the same game; Just different levels
Dealing with the same hell; Just different devils

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 03-12-2016 15:44

Wij zijn hier dol op GOK-verslaafden!

Hartelijk welkom van een gok-genoot :D (y)

Bollemans
Berichten: 1010
Lid geworden op: 27-10-2016 20:45

Bericht door Bollemans » 03-12-2016 16:07

Martine1971 schreef:Wij zijn hier dol op GOK-verslaafden!

Hartelijk welkom van een gok-genoot :D (y)
Dank je wel Martine
*maakt buiging* :D
Dagboek

We're all in the same game; Just different levels
Dealing with the same hell; Just different devils

Agine
Berichten: 4728
Lid geworden op: 23-02-2016 19:26

Bericht door Agine » 04-12-2016 07:56

ik ga ook gezellig meelezen met jou!
Super zeg dat GOK je zo goed bevalt. Ik wil ook niet anders meer! Lekker eten, en ook nog afvallen (y)
Dagboek van Agine

Ik eet niet helemaal volgens de richtlijnen van GOK. Dit ivm mijn voedselallergieën en diverse darmproblemen.

Bollemans
Berichten: 1010
Lid geworden op: 27-10-2016 20:45

Bericht door Bollemans » 04-12-2016 09:08

@agine,

Je bent van harte welkom in mijn dagboek wereld (y)
De weegschaal gaf zojuist weer 1,1 kilo minder aan dus de buurvrouw stond zojuist voor de deur, die kwam op mijn juichkreet af haha
Fijn dat er hier support wordt gegeven en dat jij ook enthousiast ben over HIJ.
Mooie zondag gewenst en hou de koolhydraten op armlengte afstand.
Hartelijke groet
Peter
Dagboek

We're all in the same game; Just different levels
Dealing with the same hell; Just different devils

Bollemans
Berichten: 1010
Lid geworden op: 27-10-2016 20:45

Bericht door Bollemans » 04-12-2016 09:10

HIJ moet GOK zijn. Irritante spellings controle
Dagboek

We're all in the same game; Just different levels
Dealing with the same hell; Just different devils

Agine
Berichten: 4728
Lid geworden op: 23-02-2016 19:26

Bericht door Agine » 04-12-2016 09:50

haha idd :) gefeliciteerd! - 1,1 kg zo gaat ie goed (y)
Dagboek van Agine

Ik eet niet helemaal volgens de richtlijnen van GOK. Dit ivm mijn voedselallergieën en diverse darmproblemen.

Bollemans
Berichten: 1010
Lid geworden op: 27-10-2016 20:45

Bericht door Bollemans » 04-12-2016 10:31

Yessss! Dank je :D
Dagboek

We're all in the same game; Just different levels
Dealing with the same hell; Just different devils

Laadida
Berichten: 1010
Lid geworden op: 09-04-2013 11:40

Bericht door Laadida » 04-12-2016 21:14

hoi Peter,
jouw linkje onder je tekst wat zegt 'mijn dagboek' verwijst niet naar je dagboek maar naar je voorstelberichtje. Ik denk dat je dat even opnieuw moet doen, dan klopt het weer!
Groetjes Laa

Bollemans
Berichten: 1010
Lid geworden op: 27-10-2016 20:45

Bericht door Bollemans » 04-12-2016 22:49

Laadida schreef:hoi Peter,
jouw linkje onder je tekst wat zegt 'mijn dagboek' verwijst niet naar je dagboek maar naar je voorstelberichtje. Ik denk dat je dat even opnieuw moet doen, dan klopt het weer!
Groetjes Laa
Als ik nou maar wist hoe ik dat moet doen Laa,
ik worstel en kom boven :D
Dagboek

We're all in the same game; Just different levels
Dealing with the same hell; Just different devils

Laadida
Berichten: 1010
Lid geworden op: 09-04-2013 11:40

Bericht door Laadida » 05-12-2016 00:04

Dit soort dingen staat wel uitgebreid uitgelegd op het forum Peter. Maar als je er niet zo in thuis bent dan is het ook niet heel handig als ik ga wegwijzen volgens mij. Maakt het nodeloos ingewikkeld. Maar als je iets wilt en het lukt niet mag je altijd even aankloppen hoor

Bollemans
Berichten: 1010
Lid geworden op: 27-10-2016 20:45

Bericht door Bollemans » 05-12-2016 06:51

Goedemorgen @laadida,

Ik ga ermee aan de slag en roep evt. jou hulp in als het niet lukt.
Fijne dag en groet
Dagboek

We're all in the same game; Just different levels
Dealing with the same hell; Just different devils

mauritsia60
Berichten: 848
Lid geworden op: 08-09-2012 14:01

Bericht door mauritsia60 » 05-12-2016 21:05

Om even op je postpakket terug te komen: LAAT MAAR ;). Zie al zo'n beschimmelde, vettige, stinkende envelop in mijn brievenbus liggen. Non, merci!
En... je vandaag weer in het gareel kunnen brengen na de uitspatting van gisteren?

Bollemans
Berichten: 1010
Lid geworden op: 27-10-2016 20:45

Bericht door Bollemans » 05-12-2016 22:18

mauritsia60 schreef:Om even op je postpakket terug te komen: LAAT MAAR ;). Zie al zo'n beschimmelde, vettige, stinkende envelop in mijn brievenbus liggen. Non, merci!
En... je vandaag weer in het gareel kunnen brengen na de uitspatting van gisteren?
Haha dat spaart weer een postzegel uit

En jawel, vandaag weer op schema. GOK slaat de klok!
Dagboek

We're all in the same game; Just different levels
Dealing with the same hell; Just different devils

Gebruikersavatar
yolan
Berichten: 561
Lid geworden op: 28-07-2014 08:38

Positief

Bericht door yolan » 06-12-2016 07:42

Wát een positiviteit straal je uit!

Succes! :D [/u]

Bollemans
Berichten: 1010
Lid geworden op: 27-10-2016 20:45

Bericht door Bollemans » 06-12-2016 19:32

@ Yolan
Dank je wel :D
Dagboek

We're all in the same game; Just different levels
Dealing with the same hell; Just different devils

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Bericht door Yvonne Lemmers » 07-12-2016 11:37

Ik ga je dagboek link fixen Peter.
Heb hem er ook zelf ingezet en per abuis naar je voorstelbericht.

Nog een hint: Berichten kunnen gewijzigd worden met de 'edit' button rechts boven elk bericht.

Bollemans
Berichten: 1010
Lid geworden op: 27-10-2016 20:45

Bericht door Bollemans » 07-12-2016 19:31

@Yvonne
Dank je wel, Tof van je
Groet,
Peter (y)
Dagboek

We're all in the same game; Just different levels
Dealing with the same hell; Just different devils

Laadida
Berichten: 1010
Lid geworden op: 09-04-2013 11:40

Bericht door Laadida » 07-12-2016 20:04

haha.. zo lukt het ook inderdaad ;-)

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 08-12-2016 16:27

Je gaat lekker! Komt alleen de buurvrouw op het gejuich af? Pas maar op, binnenkort verwachten ze een lekkere koolhydraatarme traktatie als jij op de weegschaal gaat :haha:

Plaats reactie