Sisca () Aangekomen door chemo's

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sisca1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 14-07-2016 13:33

Sisca () Aangekomen door chemo's

Bericht door Sisca1974 » 22-07-2016 14:22

Hallo allemaal,

In 2010 is er borstkanker geconstateerd en gelukkig is dat 'goed' afgelopen. Na de amputatie volgden er 16 chemo's en om heftige lichamelijke reacties tegen te gaan moest ik dexamethason gebruiken zowel in tabletvorm als via het infuus. Ik werd heel erg trillerig en hongerig van. Ik kwam heel snel aan, in een paar maanden zeker 10 kilo. Doordat ik steeds trek had maar totaal geen fut om te bewegen bleef ik groeien. Op een gegeven moment bleef mijn gewicht stabiel en had ik ook weer meer grip op mijn eetgedrag. Ik heb 2 jaar geleden besloten om met EGA af te vallen, maar het is niet mijn methode, alles afwegen en alles zo mager mogelijk.
Jaren geleden voordat ik ziek werd heb ik Atkins gedaan en dat beviel toen heel goed. Dat heb ik ook nog een poosje geprobeerd maar het lukte maar niet om in ketose te komen, heel raar omdat ik hetzelfde at als toen het me wel lukte :cry: . Misschien ligt dat aan de hormoonhuishouding die nu heel anders is dan voor de borstkanker.
Ik ben nu een maandje bezig met GOK onder begeleiding van een diëtiste zodat ik een stok achter de deur heb. Ik hoop hier ook steun te vinden en natuurlijk veel gezelligheid en goede tips en lekkere recepten.

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Welkom en succes

Bericht door Yvonne Lemmers » 22-07-2016 15:51

Welkom op het forum Sisca / lotgenootje.

Goed dat je voor GOK kiest.
Het zal je goed doen.

Maak hier op het forum een dagboekje aan.
Schrijf er regelmatig in.
Kijk ook bij anderen in de dagboeken en laat wat berichten achter in de dagboeken.
Zo krijg je vanzelf bezoekers en feedback in je eigen dagboek.

p.s. Kopieer je voorstelverhaal in je eerste dagboekbericht.
Zo leest iedereen waar je vandaan komt...

Succes met Grip op Koolhydraten, geniet van de lichamelijke en geestelijke voordelen en eet smakelijk.

Groeten aan je diëtist.

Plaats reactie