Esther (43) Even voorstellen afvallen met medische redenen

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
memesther
Berichten: 1
Lid geworden op: 26-05-2016 16:33

Esther (43) Even voorstellen afvallen met medische redenen

Bericht door memesther » 27-05-2016 21:23

Hallo allemaal,

Mijn naam is Esther, 43 jaar en moeder van 3 prachtige kinderen in de leeftijd van 15, 11 en 10 jaar oud en een engeltje in de hemel, die helaas het levenslicht nooit heeft mogen zien en met 39 weken dood geboren is. 2 jaar geleden is de diagnose lipoedeem gesteld. Ik begreep nooit hoe het kon dat ik wel aan de bovenkant af kon vallen, maar dat mijn benen zo zwaar bleven. Het afvallen ging moeizaam, ik denk dat ik nooit verder ben gekomen dan 8 kilo. Compleet gefrustreerd begon ik weer te snaaien met de gevolgen die velen wel zullen herkennen. Maar nu pas heb ik de moed bij elkaar geraapt om aan het dieet gedeelte van de behandeling te beginnen. Ik ben 2 jaar geleden in een depressie beland, had niet alleen met de diagnose lipoedeem te maken, maar ook door het overlijden van ons zoontje en nog veel meer. Mijn bordje was iets te vol en daardoor ben ik er niet eens aan begonnen. Inmiddels gaat het stukken beter met me, het beweeg gedeelte is heel goed opgevangen door een ontzettend lieve fysio, en dankzij de CBD olie en de psychiater zit het allemaal weer goed in mijn hoofd en kan ik het leven weer aan. Om te voorkomen dat ik aan de medicijnen moet voor diabetes en hoge bloeddruk, heb ik besloten om dit jaar het dieet gedeelte aan te pakken. Mijn fysio ondersteunt me hierbij, en daarnaast heb ik een hele lieve vriendin die ook koolhydraatarm eet en al 15 kilo is kwijt geraakt. Ik heb er wel een beetje moeite mee om deze klaagzang over mezelf te posten, maar dat hoort er geloof ik bij. :roll: Maar goed, dit gezegd hebbende, ik hoop hier heel veel info op te doen, veel succes verhalen van jullie te mogen lezen, zodat ik de motivatie om door te gaan krijg! Ik vind het soms nog erg lastig om te bedenken wat ik moet eten, maar dat komt met jullie hulp vast goed!

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 06-06-2016 18:50

Hoi Esther,

Moedig om je verhaal op te schrijven en je moet het zeker niet als klaagzang zien, het is gewoon je 'verleden'. En een verleden hebben we allemaal!

Ik wens je heel veel succes met GOK. Je zult op dit forum meer mensen aantreffen met vergelijkbare klachten.
Heb je al een dagboekje gemaakt? Hierin kun je dagelijks je menuutjes bijhouden. Wij lezen mee, denken mee en juichen mee (y)

Plaats reactie