Es (35) Nieuwkomer, afvallen met lipolymfoedeem

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bennie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-04-2016 15:18

Es (35) Nieuwkomer, afvallen met lipolymfoedeem

Bericht door bennie » 04-05-2016 11:10

Hallo allemaal! Ik zal mij even voorstellen, ik ben een moeder van twee kinderen en weet sinds kort dat ik lipolymfoedeem heb, dit na 20 jaar klachten te hebben. Nu ben ik mij al een tijdje aan het verdiepen in het `gokken`, lees de boeken en zie een hoop mooie resultaten voorbij komen op FB. Per toeval wees een arts mij op mijn lloedeem en verwees mij direct door en ben nu bezig met een behandelingstraject, kousen,zwachtels en zelfredzaamheid aanleren. Ik ben 82 kg ,1.68 en mijn lipolymfoedeem zit op fase 1, op mijn armen en benen. Dat je met lipolymfoedeem niet af kan vallen, daar wil ik gewoon (nog) niet aan, en ben naarstig op zoek naar resultaten van mensen bij wie dat toch wel gelukt is.. Ik bezoek nu minimaal 3 keer per week de sportschool, ik zit aardig in die flow nu en ik eet al vrij `schoon`, let op de kunstsuikers en smaakversterkers,drink vnl water ,groene en paardenbloem thee maar met voeding op de gokwijze lukt het me maar niet om te starten, ik vind het vrij lastig om voor mijzelf een weekmenu op te stellen en aan de hand daarvan mijn boodschappen in te kopen. Veel verder als Griekse yoghurt en het schrappen van aardappels kom ik eigenlijk niet. Helaas zit er ook geen gok dietist in mijn buurt . Ik hoop dat het me met hulp van jullie toch gaat lukken.

Anna-Palindroom
Berichten: 34
Lid geworden op: 02-05-2016 07:40

a

Bericht door Anna-Palindroom » 09-05-2016 21:55

Hoi Bennie,

Goed dat je het gaat proberen! Het leest alsof je al erg bewust leeft. Van jouw ziekte weet ik helemaal niets, maar als ik zo op het forum lees hoe mensen opknappen van allerlei kwalen dan is er voor jou ook nog wel hoop, lijkt mij!

Ik ben zelf ook nog maar kort bezig, en vond het opstarten ook ingewikkeld. Je moet echt even je draai zien te vinden. Ik ben zelf maar begonnen met koolhydraatarme crackers als ontbijt of gekookte eieren en als lunch een salade. Vanuit daar ben ik gaan variëren, en dat is nog steeds in de ontwikkelfase!
Als je veel meeleest met de menuutjes van anderen krijg je steeds meer inzicht in hoe het moet.

Veel succes! Gr, Anna

Plaats reactie