Daphne (26) Afvallen met lipoedeem

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
daphne89
Berichten: 425
Lid geworden op: 23-03-2016 20:41

Daphne (26) Afvallen met lipoedeem

Bericht door daphne89 » 28-03-2016 15:52

Hallo allemaal.

Ik ben Daphne, 26 jaar, komt uit Overijssel. Ben getrouwd. Mijn beroep is vrachtwagenchauffeur en planner bij een transportbedrijf.

Ik heb al jaren last van overgewicht en na 25 kilo te zijn kwijt geraakt zo'n 3 jaar geleden, wil het niet meer. Afspraken met de diëtiste heb ik ook maar afgezegd, omdat elke keer dat ik er kwam, elke keer het zelfde was.

Nu is bij mij vorig jaar lipoedeem vastgesteld.
Ik hoef gelukkig nog geen steunkousen aan of een behandeling in te gaan.
Maar accepteren vind ik moeilijk. Wil zo graag kilo's kwijt zonder toestand van behandelingen.

Iemand kwam met het idee om dit te proberen. Kennis van mij, haar moeder, is diëtiste en zij raadde dit ook aan. Dus zal mij benieuwen.

Iedereen verder ook succes

Gebruikersavatar
daphne89
Berichten: 425
Lid geworden op: 23-03-2016 20:41

Bericht door daphne89 » 30-03-2016 20:48

Vandaag geen gokdag en heb vandaag ook een eetbui gehad sinds lange tijd. Jemig wat voelt dat eot.
Vandaag ook mee geweest met mijn zus naar een medisch centrum voor haar laatste liposutie behandeling. Onze pa pocht dr voor dat ik t ook moet gaan doen, maar vond t maar niks en ze geven daar ook aan dat, als ik geen last van heb van pijn en of in dagelijkse dingen e.d. dan moet ik het niet doen.
Vandaag dus geen goede dag, maar morgen weer herpakken!
Ff mezelf weer motiveren!

Gebruikersavatar
daphne89
Berichten: 425
Lid geworden op: 23-03-2016 20:41

Bericht door daphne89 » 30-03-2016 21:32

Vandaag geen gokdag en heb vandaag ook een eetbui gehad sinds lange tijd. Jemig wat voelt dat eot.
Vandaag ook mee geweest met mijn zus naar een medisch centrum voor haar laatste liposutie behandeling. Onze pa pocht dr voor dat ik t ook moet gaan doen, maar vond t maar niks en ze geven daar ook aan dat, als ik geen last van heb van pijn en of in dagelijkse dingen e.d. dan moet ik het niet doen.
Vandaag dus geen goede dag, maar morgen weer herpakken!
Ff mezelf weer motiveren!

Gebruikersavatar
daphne89
Berichten: 425
Lid geworden op: 23-03-2016 20:41

Bericht door daphne89 » 10-04-2016 18:49

Zo daar was ik weer. Ik ben meer van rondkijken bij anderen dan dat ik zelf er wat op zet, maar af en toe wat van me laten horen is wel eens nodig

Hierbij een paar dagen van mijn eetschema:

zo 10-4
o: griekseyoghurt + lijnzaad + thee
m: 1 oopsie met kipfilet, 1 oopsie met ham + thee
a: witte bonen met tomatensaus schotel uit kookboek, wel minderen dan aangegeven portie + druiven

za 9-4
o: 2 oopsies met kipfilet
m: Boerenquich uit kookboek
a: boerenpatat, patat heeft deels mijn broer opgegeten, maar niet echt gok, veel anders stond niet op de menu bij de snackbar waar we waren. Geen saus erbij dus wel weer een plus punt

vr 8-4
o: lijnzaad cracker uit basisboek + beetje selleriesalade
m: 2x broodje van een recept hier op forum. 1 kh per broodje, met roomkaas.
t: handje walnoten
a: Itialaanse bol met kaas en kipfilet en ananas.

do 7-4
o: rookkaascracker + filet american en gekookt ei.
m: 2x broodje van 1kh per broodje + roomkaas
a: druiven + spaghetti pasta uit kookboek (oranje)

Ik probeer zoveel mogelijk tussendoortjes te mijden zoals je zit. Op werk in de middag lukt dat niet altijd. Ik zorg dat ik altijd walnoten bij me heb, mocht ik toch trek krijgen.

Vandaag heb ik allemaal recepten uit boek gemaakt en in bakjes gedaan en in diepvries gelegd. Nu voor ongeveer 2 weken eten in de diepvries liggen. Best trots op mezelf. De meeste zijn groene recepten. Wel mijn naam op bakje gezet anders eet mijn man het op en heb ik niets voor niets gemaakt en zolang in de keuken gestaan.

Bijna 7 kilo kwijt sinds mijn trouwdag in november dus best trost op mezelf.

Gebruikersavatar
daphne89
Berichten: 425
Lid geworden op: 23-03-2016 20:41

Bericht door daphne89 » 12-04-2016 13:22

Zo heerlijk weer en vandaag vrij.
Vanmorgen om half acht zat ik al in de sportschool te zweten.
Nu suikervrije mochoutaart maken. Komt van weegclub af. 1 punt mij bij is 1,4 kh en rond de 160 kcal. Kan ik mooi voor tussendoortjes gebruiken.
Gisteren:
O, omelet uit kookboek
T, Griekse yoghurt met lijnzaad
A, koolhydraatarme brood want moest gelijk door naar school. Suikervrije en biologische pindakaas en chocopasta gehad, maar niet mijn favoriet, misschien kwestie van wennen. Met een eigen gemaakte fruitsmoothe.
Toen ik thuis kwam na lange dag heb ik stukje droge worst gehad. Ik moest wat te kauwen hebben :roll:

Vandaag dan:
O, Griekse yoghurt met lijnzaad en chiazaad.
M, omelet uit kookboek.
A, wordt kwart pizza uit kookboek met rauwkost en fruit.

Tot nu alleeb nog maar water gedronken, maat als mochoutaart klaar is, ga ik naar mijn papa dus daar maar ff bakje thee doen.

Succes iedereen weer en geniet van het weer als het kan (y)

Gebruikersavatar
daphne89
Berichten: 425
Lid geworden op: 23-03-2016 20:41

Bericht door daphne89 » 14-04-2016 07:23

Reageer met quote Bewerk/verwijder dit bericht
Zo weer een nieuwe dag.
Gisteren:
O: worst met stukje brier. (Had nergens zin in, maar toch iets in de maag)
M: kwart pizza uit boek met kip en paprika, druiven en rauwkost.
T: puntje monchoutaart. Bleef nu wel iets steviger nadat t uit de vriezer kwam.
A: boeren quiche

Verder water en thee gedronken en thuis nog frutwater. Wel ff wennen maar smaakt goed zo voor het eerst.

Afvallen met lipoedeem gaat nu wel goed en merk me lichaam t ook goed oppakt dus sit werkt tot nu toe wel het beste. Wel heb ik zwaardere oefeningen gedaan bij de fitness en dat merk ik nu nog iets. Wel een nadeel dat herstel soms wat langer duurt, maar we gaan er gewoon weer tegenaan vandaag.
Succes vandaag weer. Zo weer lekker met de fiets naar week.

(y)

Gebruikersavatar
daphne89
Berichten: 425
Lid geworden op: 23-03-2016 20:41

Bericht door daphne89 » 20-04-2016 09:04

Zo weer een week verder en 0,5 er af.
Zondag mij wel helemaal laten gaan. Het was ook een gezellig dagje en vanaf maandag gelijk weer opgepakt.
Helaas lukt me niet om alles op te schrijven wat ik weet elke dag.
Wel lees ik snel nog ff hier op forum.

Op de sportschool heb ik nieuwe oefeningen kregen. Ik merk dat ik totaal geen kracht heb in mijn benen en daarbij helpt mijn lipoedeem ook nog niet echt bij. Dus meer krachtoefeningen gekregen voor heup, bovenbenen alle spieren en billen. Nou ik kan het merken. Ook voor mijn armen schouders en borst. Ook spierpijn,,,,,,,Mja allemaal voor goed doel. Misschien helpt nu dan ook met lipoedeem meer aan te pakken en voelen mijn benen soms minder zwaar aan.
Wordt dus nog vervolgt

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 23-04-2016 19:27

Hoi Daphne,

Eigenlijk is dit niet het deel van het forum waarin je menuutjes kunt bijhouden, daar zijn de dagboeken voor.
Je kunt hier een dagboekje aanmaken:
http://opgewicht.forum2go.nl/dagboeken- ... -f108.html

De dagboeken zijn ook niet te lezen voor niet niet-leden, terwijl dit voorsteldeel openbaar is.

De berichten die je hierin hebt getypt kun je daarin zetten door middel van copy/past.
In je dagboekje kun je ook alle vragen stellen die je hebt en wij lezen en denken met je mee. Echt een aanrader (y)

Gebruikersavatar
daphne89
Berichten: 425
Lid geworden op: 23-03-2016 20:41

Bericht door daphne89 » 29-04-2016 07:08

Oké dank je

Plaats reactie