Anita (54) artrose en GOK

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Anita61
Berichten: 23
Lid geworden op: 24-02-2016 09:33

Anita (54) artrose en GOK

Bericht door Anita61 » 27-02-2016 14:24

Hallo allemaal, mijn naam is Anita Kooiman, ben 54 jaar, getrouwd en heb 2 lieve volwassen zonen. Sinds bekend is dat ik artrose heb in mijn knieën heb ik besloten dat het tijd werd om af te vallen. Elk kilootje minder gewicht op de knieën is meegenomen toch? In overleg met de huisarts heb ik me aangemeld bij een diëtiste. Zij adviseerde me koolhydraatarm te gaan eten en zodoende ben ik bij GOK van Yvonne Lemmers uitgekomen.
Om bij een verantwoord gewicht uit te komen zal ik zo’n 7 à 8 kilo moeten afvallen, maar ik ben al heel tevreden als er überhaupt wat af gaat. Ik ben ook heel benieuwd of het GOK'en invloed heeft op de artrose.
Ik ga ieder geval, samen met jullie steun, heel erg m’n best doen.

Groetjes, Anita

Norge
Berichten: 4091
Lid geworden op: 18-01-2011 16:36

Bericht door Norge » 12-03-2016 08:11

Hei Anita,
Ben je al wat wegwijs op je GOK pad, is toch ff uitvogelen allemaal.
Ik hoop dat je je er goed bij zult voelen.
Ook ik heb artrose, in een knie, schouder en duim.
En door deze voedings gewoonte heb ik echt minder klachten en pijn. Wanneer ik het gokpad wel eens verlaat, ik gok vanaf 2011, (en heb het soms wel eens maanden losgelaten, wel gezond eten etc maar met spelt brood etc), dan merk ik dat meteen aan de pijn in mijn gewrichten
Ik heb ook niet veel overgewicht net als jij, maar de energie en de gezondheid en de eetrust is heerlijk die ik door te gokken heb. En ook ik heb stevige dijen en daar smelt het vet toch wel weg nu.

Veel succes en GOK plezier, ha det bra/heb het goed,
Hilsen Nicolette :lol:
mijn dagboek
GOK-GELUK/GEZOND IN BALANS. 1.80 lang
Afbeelding

Anita61
Berichten: 23
Lid geworden op: 24-02-2016 09:33

Bericht door Anita61 » 12-03-2016 11:43

Hoi Nicolette,

Wat leuk dat je op mijn berichtje hebt gereageerd. Ja het is inderdaad een flinke puzzel dat GOK'en. Ik heb al vele uren besteed aan het neuzen op het forum en via de besloten groep van facebook. Maar ben intussen wel veel wijzer geworden. Elke dag leer ik weer iets nieuws! Wat goed zeg, dat je minder artrose-klachten hebt gekregen door te GOK'en. Ik had er nog niet aan gedacht dat het ook daar goed voor zou zijn. Ik dacht alleen maar aan het terugbrengen van mijn gewicht. Fijn te lezen hoor! Ik hoop echt dat ik wat omvang van m'n bovenbenen en billen kwijt raak. Het is zo lastig broeken kopen als je een maat groter nodig hebt voor je benen maar dan weer ruimte over hebt in je taille, grrrr.
Ik ga wat vaker je dagboekjes doorspitten, volgens mij ben je een ervaren GOK'er en kan ik nog veel van je leren.
Woon je al lang in Noorwegen? We zijn een paar jaar geleden met de Kerst in Zweden geweest op bezoek bij onze zoon die in Göteborg stage liep. Prachtig!!

Jij ook veel succes met GOK'en en wees welkom op mijn dagboekje. Mocht je adviezen/opmerkingen hebben, graag!!
Fijn weekend en ik hoop dat je gauw wat hoort over je baan.

Groetjes, Anita

Gebruikersavatar
Marianne61
Berichten: 4
Lid geworden op: 23-04-2016 18:23

Hoi

Bericht door Marianne61 » 02-05-2016 13:00

Hoi....ook ik heb artrose door het werk het ergst in mijn duimen, ik zit aan de kassa, links is in december geopereerd dus nu aan het revalideren voor rechts aan de beurt is. In mijn knieën heel licht dus heb ook besloten dat er kilo's af moeten voor deze het ook begeven wil wel aan de wandel blijven met mijn hondjes. Las dat gok erg goed is voor artrose dus de stap genomen ben mij nog erg aan het inlezen maar met een Montignac tijd in het verleden denk ik dat het wel goed gaat komen, fijn om te lezen dat het wel helpt dat geeft wel motivatie om het aan te pakken. Succes allemaal groetjes Marianne

Norge
Berichten: 4091
Lid geworden op: 18-01-2011 16:36

Bericht door Norge » 02-05-2016 13:08

Goed plan Marianne.
Succes en veel gezondheid met Gokken (y)
mijn dagboek
GOK-GELUK/GEZOND IN BALANS. 1.80 lang
Afbeelding

Anita61
Berichten: 23
Lid geworden op: 24-02-2016 09:33

Bericht door Anita61 » 02-05-2016 13:49

Hoi Marianne, veel succes met GOK en ik wens je een goed herstel van je duim toe. Ik heb in het verleden ook Montignac gedaan, maar ik heb nu het gevoel dat ik gezonder eet dan toen.

Gebruikersavatar
Marianne61
Berichten: 4
Lid geworden op: 23-04-2016 18:23

Bericht door Marianne61 » 02-05-2016 18:06

Dank jullie wel 👍 En inderdaad ziet dit er wlel gezonder uit als Montignac 😉😘🐾🐾

Plaats reactie