Cynthia(40)/oa gec.strengziekte+SK/13 kilo afvallen/1e x GOK

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Cynthia
Berichten: 30
Lid geworden op: 24-01-2014 22:49

Cynthia(40)/oa gec.strengziekte+SK/13 kilo afvallen/1e x GOK

Bericht door Cynthia » 30-01-2016 15:07

Hallo,
Mijn naam is Cynthia en ik ben 40 jaar.
Mijn lengte is 172 cm en mijn gewicht is 83 kilo. Ik wil heel erg graag min. 10 kilo en liefst 13 kilo afvallen!

Redenen om af te vallen voor mij:
Omdat ik een dikke buik heb gekregen (dat vind ik echt vreselijk), te zwaar ben voor mijn lengte en ik een keer een gestoorde nuchter glucosewaarde heb gehad (vingermeting 7.1 , maar bloedafname in ziekenhuis was wel onder de 6, volgens huisarts geen diabetes, maar ik ben er wel van geschrokken).

Helaas heb ik wel heel weinig beweging vanwege m.n. mijn beperkte energie. 1x per week heb ik half uur hydrotherapie mits m.n. de energie het toe laat.

De medische zaken waar ik o.a. mee te maken heb:
- Gecombineerde strengziekte (permanent beschadigde zenuwen m.n. voeten/handen, zeer beperkte energie, pijn (zenuwen/spieren/gewrichten). Gecomb. strengziekte is gevolg van een te late behandeling voor vit. B12-tekort.
- Auto-immuunziekte Pernicieuze Anemie (vit. B12 antistoffen).
- Trage schildklier (hypothyreoidie).
- Vit. D tekort
- Magnesium tekort
- Abnormaal lange dikke darm (dolichocolon)

Medicatie o.a.:
- Vit. B12 injecties
- Vit. D druppels
- Thyrax (schildklier)

Zelf neem ik daarnaast dagelijks:
- Multi Co-enzym van Orthica
- Capsule 1000 mg Omega-3 NOW
- Ester-C PLUS 500 mg VitOrtho
- Chelated Magnesium Carlson 400 mg (en regelmatig bad met magnesiumzout)

In het verleden heb ik wel eens aan caloriën tellen en Weight Watchers gedaan, daar kon ik heel goed mee afvallen, maar dat werkt helaas niet meer voor mij.

Ik heb de 3 GOK-boeken in huis en doorgenomen. Ook op het forum heb ik eerst het e.e.a. gelezen. En ik heb de GOK-app op mijn smartphone gezet, die lijkt me echt reuzehandig!

Vanwege mijn beperkte energie heb ik vaak kant-en-klaar maaltijden (stoommaaltijden) en eten van de traitteur gegeten en kreeg maaltijden van familie/vrienden, niet altijd echt gezond dus.

Ik probeer sinds 2 weken zo'n 2x per week weer te koken:
- 1x aardappelen-groente-vlees (avondmaaltijd voor 3 à 4 dagen)
- 1x wat ik kan invriezen (een zilvervliesrijst-/pasta-(atkins)/peulvruchten- of stamppotmaaltijd) (avondmaaltijd voor zo’n 8 dagen)
- 1x eiermuffins om in te vriezen (lunch voor 1 week)
Ik denk dat het zo het meest praktisch is voor mij. Als ontbijt neem ik dan 1 vezelcracker met roomboter en halve plak kaas.

VRAAG:
Is de Granola reep (paars/blauwe verpakking) van de Aldi een GOKgroen tussendoortje?

Ingrediënten: zonnebloempitten (24,8%), kokos (20,1%), pompoenpitten (18,9%), witlofwortel-extract (cichorei) 15,4%, havervlokken (9,5%), meloenpitten (6,6%), hazelnoten (4,7%).

1 reep van 35 g:
Energie 202 kcal
Vetten 17 g
Waarvan verzadigd 6,4 g
Koolhydraten 2,9 g
Waarvan suikers 1,8 g
Vezels 6,8 g
Eiwitten 6,8 g
Zout 0 g

Het is mijn eerste keer GOK. Ik ga a.s. maandag 1 feb. beginnen. Ik heb best wel een dubbel gevoel, enerzijds hoopvol, anderzijds sceptisch. Ik vind het heel erg spannend en hoop écht dat het gaat werken voor mij!!!

Hartelijke groeten,
Cynthia
Hartelijke groeten,
Cynthia

Mijn dagboek
Startdatum GOK: 1 feb. 2016
(lengte: 172 cm)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 30-01-2016 15:45

Hoi Cynthia,

Je hebt het allemaal goed doordacht en gepland, een heel goed begin.
Als je gezondheid niet wil moet je roeien met de riemen die je hebt, en planning is dan nóg belangrijker dan wanneer je gezond bent.

Ik raad je aan om ook direct een dagboekje aan te maken, zodat we met je menuutjes mee kunnen lezen.
Tussendoortjes mogen maximaal 2,5 gram koolhydraten bevatten, maar moeten uit groene ingrediënten bestaan.
De reep die jij noemt zit boven de 2,5. In de groene lijst wordt aangeraden om de zaden als garnering te gebruiken. Ik zou het je dus niet aanraden om deze reep tussendoor te eten zolang je wilt afvallen.
Wanneer je straks op gewicht bent kan het wellicht wel!

Je zou een halve kunnen nemen en ervaren of je er honger van krijgt. Dat is altijd een goede leidraad om te bepalen of je suikerspiegel ergens van stijgt. Bij welk product dat gebeurt wisselt van mens tot mens.

Heel veel succes (y)

Cynthia
Berichten: 30
Lid geworden op: 24-01-2014 22:49

Bericht door Cynthia » 30-01-2016 16:34

Hoi Martine,

Wat leuk om zo snel al een reactie te krijgen.
Bedankt voor de tips! :D
Hartelijke groeten,
Cynthia

Mijn dagboek
Startdatum GOK: 1 feb. 2016
(lengte: 172 cm)
Afbeelding

Plaats reactie