Annaatje (41) Gevolgen auto-ongeluk: whiplash en 20 kg!

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Annaatje
Berichten: 54
Lid geworden op: 28-10-2015 17:09

Annaatje (41) Gevolgen auto-ongeluk: whiplash en 20 kg!

Bericht door Annaatje » 02-11-2015 13:40

Hallo!

Ik ben Anna, 41 jaar en ik ben na een auto-ongeluk 7,5 jaar geleden ruim 20 kilo aangekomen. Ik heb een zware whiplash opgelopen en ben sindsdien aan het knokken voor herstel. Ik was een actief sporter, dat zit er nu niet meer in.
Weinig bewegen, weinig energie, pijn, veel medicijnen, depressie door verstoord serotonine-level, emotie-eten, verstoorde hormoonhuishouding en hop: ruim 20 kg erbij!

Ik heb hiervoor via een Facebookgroep een koolhydraatbeperkt dieet gevolgd en daarmee 7 kilo afgevallen. Die zitten er inmiddels alweer aan.. En meer.

Onlangs het Straight Away dieet geprobeerd. Mijn moeder is hiermee met succes 20 kilo afgevallen. Ik kwam in 2 weken 2 kilo aan en voelde me erg ellendig.

Het fijne van GOK lijkt me dat ik 's avonds 'gewoon' kan eten. Tot dusverre hebben diëten mij niet meer energie opgeleverd. Dat zou voor mij wel een welkome bijkomstigheid zijn! Maar 20 kilo eraf zal zeker een stuk schelen en hopelijk komt de energie dan ook vanzelf!

Ik heb het boek, de app en dit forum en ik ga er voor!

Ik hoop dat dit forum een steun voor me zal zijn.

Groet, Anna

Wilma1965
Berichten: 1667
Lid geworden op: 24-10-2015 11:01

Bericht door Wilma1965 » 02-11-2015 20:42

Pfff... Dat klinkt heftig, je leven op zijn kop door een seconde.
Kan me voorstellen dat je door het niet meer kunnen sporten en al je klachten geen of weinig energie meer hebt. En de kilo's er aan vliegen.

Sterkte en heel veel succes.
Mijn dagboek

Believe in yourself, the first step to succes

Afbeelding

Gebruikersavatar
Nienke60
Berichten: 254
Lid geworden op: 27-11-2011 09:40

Bericht door Nienke60 » 21-08-2016 14:13

Hoi Anna,

Kan het me helemaal voorstellen!
GOKken? Heerlijk! Eindelijk een dieet waarbij je kunt geWELlen ipv geNIETen
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nienke60
Berichten: 254
Lid geworden op: 27-11-2011 09:40

Bericht door Nienke60 » 21-08-2016 14:29

Een stukje uit mijn voorstelbericht:

Mijn knop ging echt om toen ik weer 93 kg woog, hetzelfde als 'einde zwangerschap'. Met (kool)soepdieet 10 kg afgevallen, uiteraard na afloop 2 kg vocht erbij. Daarna 6-7 jaar stabiel rond de 85.

Maar een paar jaar gld. na een ongeluk met hersenletsel, werkte dat niet meer (waarschijnlijk waren m'n hormonen teveel in de war) en haalde ik zelfs de 95. Gelukkig 'kwam ik Dr. Frank tegen' en viel makkelijk 8 kg af. Eigenlijk volgde ik dat al in 'Yvonne Lemmers'-stijl. Geen menu's maar een richtlijn volgen. Omdat daar helemaal geen KH bij mochten kreeg ik hoofdpijn en allerlei tintelingen. Toen ik stopte nam ik regelmatig een worteltje tussendoor oid en kwam weer langzaam aan.


Dus ik kan me goed voorstellen dat je hormonen in de war zijn na een whiplash. Was veel te druk met herstellen om me druk te maken over de kilo's. Pas toen het beter ging ben ik me op afvallen gaan focussen......

Met hulp van GOK ben ik eerst afgevallen naar 72-73. Schommel nu een beetje tussen 77-79.
Hoe gaat het met jou inmiddels....al beetje richting je ideale gewicht???
GOKken? Heerlijk! Eindelijk een dieet waarbij je kunt geWELlen ipv geNIETen
Afbeelding

Plaats reactie