Andrea (41) MS, lipoedeem en Gokken, gaat het lukken?

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Andrea1973
Berichten: 265
Lid geworden op: 09-06-2015 16:43

Andrea (41) MS, lipoedeem en Gokken, gaat het lukken?

Bericht door Andrea1973 » 10-06-2015 15:14

Hallo,

Mijn naam is Andrea, ben 41, en ik wist niet in welk forum ik mijn voorstel stukje zou plaatsen.
Ik ben een ervaren lijner, ik ben een ex-shaker en er zijn diverse medische redenen, ik heb de forums voor het uitkiezen, zogezegd!
Uiteindelijk voor deze gekozen omdat de medische reden het meest dringend is.

Het is heel gek maar ik zit dit stukje met hartkloppingen te typen omdat ik het zo spannend vind.
Ik zal veel vragen hebben omdat ik door de MS niet aangeboren hersenletsel heb opgelopen.
Het is voor mij heel moeilijk om beslissingen te nemen en daar dan de gevolgen van te overzien.
Hoe duidelijker zaken voor mij zijn, hoe beter ik functioneer.
Ik zal een klein voorbeeldje geven.
Afgelopen maandag wilde ik een recept maken uit kookboek 1. Daar stond in dat ik roomyoghurt moest gebruiken. Ik naar de winkel maar alle roomyoghurt (almhoff) was met fruit en dat moest ik niet hebben. Dan sla ik dicht, ze hebben het niet, wat moet ik nou, wat kan ik dan meenemen? Dit zijn dan allemaal vragen die blijven malen en ervoor zorgen dat ik dus geen beslissing kan nemen. Uiteindelijk dus met niets naar huis gegaan en slecht gegeten omdat ik me dan rot voel dat ik weer eens niet kon kiezen.

Mijn vragen zullen dus heel gericht zijn en ik hoop dat jullie me daarin kunnen ondersteunen.

Ik ben nog niet officieel begonnen met GOK omdat ik me eerst door het basisboek moet "worstelen". Het begrijpend lezen is ook niet meer mijn sterkste ding en ik heb veel tijd nodig om zaken te begrijpen en helder te krijgen. Ook kan ik vanwege mijn energie gebrek niet lang lezen dus het zal nog wel even duren voordat ik zover ben om een dagboekje aan te maken maar dat ga ik zeker doen.

Ondertussen ga ik wel proberen om me hier een beetje thuis te voelen door wat mee te lezen met anderen en misschien wat te reageren, als ik durf.

Ik heb ook nog heel veel leuke dingen te vertellen maar dat zal dan wel in andere stukjes naar voren komen want ik HEB wel MS maar ik BEN geen MS!

Tot schrijvens!
Begin de dag met een lach!
dagboek Andrea1973

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 11-06-2015 10:56

Hoi Andrea,

Welkom op het forum (y)
Zo te lezen heb jij ook al het een en ander voor je kiezen gehad.
Voel je vrij om op dit forum te vragen wat je wilt! Je kunt een dagboekje aanmaken en daar iedere dag je menuutjes in bijhouden. Dat helpt jou om overzicht te houden, en wij kunnen met je meelezen en helpen waar nodig.
DOEN!!

Inderdaad kun je veel leren door veel op het forum te lezen. Bij het onderwerp 'vraag en antwoord' kun je ontzettend veel informatie vinden. Ook het doorlezen van andermans dagboeken (met de commentaren op de menu's) kan je erg helpen.

Heel veel succes (y) YES you can (y)

Gebruikersavatar
Andrea1973
Berichten: 265
Lid geworden op: 09-06-2015 16:43

Bericht door Andrea1973 » 11-06-2015 11:50

Hoi Martine,
Dank je wel voor je welkom! Leuk om een "Harderwiekse" tegen te komen hier.
;)

Als ik je wat mag vragen, ik heb in mijn voorstel stukje wat geschreven over die roomyoghurt.
Welk alternatief kan ik hier voor kiezen? Kan je mij voorbeelden van merken oid geven?

Alvast bedankt!

PS: Dit zijn dus het soort vragen dat ik vaak zal stellen, dan heb ik veel meer duidelijk wat wel en niet kan.
Begin de dag met een lach!
dagboek Andrea1973

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 13-06-2015 09:19

Hoi Andrea,

Het zijn vragen die veel gokkers hebben!
Met roomyoghurt wordt meestal Griekse yoghurt bedoed, die met 10% vet. Ik koop ze bij de Aldi, de Lidl, de Boni of de AH in emmertjes van een liter. Heerlijk!

Wat leuk dat je ook uit Harderwijk komt, dat had ik nog even niet gezien :D

Al dit soort vragen over producten en dergelijke kun je het beste in je dagboekje plaatsen, dan heb je meer mensen die meelezen.
Daarbij is dit deel van het forum 'openbaar' en dus wat minder geschikt voor persoonlijke vragen.

Succes (y)

Gebruikersavatar
Andrea1973
Berichten: 265
Lid geworden op: 09-06-2015 16:43

Bericht door Andrea1973 » 14-06-2015 12:22

Hoi Martine,

Dank voor je reactie.
Ben nog erg aan het puzzelen met dit GOK gebeuren.
Vind het lastig, vooral de avondmaaltijden.

Zal eens kijken hoe dat werkt, een dagboekje aanmaken.

Voor nu nog even een vraagje.
Is het erg bezwaarlijk als je alleen maar Groen zou eten de hele dag, dus geen KH uurtje?

Hoop op antwoord, van iemand.
Begin de dag met een lach!
dagboek Andrea1973

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 15-06-2015 15:17

Om één dag helemaal groen te eten is niet bezwaarlijk. Op termijn alleen maar groen eten is geen GOK :D

Lees maar eens wat Yvonne erover schrijft:
http://opgewicht.forum2go.nl/groene-tre ... t7262.html

Gebruikersavatar
Andrea1973
Berichten: 265
Lid geworden op: 09-06-2015 16:43

Bericht door Andrea1973 » 17-06-2015 14:10

Dank je wel Martine.

Ben er even uit geweest wegens een MS dip daarom een wat latere reactie. Ik zal je link eens doorlezen.
Begin de dag met een lach!
dagboek Andrea1973

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Welkom en succes Andrea!

Bericht door Yvonne Lemmers » 18-06-2015 12:49

Welkom op dit forum en bij GOK Andrea :-)

Ik vermoed dat je erg blij zult worden dan eten volgens GOK.
Het zal zowel voor je lichaam als geest de nodige voordelen op gaan leveren.
Verdiep je in dit forum en maak een dagboekje aan.
Zet daar dan dagelijks je maaltijden in.
Kijk ook bij anderen in de dagboeken en laat zien dat je het dagboek gezien hebt door een reactie achter te laten. Op die manier creëer je een band en zul je de nodige feedback op je menu's krijgen.
In het basisboek staan op de paarse pagina's voorbeeldmenu's. Daar kun je mee starten.

Ben je nog niet handig met een forum dan vind je via de volgende link veel aanwijzingen:
http://opgewicht.forum2go.nl/forumregel ... m-f36.html
Kijk ook bij veelgestelde vragen: http://opgewicht.forum2go.nl/veel-geste ... n-f37.html

Lees van het basisboek - Grip op koolhydraten Opgewicht - vooral de richtlijnen van fase 1 en de pagina's 53, 54 en 63 meerdere keren goed door.

Succes met GOK, geniet van alle lichamelijke en geestelijke voordelen, veel kookplezier en eet smakelijk!


p.s. Als je een Facebook account hebt, kun je een verzoek doen om toegevoegd te worden aan de besloten facebookgroep 'Grip op Koolhydraten'. Leuk ook voor je dagelijkse inspiratie. zie http://opgewicht.forum2go.nl/facebook-g ... n-f86.html

Plaats reactie