Sprokkel (36) Dit ben ik :)

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sprokkel
Berichten: 1
Lid geworden op: 15-04-2015 10:35

Sprokkel (36) Dit ben ik :)

Bericht door sprokkel » 16-04-2015 14:33

Hoi,

Een nieuweling hier, maar niet met GOKken, en ook niet met dieeten, helaas al mijn hele leven een strijd met de kilos. Het was even lastig welke subforum ik zou beginnen ;)

Ben een moeder van 3 kinderen, en ik ben 36 jaar.

Heb Hashimoto en hoge bloeddruk. Hiervoor slik ik euthyrox 150 en bloeddruk verlagers en plastabletten voor hoge bloeddruk.

Ben mbv mijn dietiste met GOK na mijn eerste zw van 118 kilo afgevallen naar 98 of 96 kilo ( ik weet het niet meer precies).

Ik was heel goed op dreef maar toen ik op de 98 kilo zat, werd ik weer zwanger. En net als bij de eerste zwangerschap kwam ik nu weer heeeeeel veeeeel kilo aan.

Tijdens mijn beide zwangerschappen was ik insuline afhankelijk. Spoot 4 maal daags na de maaltijd 4/8 eenheden kortwerkende insuline.

Mijn zwangerschappen zijn ontstaan dmv ICSI. Onze oudste komt niet uit mijn buik maar uit china ;)

Nu weeg ik 109 kilo en een paar ons, ik wil graag op mijn startgewicht van voor de eerste ICSI behandelingen (van de hormonen spuiten kreeg ik zo n honger en ben gaan groeien) komen, maar dat is 78 kilo. En ver weg nog. Het eerste doel is dus onder de 3 cijtertjes komen.

Maar vooral hoop ik dat met het afvallen mijn bloeddruk probleem vanzelf een beetje hersteld en ik ook zelf mijn vocht kwijt raken kan.

Ik wil een gezonde moeder zijn voro mijn drie jonge kinderen ( 6 jaar, 2 jaar en 9 maanden).

Alles doe ik trouwens mbv mijn dieetiste, mijn houvast.

Hoop hier door alle ervaringen nog meer te leren en ervaren en te delen.

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 17-04-2015 16:48

Hoi Sprokkel,

Welkom op het forum!
Jij hebt zo te lezen ook al een heel lijn-verleden achter de rug, net als zoveel mensen hier.

Zelf houd ik door hartproblemen erg veel vocht vast.
Daarvoor slik ik plastabletten. Sinds ik ben gaan gokken is de hoeveelheid medicatie met 66% afgenomen, en hoef ik ook geen zoutarm dieet meer te volgen. Van koolhydraten houd je namelijk vocht vast.
Als je je dus aan de richtlijnen van fase 1 houdt, ben ik ervan overtuigd dat je makkelijker vocht gaat verliezen.

Advies: Begin een dagboekje (in dagboeken 24) en houd daarin dagelijks je menuutjes bij. De adviezen die je zult krijgen kunnen van veel waarde zijn en een goede motivatie.

Succes (y)

Plaats reactie