Yvon (51) Weg met die Struisvogel

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Vonna
Berichten: 424
Lid geworden op: 19-02-2015 13:26

Yvon (51) Weg met die Struisvogel

Bericht door Vonna » 21-02-2015 11:20

Hallo allemaal :) ,
Ik ben Yvon Brouwer, ben 51 en al zo lang ik me kan herinneren aan de zware kant. Een echte Rubbens vrouw.
Al jaren probeer ik af en toe weer af te vallen. Wat dan lukt omdat ik weer gemotiveerd ben. En helaas komt dat stemmetje in mijn hoofd wat weer zegt ach joh neem wat lekkers kan geen kwaad hoor. Je vindt het toch lekker gewoon doen hoor. notsogood
Helaas komen er dan altijd weer meer kilo's bij dan dat er af gegaan zijn en ik weer zwaarder ben dan dat ik eerst was.
Wat ik nu graag zou willen weten is hoeveel Koolhydraten je per dag mag hebben, per maaltijd en vooral in je KHU?

Verder ben ik me aan het oriënteren over welke crackers ik kan eten, wat wordt mijn ontbijt. En ga ik nog zoeken hoe ik dit goed in mijn onregelmatige werk kan combineren met name als ik nachtdienst heb.

Ik vind het erg leuk om op dit Forum te zijn, jullie dagboeken te gaan lezen, er zelf een aan te maken en kortom eindelijk eens goed voor mezelf te gaan zorgen.
WEG MET DIE STRUISVOGEL!!!
(y)

Groetjes Vonna

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 24-02-2015 13:30

Hoi Yvon,

Welkom!!

Als antwoord op je vraag: Bij GOK tellen we geen koolhydraten.
Per dag eet je 2 groene maaltijden (die bevatten alleen producten van de groene lijst en daarmee max 5 gram koolhydraten). In één maaltijden eet je wél koolhydraten, maar in balans met de andere dingen in die maaltijd. Op blz 35 van het basisboek wordt dit uitgelegd.

Je hebt al een dagboekje dus met de adviezen bij je menuutjes ga je er helemaal uitkomen. Succes (y)

Plaats reactie