Hallo ik ben Esther ()

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Essie76
Berichten: 17
Lid geworden op: 08-02-2015 21:22

Hallo ik ben Esther ()

Bericht door Essie76 » 09-02-2015 22:43

Hallo Gok-kers,
Ik ben nieuw hier op het forum en wil mij graag even voorstellen. Ik ben Esther en ik ben activiteitenbegeleider bij verstandelijk gehandicapten met een (zeer) ernstige verstandelijke beperking. Ik doe dit met veel plezier.
Vanaf mijn geboorte speelt mij gewicht al een rol in mijn leven. In mij eerste levensjaren moest ik van de huisarts meer gaan eten, anders zou ik een mager meisje blijven. De jaren erna ben ik bij veel doktoren geweest, omdat er iets was met mijn schildklier.
Sinds mijn 8ste kwam ik bij de diëtiste om mijn extra kilo’s eraf te krijgen.
In mijn leven heb ik veel diëtisten gezien heb veel diëten gevolgd, en ben ik altijd aan het jojoën geweest.
In 2004 is bij mij diabetes 2 geconstateerd, en ben ik aan de medicatie gegaan.
Dit was wel te verwachten want met een gewicht van bijna 115 kilo en diabetes in de familie, ( oma, moeder, vader) kon dit uiteindelijk niet uitblijven.
Tot dat niet meer ging, ben ik doorgestuurd naar de internist om aan de insuline te gaan. Eenmaal bij de internist, en mijn levensverhaal verteld, en hij kwam eerst met ander medicatie, omdat insuline toch een dikmaker is, en dit niet zijn eerste keus was. Uiteindelijk moest ik toch over op insuline. Tevens vond hij dat mijn levensverhaal erg leek op het syndroom van Cushing. Ik ben hier uiteindelijk op getest, maar dat bleek ik gelukkig niet te hebben. Aan de ene kant goed dat je niet ziek bent, maar aan de andere kant hoopte je dat het na jaren dokteren de gewichtsvermeerdering een naam ging krijgen.
Tot in 2009 de internist met een nieuw middel kwam, Byetta genaamd. Een enzym dat je bloedsuiker regelt, maar die als bijwerking heeft dat je maag minder snel leegt, waardoor een voller gevoel houdt, en dus gaat afvallen. Ben hier uiteindelijk 20 kilo mee af gevallen. Daarna met wat extra sporten nog eens 7 kilo. Helemaal blij mee!
Sinds de laatste jaren zijn mijn suikers wel stabiel, en mijn HbA1c is tevens goed, maar op een of andere manier wil het afvallen niet meer echt lukken. Daarnaast ben ik moe en lusteloos. Ik was door Martine van de Brink al eens op de website gekomen, zij deelden haar weblog met mij omdat we vrienden zijn op facebook en we samen naar dezelfde kerk gaan. Ik wilde toen iets meer weten over de methode die zij volgden. Heb de website bekeken, maar heb er toen niets meer mee gedaan.
Tot voor kort begon mijn praktijkondersteuner erover. Zij vroeg mij de website grip op koolhydraten eens te bekijken en wilden graag weten wat ik er van vond, en of ik de methode eens wilden gaan proberen. Doordat ik er al wel het een en ander van wist, heb ik Martine een mail gestuurd voor advies, en zij stelden voor om het basisboek aan te schaffen en deze door te lezen en dan te gaan beginnen. Ook vertelde zij mij dat er een forum was, waar je veel steun aan kan hebben.
Ik ga de methode volgen, om te kijken hoe mijn lichaam er op gaat reageren, maar vooral ook om te kijken of mijn handen en voeten er beter van kunnen gaan worden. Sinds een aantal jaren heb ik neuropathie in mijn voeten en sinds een jaar ook in mijn handen, door de suiker, wat soms erg vervelend is.
Misschien als mijn suikerwaarden nog stabieler gaan worden en ik nog wat kilo’s ga verliezen, mijn handen en voeten ook wat beter aanvoelen, of dat het kan gaan stabiliseren, het niet erger gaat worden.
Jullie zullen mij dus wat vaker tegenkomen op het forum. Ik hoop dat ik met dit forum wat meer bekend wordt met de methode, en dat ik zo nu en dan jullie wat vragen kan stellen, een receptje kan overnemen, zodat het erbij mij ook mag gaan inslijten en dat het mijn levenswijze kan gaan worden.
Tot gauw, dan maar
Groetjes Esther

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 11-02-2015 11:46

Hoi Esther,

Welkom op het forum. Goed dat je voor GOK hebt gekozen ;)

Ik ga je volgen in je dagboekje, heel veel succes gewenst (y)

Plaats reactie