Adrien (54) LS en GOK misschien meer energie?

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adrien
Berichten: 1
Lid geworden op: 23-01-2015 22:39

Adrien (54) LS en GOK misschien meer energie?

Bericht door Adrien » 24-01-2015 08:59

Hallo!!

Mijn naam is Adrien, ik ben 54 jaar en heb eind 2012 gehoord dat ik Lichen Sclerosus heb. Dat is een chronische huidaandoening van met name de vagina met oa als gevolg dat de schaamlippen dichtgroeien, de clitoris daaronder verdwijnt en de huid bij elke verkeerde beweging of minder weerstand scheurt.

Zo.. dat is nog eens een binnenkomer niet?

Ik heb besloten om maar open kaart met jullie te spelen ook omdat deze ziekte te onbekend is onder vrouwen en huisartsen en hoe meer ik er kan bereiken hoe beter dat deze horror bestaat en we hier met elkaar alert op moeten zijn. Hoe eerder deze ziekte behandeld wordt hoe beter want met hormonen kan het dichtgroei proces vertraagd worden. En dat wil je wel hoor....

Afijn, gevolg is naast veel pijn & jeuk, geen 'echte' sex meer en nooit meer lekker kunnen fietsen of zwemmen in chloor en met altijd maar weinig energie moet dealen.

Nu ben ik een dikkerd van nature en heb van mijn 15 - 40ste echt wel de nodige pogingen gedaan om af te vallen. Toen ik de man van mijn leven ontmoette op mijn 43ste die bij elke kilo 'lekker zeg' riep heb ik mezelf losgelaten.

Intussen weeg ik 115 kilo, en als zitten je grootste beperking is dan heb je al reden genoeg om dat gewicht te willen minderen maar nu wil ik ook graag weten of ik meer energie kan veroveren dmv een dieet en dat is dit dieet geworden. :-)

Ik had het geluk een botje in mijn hand te breken want zo kwam ik via een revalidatie traject terecht bij de ontzettend leuke én professionele Natascha Smoltsak, diëtiste in Amsterdam en zij adviseerde me mij te verdiepen in de wereld van de GOKkers.

Alleen om de titel zou ik het al gedaan hebben :)

Ik zie eerlijk gezegd wel tegen de start op, die heerlijke verslaving aan koolhydraten los gaan laten zal nog wat worden. Ik hoop dan ook hier steun en tips te vinden want op dit moment ben ik op blz 30 van het boek en duizelt het me een beetje en heb ik nog niet echt een voorstelling van hoe mijn maaltijden er nou precies uit moeten gaan zien.

Ik zal proberen om hier regelmatig te kijken, te studeren om een goed geïnformeerde GOKker te worden want dat helpt denk ik wel.

Graag tot horens...

A3n

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 28-01-2015 16:37

Hoi Adrien,

Wat een binnenkomer!
Moedige beslissing om te gaan GOKken, ik wens je heel veel succes.

Je hebt ook nog een privéberichtje van me gekregen...

Martine (y)

Plaats reactie