Tanja (41) diabetes type 2

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
2009-08-Tanja
Berichten: 3
Lid geworden op: 24-07-2009 10:57

Tanja (41) diabetes type 2

Bericht door 2009-08-Tanja » 28-07-2009 16:21

Hallo allemaal,

Ik ben Tanja, 41 jaar en heb net als jullie allemaal al een hele lijngeschiedenis achter me. Zo'n 4 jaar geleden is er diabetes type 2 bij me vast gesteld en vanaf toen ben ik weer fanatiek gaan lijnen. Ik ben ook Sonjafan geweest ik viel goed af en mijn bloedsuikerwaardes daalde goed maar ik kon het na anderhalf jaar en het plotseling overlijden van mijn schoonmoeder even niet meer precies aanhouden. Wat schetste mijn verbazing, de kilo's vlogen er weer aan en de bloedsuikers stegen en ik kreeg er zelf nog wat bonuskilo's bij. :cry: 3 weken geleden moest ik weer naar de suikerdokter en zij stelde me het boek van Yvonne voor, ik ben in het weekend gaan lezen en woensdag 2 weken geleden begonnen.
Honger heb ik niet, ik vind wel dat ik wat vet eet en dat vind ik behoorlijk eng om na 41 jaar light en vetarm opeens vet te moeten gaan eten. Ik heb in de eerste week een hele heftige migraineaanval gehad en was zo misselijk dat ik 2 dagen helemaal NIETS gegeten heb, ik kon zelfs geen water drinken maar na die aanval gaat het nu goed, ik ben alleen vergeten me te meten bij de start. Ik ben wel afgevallen maar ik sta nu al een week stil. Ik dacht dus al dat ik niets afviel maar dat wat ik afgevallen ben in de eerste week kwam door de migraineaanval.

Ik ga gewoon nog even door en hoop dat ik uiteindelijk toch afval, want honger heb ik niet, ik eet over het algemeen erg lekker.
Zelf in het uurtje nuttig ik erg weinig koolhydraten, ik start wel altijd met fruit.

allemedelijners veel suc6

Gebruikersavatar
Tea
Berichten: 88
Lid geworden op: 11-04-2009 12:25

Re: FF voorstellen

Bericht door Tea » 28-07-2009 21:10

2009-08-Tanja schreef: Ik ben wel afgevallen maar ik sta nu al een week stil. Ik dacht dus al dat ik niets afviel maar dat wat ik afgevallen ben in de eerste week kwam door de migraineaanval.

Ik ga gewoon nog even door en hoop dat ik uiteindelijk toch afval, want honger heb ik niet, ik eet over het algemeen erg lekker.
Zelf in het uurtje nuttig ik erg weinig koolhydraten, ik start wel altijd met fruit.

allemedelijners veel suc6
Hey Tanja,

Leuk dat je ook op het forum meedoet. Goh, jouw suikerdokter heeft je op het boek van Yvonne gewezen. Dat zal ze helemaal te gek vinden :D :D .

Je zegt dat je niets meer afvalt, beweeg je ook? Ik heb gemerkt dat als ik beweeg weer ga afvallen wanneer ik stil sta. En veel water drinken.

Groetjes Tea

2009-08-Tanja
Berichten: 3
Lid geworden op: 24-07-2009 10:57

Bericht door 2009-08-Tanja » 28-07-2009 21:26

Yep, ik probeer iedere dag een half uur te wii-en.
Alleen als het heel erg heet is dan sla ik over.
Verder drink ik minimaal 2 liter water op een dag, ik lust geen koffie of thee, dus water is het enige dat ik drink.

Mijn suikerdokter had erover gehoord en hoorde er positieve resultaten over daarom zei ze probeer het eens.

Gebruikersavatar
Yvonne P
Berichten: 20
Lid geworden op: 29-05-2009 15:15

Re: FF voorstellen

Bericht door Yvonne P » 29-07-2009 14:40

Welkom Tanja,
Kan die migraine-aanval misschien het gevolg zijn van suikertekort. Ik heb geen suikerziekte, maar heb wel vaak ervaren, dat ik soms even iets zoets moet nemen om duizeligheid of schele hoofdpijn te onderdrukken.
Yvonne L. kan je daar vast meer over vertellen.
Ik hoop, dat je volhoudt, want over het algemeen voel ik me duizend keer beter met deze eetwijze.

Hartelijke groeten,
Yvonne P

2009-08-Tanja
Berichten: 3
Lid geworden op: 24-07-2009 10:57

Hoi bijna vakantie!!!!

Bericht door 2009-08-Tanja » 13-08-2009 11:59

Nog 2 dagen en dan ga ik met vakantie.

Ik ben nu 4 weken aan het Lemmeren (is dit al een werkwoorden net als het Bakkeren?) en ben 4,2 kilo kwijt. Gaat een stuk langzamer dan alle andere diëten die ik heb geprobeerd maar ik voel me er goed bij, vooral dat ik in het uurtje toch wat lekkers kan en mag nemen zonder dat ik me schuldig voel. Het plan is om in de vakantie me er ook aan te blijven houden en ik hoop dat dit ook zal lukken. Het motto is dat ik in ieder geval niet wil aankomen, afvallen hoeft dus niet eens.

Nou iedereen een fijne vakantie voor als je nog moet gaan en degene die al weer aan het werk zijn, werk ze.
Tot begin september dan zal ik laten weten wat de "uitslag" is :lol:

Tanja

Gebruikersavatar
Yvonne P
Berichten: 20
Lid geworden op: 29-05-2009 15:15

Re: Hoi bijna vakantie!!!!

Bericht door Yvonne P » 13-08-2009 13:43

Veel plezier en succes!

Yvonne P

Gebruikersavatar
jacobinebreen
Berichten: 23
Lid geworden op: 10-07-2009 10:36

Re: Hoi bijna vakantie!!!!

Bericht door jacobinebreen » 13-08-2009 18:17

Hoi Tanja,

Dat gaat je lukken hoor, in de vakantie. Ik was in een week vakantie , ondanks dat ik een paar keer een ijsje, met slagroom, gegeten had en ook nog een gebakje had verorberd (waarvan ik overigens niet zo genoot als voor het "lemmeren") toch nog 2 ons afgevallen. En zo niet, geen nood, 't is er zo weer af!

Succes en fijn e vakantie!
Jacobine

kaatjekat
Berichten: 515
Lid geworden op: 18-08-2009 12:47

Bericht door kaatjekat » 19-08-2009 14:34

Hoi Tanja, ik zie dat je nog met vakantie bent, maar kom je toch een bezoekje brengen. Ik ben 2 dagen geleden begonnen met 'Lemmeren', grappig dat jij het ook zo noemt. :lol:
Waarom 'Wii' jij als je bewegen gaat? Kun je niet wandelen? Kom je gelijk lekker in de buitenlucht, daar kikker ik tenminste altijd van op.
Ik hoop dat je vakantie goed is bevallen, ain alle opzichten.
Groetjes, Karin.
Wie niet waagt, die niet wint!

Plaats reactie