Alexan (48) gaat eindelijk Gokken diabeet, schildklier enz

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Alexan
Berichten: 283
Lid geworden op: 23-12-2013 21:15

Alexan (48) gaat eindelijk Gokken diabeet, schildklier enz

Bericht door Alexan » 29-12-2013 21:09

Na een aantal jaren van alles gevolgd te hebben, ben ik naar aanleiding van het artikel over de positieve onderzoeken en het steunen van deze manier van anders gaan eten, eindelijk over de streep.

Ik weet al een behoorlijke tijd, dat het Gokken bestaat, maar mij was altijd wijsgemaakt door een verpleegkundige waar ik op controle kom, dat het niet voor mij geschikt is. En ja dat geloof je dan.
Maar nu lees ik alleen maar hele positieve berichten, heb gebeld met mijn nwe verpleegkundige en groen licht gekregen!

Zal even wat over mijzelf vertellen.
Ik ben Alexan, 48 jaar jong, heb een zoon van 18 jr en woon in Barendrecht. Na een lange tijd zonder werk gezeten te hebben, ineens fulltime aan de bak. Nu alweer 7 maanden bij een heel fijn bedrijf.

Door de jaren heen heb ik heel veel gebakkerd (Sonja) en eigenlijk beviel me dat best. Alleen ik viel bijna niet af. En daar doe je het toch voor!
Sinds september sport ik 2 a 3x in de week. Heerlijk!! Echt ik kan niet anders zeggen. En nu met het gokken erbij moet het toch lukken?!

O ja, ik spuit insuline en nu gaat het mij er niet om, dat ik daar vanaf kom, maar zou wel fijn zijn, als het wat minder kan of alleen nog de pillen. En wie weet, gaat mijn hoge bloeddruk dan ook omlaag en wordt mijn schildklier vanzelf wakker. Laat ik eerst eens gaan beginnen.

Groet van Alexan (y)
Tijd om afscheid te nemen van mijn te veel periode.

Mijn dagboek

Afbeelding

~Brenda~
Berichten: 13
Lid geworden op: 29-09-2010 12:02

Bericht door ~Brenda~ » 29-12-2013 21:54

Ik wens je veel succes!
Afbeelding
Afbeelding

Alexan
Berichten: 283
Lid geworden op: 23-12-2013 21:15

Bericht door Alexan » 30-12-2013 21:40

Dank je wel Brenda! :D

Ik moet nog wel mijn weg vinden, maar ben sinds vrijdag bezig met Gokken en heb echt geen honger gehad! Ik sta er versteld van.

En ik heb vandaag het spruitjesrecept uit het receptenboek deel 1 gegeten. Het was zalig en weet je, ik zat na 3/4 bord al helemaal vol. Heb het wel opgegeten, want ik ken mijzelf, haha

Groet van Alexan
Tijd om afscheid te nemen van mijn te veel periode.

Mijn dagboek

Afbeelding

~Brenda~
Berichten: 13
Lid geworden op: 29-09-2010 12:02

Bericht door ~Brenda~ » 31-12-2013 15:28

De spruitjes staan ook op mijn lijst om straks te maken hoor. Ik hou al zo van spruiten!

Vandaag nam ik kwark met noten als ontbijt en een cracker tussendoor met ossenworst en alfalfa. Vanavond ook een ouderwets kh menu maar vanaf morgen let ik wat strenger op. Met mijn suiker vind ik het nog een beetje eng allemaal maar ik meet veel dus komt wel goed.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Magda H
Berichten: 311
Lid geworden op: 09-10-2013 21:02

Bericht door Magda H » 01-01-2014 22:14

Welkom en succes Alexan! Ik raad je aan om veel dagboeken te lezen en zo 'mee te gluren' hoe anderen het doen en wat ze eten. Je steekt er veel van op. Ook zelf bijhouden wat je eet dan kunnen andere gok-goeroes je tips en trucs geven. Ik ben nu ongeveer 3 maanden bezig en het bevalt mij uitstekend. Mijn bloeddruk is naar beneden gegaan en als ik dat stabiel hou mag er een pilletje af! :D Ik heb meer energie en geen hongergevoel, wat ik bij SB wel altijd had. Groetjes

Alexan
Berichten: 283
Lid geworden op: 23-12-2013 21:15

Bericht door Alexan » 02-01-2014 21:06

Dank je wel Magda.

Ja ik ben van plan om van 't weekend een dagboek aan te gaan maken. Ik zie het bij anderen, dat er goed op gereageerd wordt en alle tips zijn welkom!

Lekker, dat je al ruim 7 kg kwijt bent. Ik heb aankomende zondag mijn weegmoment en ben zo vreselijk nieuwsgierig, haha En dan maar hopen, dat er wat af is.

Ik kan trouwens wel hier vermelden wat ik vandaag gegeten heb:

O 2 gekookte eieren met een beetje mayonaise
T 1/2 paprika
L 3 rookkaascrackers 2 met roomboter, ham en kaas en 1 met brie en 1 kop bouillon (geen opkikker)
D 100 gr rijst met witlof, philadephia chili en kip toe 2 blokjes pure chocola

1,5 l water en 900 ml thee dat is best veel, maar ik heb vandaag eindelijk eens geen vocht vastgehouden wat ik normaal altijd doe.

En Brenda? Hoe vond je de spruitjes??? Ben ik heel benieuwd naar haha

Groeten voor vandaag van Alexan :D
Tijd om afscheid te nemen van mijn te veel periode.

Mijn dagboek

Afbeelding

Gebruikersavatar
carjans
Berichten: 13921
Lid geworden op: 03-01-2012 14:08

Bericht door carjans » 02-01-2014 21:10

Alexan schreef:Dank je wel Magda.

Ja ik ben van plan om van 't weekend een dagboek aan te gaan maken. Ik zie het bij anderen, dat er goed op gereageerd wordt en alle tips zijn welkom!

Lekker, dat je al ruim 7 kg kwijt bent. Ik heb aankomende zondag mijn weegmoment en ben zo vreselijk nieuwsgierig, haha En dan maar hopen, dat er wat af is.

Ik kan trouwens wel hier vermelden wat ik vandaag gegeten heb:

O 2 gekookte eieren met een beetje mayonaise
T 1/2 paprika
L 3 rookkaascrackers 2 met roomboter, ham en kaas en 1 met brie en 1 kop bouillon (geen opkikker)
D 100 gr rijst met witlof, philadephia chili en kip toe 2 blokjes pure chocola

1,5 l water en 900 ml thee dat is best veel, maar ik heb vandaag eindelijk eens geen vocht vastgehouden wat ik normaal altijd doe.

En Brenda? Hoe vond je de spruitjes??? Ben ik heel benieuwd naar haha

Groeten voor vandaag van Alexan :D
Hoi Alexan.

Je kunt dan het beste hier een dagboekje aanmaken http://opgewicht.forum2go.nl/dagboeken- ... n-f84.html

Veel suc6 met GOKken
Groetjes Carla J

Mijn dagboek

Ieder verantwoord dieet werkt, als je de juist manier van denken hebt. Gew. 56/57 kg, v.a. 09-'12

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 27-01-2016 18:56

Alexan schreef: :roll: Na een periode van zeg maar een emotionele roller coaster ga ik toch weer proberen om de draad op te pakken.

En ja hopelijk houd ik hert nu wel vol. Pfffff We gaan het zien. Ga me morgen weer helemaal in lezen en met jullie steun moet het tyoch boord komen?!

Groet van Alexan :bloem:

Cynthia
Berichten: 30
Lid geworden op: 24-01-2014 22:49

Bericht door Cynthia » 30-01-2016 16:47

Veel succes!
Hartelijke groeten,
Cynthia

Mijn dagboek
Startdatum GOK: 1 feb. 2016
(lengte: 172 cm)
Afbeelding

Plaats reactie