Fionas () Suikerspiegel moet snel omlaag

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fionas
Berichten: 599
Lid geworden op: 14-08-2013 21:21

Fionas () Suikerspiegel moet snel omlaag

Bericht door Fionas » 14-08-2013 22:04

Hallo, Ik ben Fiona en heb diabetes type 2. In 2001 zwangerschapssuiker gehad en sinds die tijd ben ik aan het vechten tegen de kilo's. In 2009 is diabetes aan het licht gekomen. Ik heb een hele hoge ochtend suiker, schrik niet vaak zit deze rond de 14-16. (ja nuchter).
Ik ben 180 cm lang en weeg momenteel 109 kilo. Ik wil als eerste uiteraard mooie glucosewaarden en daarnaast naar mijn 1ste streefgewicht van 90 kilo. Als dat goed behaald is, zal die laatste 5 - 10 kilo ook nog wel gaan :)
Ik heb vaker lange perioden koolhydraatarm gegeten, let ook heel bewust op mijn voeding en sport daarnaast. Ik eet ook niet veel kcal per dag, gemiddeld ongeveer 1100, ik blijf wel redelijk op dit gewicht hangen nu, en dat is niet de bedoeling. Ik ben in 4 maanden tijd 4 kilo afgevallen en dat is te weinig.
Mijn schildklier is ook getest , en 'helaas' is die gezond (anders zou ik weten waarom ik niet snel afval).
Ik ben op GOK gewezen door een vriendin, heb gelijk de boeken aangeschaft en sinds afgelopen maandag begonnen. Wat ik er positief aan vind is het koolhydraatuur, zodat ik niet mijn bruine boterham hoef te missen.
De lijsten werken erg prettig, was al tijden bezig met opzoeken van koolhydraten op verpakkingen dus makkie.
Ik doe dit samen met mijn man, en dochter van 12 die met een gewicht van bijna 68 ook haar eetpatroon moet veranderen.

Groetjes voor nu, Fiona
Groetjes, Fiona

peetje1983
Berichten: 8471
Lid geworden op: 05-07-2010 12:26

Bericht door peetje1983 » 14-08-2013 22:06

ik denk dat 1100 kcal te weinig voor je is en je lichaam in de spaarstand staat. Maak dankbaar gebruik van het kh uurtje en geniet van gok :D

ow ja enne die bruine boterham kun je echt missen als kiespijn ;)
liefs Petra

mijn dagboekje staat in dagboeken 4, kom gezellig langs en laat een berichtje achter!

mijn dagboek

startdatum 22 april 2010

Gebruikersavatar
Fionas
Berichten: 599
Lid geworden op: 14-08-2013 21:21

Bericht door Fionas » 14-08-2013 23:27

peetje1983 schreef:ik denk dat 1100 kcal te weinig voor je is en je lichaam in de spaarstand staat. Maak dankbaar gebruik van het kh uurtje en geniet van gok :D

ow ja enne die bruine boterham kun je echt missen als kiespijn ;)
Die bruine boterham wil ik dus niet missen. Dat vind ik het voordeel van GOK. Vaker koolhydraatarme eetmanieren gedaan en dan mocht het niet, en dan ga ik dat missen.
Dus dat geldt niet voor mij :) Ik eet dan wel een gezonde bruine boterham :)

1100 is inderdaad te weinig, maar tenzij ik er een hoop chocolade in gooi kom ik er echt nier meer aan. Ik eet kleine porties, zit snel vol.
Groetjes, Fiona

Weusten
Berichten: 507
Lid geworden op: 28-07-2013 22:42

Bericht door Weusten » 16-08-2013 08:20

Fionas schreef:
peetje1983 schreef:ik denk dat 1100 kcal te weinig voor je is en je lichaam in de spaarstand staat. Maak dankbaar gebruik van het kh uurtje en geniet van gok :D

ow ja enne die bruine boterham kun je echt missen als kiespijn ;)
Die bruine boterham wil ik dus niet missen. Dat vind ik het voordeel van GOK. Vaker koolhydraatarme eetmanieren gedaan en dan mocht het niet, en dan ga ik dat missen.
Dus dat geldt niet voor mij :) Ik eet dan wel een gezonde bruine boterham :)

1100 is inderdaad te weinig, maar tenzij ik er een hoop chocolade in gooi kom ik er echt nier meer aan. Ik eet kleine porties, zit snel vol.
Volgens mij als je die bruine boterham vervangt voor Noors brood fifaxbroodjes of een lekker cracker, val je veel meer af.
Ik kwam een Mevrouw tegen in Reformwinkel en die zei, er zit niet voor niks tarwe in bier. Ze bedoelde het gistingsproces. En volgens mij gebeurt dat in je lichaam ook. Opgeblazen gevoel???
Succes
:D :D

Gebruikersavatar
Fionas
Berichten: 599
Lid geworden op: 14-08-2013 21:21

Bericht door Fionas » 16-08-2013 08:52

Weusten schreef: Volgens mij als je die bruine boterham vervangt voor Noors brood fifaxbroodjes of een lekker cracker, val je veel meer af.
Ik kwam een Mevrouw tegen in Reformwinkel en die zei, er zit niet voor niks tarwe in bier. Ze bedoelde het gistingsproces. En volgens mij gebeurt dat in je lichaam ook. Opgeblazen gevoel???
Succes
:D :D
heb geen opgeblazen gevoel zit gewoon vol dan. :)
Maar in mijn KH uurtje is het toch niet erg als ik een volkoren broodje of boterham eet ?
Het is natuurlijk beter om een gezondere cracker te nemen.
Of afwisselen.
Groetjes, Fiona

Weusten
Berichten: 507
Lid geworden op: 28-07-2013 22:42

Bericht door Weusten » 16-08-2013 11:41

Fionas schreef:
Weusten schreef: Volgens mij als je die bruine boterham vervangt voor Noors brood fifaxbroodjes of een lekker cracker, val je veel meer af.
Ik kwam een Mevrouw tegen in Reformwinkel en die zei, er zit niet voor niks tarwe in bier. Ze bedoelde het gistingsproces. En volgens mij gebeurt dat in je lichaam ook. Opgeblazen gevoel???
Succes
:D :D
heb geen opgeblazen gevoel zit gewoon vol dan. :)
Maar in mijn KH uurtje is het toch niet erg als ik een volkoren broodje of boterham eet ?
Het is natuurlijk beter om een gezondere cracker te nemen.
Of afwisselen.

Ik denk inderdaad dat ik zou afwisselen, een keer een boterham, aardappel, wat pasta of rijst.
Er zijn zoveel mogelijkheden.
Succes :D :D

Gebruikersavatar
Fionas
Berichten: 599
Lid geworden op: 14-08-2013 21:21

Bericht door Fionas » 16-08-2013 15:56

Weusten schreef: Ik denk inderdaad dat ik zou afwisselen, een keer een boterham, aardappel, wat pasta of rijst.
Er zijn zoveel mogelijkheden.
Succes :D :D
ik eet eigenlijk zelden tot nooit aardappels, vind ze niet lekker. Ja een hard gekookt piepertje opeten als een eitje met zout. Ook met jus vind ik ze vies. Gebakken krieltjes: droge balletjes, bah. Dat is in mijn voordeel.
Pasta zelden ook, volkoren rijst vind ik wel lekker, met kip en groente. Eeen keer in mijn KH uurtje.
Ben niet zo van de sausjes in de rijst ook, lekker droog.
Groetjes, Fiona

Gebruikersavatar
Fionas
Berichten: 599
Lid geworden op: 14-08-2013 21:21

Bericht door Fionas » 21-08-2013 09:39

Ik had het al in mijn dagboekje gezet maar mijn glucosewaarde is al flink gedaald !
Ik kwam van 17.4 zelf prikken en 19.4 op de 3 mnd controle en nu vanochtend nuchter 8.2 !!

En dat na 1,5 week gokken. wow !
Groetjes, Fiona

Ladyrun
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-02-2013 14:16

Bericht door Ladyrun » 21-08-2013 14:53

wouw! dat is echt geweldig, voel je je ook een stuk beter?
Loop nooit harder dan je beschermengel kan vliegen

Mijn dagboek

Gebruikersavatar
Fionas
Berichten: 599
Lid geworden op: 14-08-2013 21:21

Bericht door Fionas » 22-08-2013 08:37

Vanmorgen nuchter 7.6.
Dit is zo verbazendwekkend dat je na 2 weken gokken zo'n waarde kunt hebben, echt ongelofelijk !

Morgen naar het priklab voor 3 mnd controle , dinsdag naar praktijkondersteuner ben benieuwd.

Ladyrun: gisteren voelde ik me zelfs flauw na het eten. Ik prikte op een gegeven moment en had 3.0, na het eten. Dat kan nooit. Ik zat wel duidelijk in een hypo qua gevoel.....
even in de gaten houden, mede ook omdat ik nog vrij hoog op de medicijnen zit.
Zometeen ff arts bellen, dan verlaag ik die in de ochtend met 500 mg
Groetjes, Fiona

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 22-08-2013 12:08

Ik kom je ook nog even in je eigen dagboekje succes wensen Fiona !
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Ladyrun
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-02-2013 14:16

Bericht door Ladyrun » 22-08-2013 18:00

Oeps das wel erg laag.

Ik vraag me af of ik soms 's nachts niet te laag kom. Dan kan ik zo verdwaasd wakker worden en naar het toilet lopen. Alsof ik dronken ben, nou weet ik niet hoe het voelt om te laag te zitten, ik ben gaan gokken om te voorkomen dat ik aan de medicijnen moest voor diabetes2. Doordat ik al 25 jaar actief sport en was ik al gewend goed op de reacties van mijn lichaam te letten en wist ik al lang voor GOK dat mijn lichaam soms nogal heftig op mijn voeding reageert, Pas toen ik ging gokken ontdekte ik dat dat bij heel veel mensen zo is. :lol:

Als ik te weinig KH eet en die neiging heb ik dan vind mijn suikerspiegel dat ook niet fijn dus ook daarin zal iedereen zijn eigen balans moeten zoeken. Het voordeel met GOK is dat je dat kunt doen met het eten dat je lekker vind. (y)
Loop nooit harder dan je beschermengel kan vliegen

Mijn dagboek

Gebruikersavatar
Fionas
Berichten: 599
Lid geworden op: 14-08-2013 21:21

Bericht door Fionas » 24-08-2013 09:54

Gister prikte ik 4.0 !!!!!!!!!!!!!!
Groetjes, Fiona

Plaats reactie