Lindy ex cb er

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lindy
Berichten: 6
Lid geworden op: 07-01-2010 18:54

Lindy ex cb er

Bericht door Lindy » 17-02-2010 17:38

Hallo allemaal,
Ik ben Lindy bijna ex Cb-er moet nl nog 2 kilo....heb het CB als een fijn dieet ervaren met heerlijke produkten zoals de pap repen en puddings...nu zou ik dus het liefst CB met Gok combineren...dus bv smorgens en/of smiddags de shake of reep in dinner GOK weet iemand of dat mogelijk is??? en het citroenwater van Cb wil ik ook graag blijven drinken kan dat gewoon of verknal ik dan het dieet???...het drinkt voor mij veel en veel makkelijker dat een plat watertje...ik heb het boek van Yvonne gelezen, maar ik denk dat ik bepaalde CB produkten ga missen.... ( zoetigheid mag je met het GOK niet) ze zijn verder ook makkelijk om mee te nemen toch??, even hallo tegen de dames van het CB...ik herken een paar van jullie namen ...leuk dat jullie de zelfde kant op gaan als ik....we moeten nu een weg vinden dat we zo blijven en niet gaan terug vallen...dus even kijken wat het best bij mijn leven gaat passen...
Ik hoop gauw wat van jullie te horen....
Groetjes Lindy :D

Gebruikersavatar
Jen
Berichten: 151
Lid geworden op: 11-01-2010 21:48

Bericht door Jen » 17-02-2010 21:43

Hey Lindy,

Welkom hier.
Ik zou als ik jou was eerst lekker de afbouw van CB doen (en dan de lange versie ;) en dan langzaamaan opbouwen met gokken.
Dit om je lijf te laten ontwennen van de shakes / repen en langzaamaan weer te laten wennen aan vaste voeding. En daarnaast om je lijf weer te laten wennen aan koolhydraten. Ik heb de lange afbouw gedaan en eerst gewoon brood en pasta gegeten. Hierdoor merkte ik hoe mijn lijf reageerde en aan de hand daarvan ben ik in de laatste afbouwfase langzamerhand het brood gaan vervangen voor de crackers etc.
Nu weet ik dat ik behoorlijk reageer op brood en in mindere mate op rijst.
Dus hier hou ik nu rekening mee.
Zo'n shake is af en toe best makkelijk maar heb je wel eens op de doos gekeken wat er allemaal inzit ?
ik denk dat je dan beter geheel over kunt gaan Gok. Is allicht een stuk gezonder (in de shakes / repen /het poeder voor het water; zit behoorlijk wat aspartaam o.a.)
Enne....ook met gokken mag je zoet hoor. Heb je al gekeken bij de recepten ? Staan genoeg lekkere dingen bij.
(bijv. de kokoscitroentulband hmmmmmmm :P )

Succes :)

Jen
Het leven stelt op zich niets voor het is wat je er zelf van maakt.......

Gebruikersavatar
Lindy
Berichten: 6
Lid geworden op: 07-01-2010 18:54

Bericht door Lindy » 18-02-2010 15:28

Hoi Jen :D
Dat klopt wat je zegt van de repen en wat daar in zit :? ...maar is aspartaam alleen slecht of val je niet af als je dat gebruikt??
Zelf had ik bedacht dat in een shake 17gr aan koolhydraten zit en in GOK heb je 1 uur waar je koolhydraten mag nuttigen..en de shakes zijn natuurlijk buiten dat uur om...het aspartaam ben ik niet blij mee maar ik denk dat je daar niet een te groot punt van moet maken...zoals zoetjes in de koffie voor mij 2 per dag...voorheen cola light ook 2a 3 per dag....nu de CB drank sunshine....tja ik denk als je het met mate doet...kan het toch niet zo een kwaad anders was het allang uit de handel genomen...maar drink je liters colalight of anderen producten weg...tja dan is dat minder...bij mijn shakes heb ik al regelmatig een salade of als we ergens op visite zijn neem ik blokjes kaas/worst/olijven...dus helemaal niet eten erbij doe ik al een tijdje niet meer...
Het advies wat ik kreeg is als je met een koolhydraat arm dieet wilt doorgaan na je CB, dat je dan niet na het afbouwen van de shakes, de koolhydraten weer moet opbouwen omdat je dan weer je lichaam laat wennen om vervolgens weer met koolhydraten te stoppen ivm je dieet??
Wat vindt jij daar van...?? En bedoel je met de recepten uit het boekje van GOK??? of is er een recepten sit van GOK.....ben nog steeds zoekende kom telkens wat anders tegen :lol: Maar Jen fijn dat je op mijn verhaal zo vlug heb gereageerd...ik wil nl het echt goed gaan aanpakken als ik zometeen klaar ben...en GOK trekt me erg...
Groetjes Lindy :wink:

Gebruikersavatar
Jen
Berichten: 151
Lid geworden op: 11-01-2010 21:48

Bericht door Jen » 18-02-2010 15:45

Lindy,

De eerste tip die ik je kan geven is: google eens op aspartaam + bijwerkingen en kijk eens op www.aspartaam.nl. Waarschijnlijk ben je na het lezen gelijk ervan genezen. ;)
De shakes van CB vond ik zeker geen straf maar......ik eet nu veel lekkerder hoor. En als je dan zelf al zegt hoeveel kh er in een shake zit dan zou ik ze zeker achterwege laten. Anders "mag" je deze alleen in je uurtje, ik heb andere alternatieven in mijn uurtje die ik liever eet als een shake :lol:
Ook het alternatief voor aspartaam dus stevia is prima. Ik gebruik helemaal geen zoetjes meer maar doe een klein beetje stevia-poeder in mijn koffie.
Wat ik zelf vaak 's avonds drink (buiten mijn 1,5 ltr. water per dag) is ijsthee. Ik laat thee afkoelen, doe er wat stevia in en wat citroensap en zet dit in de koelkast.
Voor wat betreft het wennen aan KH. Als je de afbouw van CB gaat doen dan ga je langzamerhand weer brood en aardappels toevoegen.
Ik zou dit dus in eerste instantie wel doen omdat je op die manier zelf aan je lijf kan voelen hoe je lijf daarop reageert.
Hoe weet je anders hoeveel KH je aankunt in je uurtje ?
Maar nogmaals, dit is mijn eigen mening en ervaring, iedereen doet het natuurlijk anders.
Ik zou als ik jou was nogmaals het boek even goed lezen en dan vooral de passages waarin beschreven staat wat KH nu met je lichaam doet.

Voor wat betreft de recepten; in het boek staan hele lekkere recepten voor bijv. quiches en ook hier op het forum staan legio recepten.
(ook zoete voor als tussendoor bij de koffie bijv.)
Het heeft mij wel enige gewenning gekost om over te stappen op GoK en ineens voor andere voedingsprodukten te kiezen dan dat ik gewend was maar het bevalt me steeds beter. Ik ben tegenwoordig ook niet uit de keuken weg te slaan met alle nieuwe ideeen en recepten.
En wat voor mij eigenlijk het meest belangrijk is; ik blijf nog steeds stabiel in mijn gewicht. ik ben nl. heel goed in afvallen maar zeker net zo goed in aankomen en daar wilde ik nu eens klaar mee zijn.
Nu heb ik een hele nieuwe garderobe gekocht, ik voel me goed, ik vind mezelf EINDELIJK eens slank en dit wil ik echt zo graag houden.
Dus....ik ben erg blij met GoK.

Succes :)

Jen
Het leven stelt op zich niets voor het is wat je er zelf van maakt.......

Gebruikersavatar
Lindy
Berichten: 6
Lid geworden op: 07-01-2010 18:54

Bericht door Lindy » 18-02-2010 18:12

Hi Jen
Goed...ik weet het helemaal :D over ben ik nu....en uuhhh over dat aspertaam had ik wel gelezen hoor...maar ja eigenlijk kwam het me niet zo goed uit ik vond het zo jammer...slecht he :oops: ??
Maar ik ben erg blij met jouw reactie zodat ik weet hoe anderen het ervaren en doen... en inderdaad kan ik beter mijn CB afbouwen om er kijk op te krijgen wat ik in het koolhydraten uur mag of kan eten...val jij trouwens af met dat uurtje per dag of heb jij meerdere koolhydraat momenten per dag om op gewicht te blijven??
Nog maals dank je wel Jen
Groetjes Lindy :D

lolo
Berichten: 207
Lid geworden op: 23-11-2009 23:26

Bericht door lolo » 18-02-2010 18:44

He Jen,

Goed verhaal hoor. Zeer uitvoerig en Lindy, volgens mij kun je hier wel wat mee. Ik sta ook steeds meer in de keuken, Maf eigenlijk. Hou erg van lekker eten maar sta absoluut niet graag in de keuken. Maar op een of andere manier gaat het me nu steeds beter af. En dan nog al die lekkere recepten.

Heb vandaag de stevia van Yvonne ontvangen. Had eerst iets via internet besteld. Men, wat is dat spul miere zoet zeg. Weet nu al dat ik erg lang met dit flesje ga doen.

Fijne avond maar weer.

Groetjes Maria
BREEK DE DAG,
TIK EEN EITJE!

Gebruikersavatar
Jen
Berichten: 151
Lid geworden op: 11-01-2010 21:48

Bericht door Jen » 18-02-2010 20:19

Lindy schreef:Hi Jen
Goed...ik weet het helemaal :D over ben ik nu....en uuhhh over dat aspertaam had ik wel gelezen hoor...maar ja eigenlijk kwam het me niet zo goed uit ik vond het zo jammer...slecht he :oops: ??

Nee hoor, heel menselijk, ik heb hetzelfde gedacht maar...toen bedacht ik me; ik ben nu 38 en wil nog wel een aantal jaren mee, laat ik dat dan gezond doen. Ik heb nu eindelijk een normaal BMI, voel me goed en laat ik er dan nu goed voor gaan. Ik heb geen zin er meer in om weer te moeten CB-en oid. Laat ik nu eindelijk eens een keer op gewicht kunnen blijven......(de tijd zal leren of het lukt maar ik heb er met Gok wel vertrouwen in :) )

Maar ik ben erg blij met jouw reactie zodat ik weet hoe anderen het ervaren en doen... en inderdaad kan ik beter mijn CB afbouwen om er kijk op te krijgen wat ik in het koolhydraten uur mag of kan eten

Zo ben ik erachter gekomen dat ik dus behoorlijk reageer op brood en nog steeds hoor, als ik low carb brood in mijn uurtje eet merk ik dat ik daarop reageer omdat ik dan 's avonds wil gaan snaaien :evil:

...val jij trouwens af met dat uurtje per dag of heb jij meerdere koolhydraat momenten per dag om op gewicht te blijven?

Ik heb 1 uurtje per dag. als ik 2 uurtjes doe dan krijg ik weer last van snaaizin. En met 1 uurtje per dag gaat het goed. Ik ben zelfs iets meer gaan eten want ik viel nog iets af. Ik wil rond de 65 kg. blijven hangen daar voel ik me goed bij en op een gegeven moment stond ik op 63.2 en werd ik enigzins licht in het hoofd. Daarnaast wordt ik nu botterig dus het vet gaat van de verkeerde plekken af.....
Nu eet ik lekker (en vaak behoorlijke hoeveelheden volgens mijn man) maar ik blijf op gewicht. Vanmorgen was het 64.8 kg. dus ik ben tevreden :D


Nog maals dank je wel Jen Graag gedaan :)
Groetjes Lindy :D
Het leven stelt op zich niets voor het is wat je er zelf van maakt.......

Doortje58
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-02-2010 09:40

Bericht door Doortje58 » 18-02-2010 20:52

Het eerste wat ik dacht, Lindy, is: Je wilt toch niet de rest van je leven blijven shaken en repen eten????

Het is leuk dat je bent afgevallen, maar je wilt toch niet gaan jojoën?

Met Yvonne's GOKken ga je anders om met voeding EN DAAR gaat het om!!! :D
*
*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lindy
Berichten: 6
Lid geworden op: 07-01-2010 18:54

Bericht door Lindy » 18-02-2010 21:32

Doortje58 schreef:Het eerste wat ik dacht, Lindy, is: Je wilt toch niet de rest van je leven blijven shaken en repen eten????

Het is leuk dat je bent afgevallen, maar je wilt toch niet gaan jojoën?

Met Yvonne's GOKken ga je anders om met voeding EN DAAR gaat het om!!! :D
Nee hoor Doortje
zeker niet....maar aan gedeeltelijk heb ik wel gedacht...een jojo-er ben ik al heel mijn leven, nu ben ik de laatste jaren flink aangekomen...en het lukte me niet om af te vallen :shock: , nu eindelijk is het me wel gelukt en ik ben in geen jaren zo slank geweest :)
...maar ik voel de druk in mijn nek van....dit gaan we nu wel houden ...dit gaan we zeker niet weer verknallen....dus met behulp van andere mensen die dit herkennen en al de nodige ervaring hier op dit forum het praten over het op gewicht te blijven hoop ik ook mijn weg hierin te vinden en hoor ik dankbaar jullie ideen of eet levenswijze aan.
Dank je wel voor je reaktie en tot de volgende keer
Gr. Lindy :D

Doortje58
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-02-2010 09:40

Bericht door Doortje58 » 18-02-2010 21:34

That's the spirit girl!!! :lol:
*
*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 364
Lid geworden op: 08-10-2009 12:30

Bericht door Alexandra » 21-02-2010 13:29

Lindy schreef:[maar aan gedeeltelijk heb ik wel gedacht...voor
Hai Lindy,

Toen ik afgebouwd was van CB (dat heb ik wat te vlug gedaan maar gelukkgi zonder schadelijk gevolg) heb ik een hele doos met mijn favoriete shakes en de porridge bewaard, met in mijn achterhoofd zo af en toe een CB-balans-dag of -dagen te doen, mocht ik weer aankomen. Ik ben eind oktober gestopt.

Ik heb gisteren mijn CB-consulente een mailtje geschreven of ze ze terug wil nemen want ik heb er niets van gebruikt en ga ze ook niet meer gebruiken. Als je gezond en evenwichtig GoKt dan wil je geen CB meer. :idea:

Begrijp me niet verkeerd, ik was heel erg blij met Cambridge en ben er dankbaar voor dat ik in korte tijd zo'n goed resultaat gehaald heb. Ik had die snelle boost echt even nodig. Maar het is een dieet. Met een begin- en een einddatum. Niet iets wat je je hele leven wilt, kunt of mag blijven doen. GoK wel!

Ik heb overigens ook nog even op de doos gekeken naar de inhoud van 1 maaltijd-zakje en per shake krijg je 16.7 gr koolhydraten binnen! ik denk nu dat je dat moeilijk kunt combineren met een low carb eetwijze :wink:

Heel veel succes Lindy!!
Groetjes,
Alexandra
Carpe Diem! :-)

Loulou
Berichten: 19
Lid geworden op: 01-02-2010 14:51

Bericht door Loulou » 21-02-2010 14:09

Alexandra bedankt! Nu snap ik waarom ik na een Lemmers lunch uren geen honger heb, en na een shake van CB (ben nog aan het afbouwen) wel! Daar zitten veel meer kh. in dan 5 gram. Hmmm het liefst gooi ik die shakes nu zo de prullenbak in!

Thea Bremer
Berichten: 3243
Lid geworden op: 20-10-2009 13:44

Bericht door Thea Bremer » 21-02-2010 14:16

Zitten er ook zoetstoffen in?
Thea Bremer

Loulou
Berichten: 19
Lid geworden op: 01-02-2010 14:51

Bericht door Loulou » 21-02-2010 14:23

Ja nou en of! Daar weet ik eerst mijn honger ook al aan... Maar nu ik me realiseer dat er én zoetstoffen én te veel kh. in zitten valt het kwartje pas echt!

Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 364
Lid geworden op: 08-10-2009 12:30

Bericht door Alexandra » 21-02-2010 14:28

Niet weggooien Loulou, je kunt je geld terug krijgen!! Ik heb hier voor zo'n 80 € staan en dat kan ik goed gebruiken!!
Carpe Diem! :-)

Loulou
Berichten: 19
Lid geworden op: 01-02-2010 14:51

Bericht door Loulou » 21-02-2010 14:31

Ik durf ze niet zo goed in te leveren :oops: Ben nog aan het afbouwen. Heb nog 8 shakes en 3 repen...

Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 364
Lid geworden op: 08-10-2009 12:30

Bericht door Alexandra » 21-02-2010 14:34

Tja dan moet je even netjes afbouwen .. ik heb er nog 24!!!!
Carpe Diem! :-)

lolo
Berichten: 207
Lid geworden op: 23-11-2009 23:26

Bericht door lolo » 21-02-2010 18:24

Ha ha altijd baas boven baas. Ik heb er nog 32 liggen.Kan ze nog een tijdje bewaren en ga ze gewoon gebruiken.. Als ik een paar kilo teveel heb en toch nog snel iets kwijt wil.

Ja moet wel bekennen dat het me niet meer aanspreekt hoor die shakes. Zie wel.

Fijne avond.
Groet
MariaAfbeelding
BREEK DE DAG,
TIK EEN EITJE!

Gebruikersavatar
Lindy
Berichten: 6
Lid geworden op: 07-01-2010 18:54

Bericht door Lindy » 21-02-2010 19:40

Hoi Alexandra
Bedankt voor je mailtje, ik heb nog geloof ik een reep liggen en een stuk of 5 zakjes die wil ik dus ook achter de hand houden en ja dat had ik al lang gezien van die koolhydraten daarom vroeg ik me ook af of het te combineren is met GOK maar daar heb ik nu dus antwoord op......morgen wil ik de laatste keer wegen, ik vind het best eng om er mee te stoppen maar ik heb goed geinformeerd en ben al een dikke maand bezig met alles op een rijtje te zettten wat ik wil en wat voor mij haal baar is..ben blij dat die sneeuw eindelijk weer weg is want van tennissen en joggen is niet veel van terecht gekomen de laatste tijd.
Ik ben van af de kerst al bezig met lichte maaltijden bij mijn shakes zoals in de eetweek en viel altijd gewoon dat af wat ik hoopte, zoals ik nu ben, ben erg tevreden...van maat 46 naar 38 /40 en dat vind ik prima...dus stap ik morgen over op GOK en dan doe ik eerste lijns....even kijken hoe dat uit valt en in principe nog 2 kilo eraf zou ik fijn vinden voor het schommelen...eigenlijk heb ik dit weekend het GOK al gedaan maar ik heb geen koolhydraat uurtje genomen ivm met een verjaardag waar ik wat worst en kaas en wat olijfjes heb gegeten...en ohh ja ook geen alcohol. Ook in het koolhydraat uurtje wil ik uiteraard mijn fruit wel nemen maar perse aardappelen of rijst doe ik niet....de toegestane yoghurt en de Dr Atkins crackers vind ik erg lekker...maar heb op het forum gelezen toch voorzichtig met kaas en noten te zijn dus noten doe ik voorlopig ook niet ...even afkijken hoe het allemaal valt.
Ik hoop dat dit bij mij gaat werken...super dat het je zo goed bevalt...
Groetjes Lindy :lol:

Gebruikersavatar
Lindy
Berichten: 6
Lid geworden op: 07-01-2010 18:54

Bericht door Lindy » 21-02-2010 19:42

Hi
Dus de zoetstof wordt niet uit het GOK vermijd door de aspartaam die er in zit maar dus ook voor het hongergevoel wat de kop op steekt??
GR Lindy :D
Loulou schreef:Ja nou en of! Daar weet ik eerst mijn honger ook al aan... Maar nu ik me realiseer dat er én zoetstoffen én te veel kh. in zitten valt het kwartje pas echt!

Plaats reactie