Neeltsje (45) Spannend, overstap van CB naar GOK!

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
neelsaak
Berichten: 2
Lid geworden op: 01-01-2013 16:29

Neeltsje (45) Spannend, overstap van CB naar GOK!

Bericht door neelsaak » 03-01-2013 15:12

Voor het eerst op dit forum....
Zal me voorstellen: Ik ben Neeltsje en woon in Friesland.
Ben 45 jaar en ben sinds 5 jaar aan het jojo-en.
Ik herkende me in het verhaal van Yvonne Lemmers; je hele volwassen leven hetzelfde gewicht (op de zwangerschappen na, natuurlijk) en na mijn 40ste bleven de kilo's aan me kleven.
In zo'n 5-8 jaar 20 kilo erbij. Bah!
Het gekke was dat hoe meer ik at, hoe meer trek ik kreeg en hoe meer ik ging trillen....ik begreep er niets van!
In november gestart met het Cambridge dieet en van honger en trillen is sindsdien geen sprake meer. Ik voel me ook veel rustiger.
Van 89 kilo naar 79 (op dit moment). Het doel is 68 kilo; dat woog ik voor mijn 40ste ook. Mocht het met 70 kilo eindigen dan hoor je ook niet klagen!
Binnenkort wil ik het CB dieet gaan afbouwen. Van de CB consulente kreeg ik de tip om GOK te onderzoeken....
De levenswijze van GOK spreekt me enorm aan en ik ben me momenteel aan het verdiepen in de voeding, recepten, etc. Heb de boeken aangeschaft en heb er zin in!
Het lijkt me heel goed te doen.
Ik ben bewust lid geworden van dit forum en ik heb met plezier veel verhalen gelezen, vooral die van de ex-shakers!
Afbeelding[/url]

vraagteken
Berichten: 79
Lid geworden op: 14-10-2012 21:12

Bericht door vraagteken » 04-01-2013 10:53

Hoi Neeltsje,

ik ben je voorgegaan en moet zeggen dat de overgang naar GOK me heel erg meevalt.
Ik was bang dat ik veel zou aankomen. Maar dat valt bij mij reuze mee. Je moet het wel verstandig doen. Niet direct bij elke maaltijd heel veel vet eten of zo; dat durfde ik niet.
Ik ben met mijn gewicht nog steeds aan het zakken (op de feestdagen na :lol: ).
Ik ben met CB niet helemaal naar mijn "wens"gewicht gegaan. Ik wilde namelijk niet meer zo snel afvallen en was ook niet zeker of ik eigenlijk wel helemaal naar dat gewicht wil gaan.
Bovendien had ik geen zin om in december alleen maar CB te doen.
Ik kan nu zeggen dat ik de juiste beslissing heb genomen.
Ik voel me prima, eet lekker en ben niet kilo's aangekomen maar zelfs nog afgevallen sinds ik de laatste CB reep heb genomen.

Plaats reactie