Novaliva (44) - de laatste kilo's eraf met GOK

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
novaliva
Berichten: 36
Lid geworden op: 09-07-2012 14:28

Novaliva (44) - de laatste kilo's eraf met GOK

Bericht door novaliva » 16-12-2012 22:22

Hallo iedereen ,

Laat ik me even voorstellen…

Ben Lieve, 44 j en heb in het verleden al verschillende diëten/voedingswijzen geprobeerd.

Mijn gewicht schommelde sinds 2000 (toen door problemen met schildklier) van 76 naar 96 naar 104 naar 89 naar 110.

Dat hoogste gewicht had ik in februari 2011. Op 2,5 maand was ik toen 12 kg afgevallen met een proteïnedieet. Dit gewicht bleef er nog af tegen januari 2012 (enkel 2 kg waren er terug bijgekomen, maar dus in totaal nog 10 kg eraf).
Sinds januari 2012 met WW en daarna meer eiwitrijk/koolhydraatarm (via gewone voeding maar soms ook nog eens combinatie met zakjes van Kineslim, een proteïnedieet met 15g proteïne per portie ipv 20g) en deels GOK ben ik tot een gewicht gekomen van 86,7 kg (soms al eens iets minder zelfs).

Totaal gewichtsverlies : 23,3 kg.
Kledingmaat van 50/52 naar 44.
BMI van 38 naar onder de 30.
Bloedwaarden sterk verbeterd.
Deze getallen hierboven vind ik soms nog veel belangrijker dan mijn gewicht !

De koolhydraatarme eetwijze werkt echt voor mij.
Ondertussen heb ik dit verfijnd naar de GOK-methode. Het koolhydratenuur vind ik super ! Dat geeft je de kans toch eens meer koolhydraten te eten zonder de glucosespiegel overhoop te gooien.

Met deze methode heb ik ook praktisch geen drang naar foute koolhydraten ! Dat wordt elke dag beter en beter !
Als ik durf uit de band te gaan met een pizza of zo, word ik weer op mijn gewicht afgestraft, dat kan zelfs 2-3 kg schommelen in één week en is mijn drang naar koolhydraten weer toegenomen.
Dus ik weet nu dat ik daar best af blijf. Je leert je lijf kennen, hé, met dit soort dingen uit te proberen…
Toch heerlijk dat je crackers met roomboter en vetter vlees/vis kan en mag eten !
Sinds enige tijd heb ik ook de GG Crackers in huis (besteld via internet). Die vind ik echt heerlijk ! Heb ze al met roomboter gegeten en met tonijn (gemengd met kh-loze ketchup en mayo).
Zo, de verdere evolutie kan je in mijn dagboek vinden.

krentje1962
Berichten: 2943
Lid geworden op: 21-11-2012 16:11

Bericht door krentje1962 » 17-12-2012 06:57

Welkom bij Gok.. en succes Lieve.
Ga je dagboekje volgen.

Groetjes.

Plaats reactie