Scdevrs (35) Net begonnen....

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
scdevrs
Berichten: 6
Lid geworden op: 21-11-2012 09:19

Scdevrs (35) Net begonnen....

Bericht door scdevrs » 21-11-2012 19:56

Dag! Ik ben Saskia, 35 jaar en al jaren iets te zwaar. Ik kwam het boek van Yvonne op internet tegen en heb het meteen bestelt. Volgende dag begonnen, maar ja, als ik iets niet ' mag' ....dan wil ik het! Haha, nog geen halve dag volgehouden. Deze week toch eens voorzichtig vezelcrackers gekocht. Nu ik die heb als broodvervanger lukt het me 'al' 2 dagen. Pak steeds het boek erbij om nog wat te lezen.
Daarin stond ook dat je 2 tot atkins crackers per maaltijd mag, maar die crackers bevatten 3,1 gr. KH per cracker?!
Het is dus nog een beetje puzzelen. Ik hou wel van groente en salades maar ik ben echt geen fruit eter. Zal dat me belemmeren?
Ik wil maar een paar kilo kwijt. Liefst 4 maar 3 ben ik ook al blij. Klinkt als heel weinig maar als ze al jaren in de weg zitten.... ik krijg ze er niet af! Hoop nu wel. We gaan het zien.
Tot ziens op het forum!

peetje1983
Berichten: 8471
Lid geworden op: 05-07-2010 12:26

Bericht door peetje1983 » 21-11-2012 19:59

atkinscrackers mag je door de vele goede vezels tellen als 1 gr kh met een maximum van 3 per groene maaltijd.

als je geen fruit eet zorg dan voor vodoende kh in je uurtje

en denk niet aan wat je niet "mag" maar wat wel mag en geniet van bijv een stukje choco in je uurtje
liefs Petra

mijn dagboekje staat in dagboeken 4, kom gezellig langs en laat een berichtje achter!

mijn dagboek

startdatum 22 april 2010

Gebruikersavatar
scdevrs
Berichten: 6
Lid geworden op: 21-11-2012 09:19

Bericht door scdevrs » 21-11-2012 20:09

Hi Petra, Bedankt voor je bericht! Ik durf geen chocola in huis te halen want ik kan niet stoppen na 1 of 2 stukjes :?
Dus van die crackers mag ik er wel 2? Maar het zijn dan toch al 6,2 kh?! Ik snap het nog niet, maar ik ben dan ook een nieuwe gokker... :wink:
Ik heb nu die andere bestelt via deze site. Hoop dat die ook een beetje smaken. Het moeilijkste vind het smachten naar zoet wat ik nu nog heb. Vooral ' s avonds. Overdag gaat het goed, maar s avonds......

peetje1983
Berichten: 8471
Lid geworden op: 05-07-2010 12:26

Bericht door peetje1983 » 21-11-2012 20:20

uit mijn hoofd zitten er 4,1 gr vezels in 1 atkinscracker, die vezels komen onverteerd je lichaam weer uit (netto koolhydraten zie link). Vezels hebben een vertragende werking op de opname van glucose/kh in je bloed/bloedsuiker, alleen maar voordelen dus en gewoon tellen als 1 gr kh.
http://opgewicht.forum2go.nl/netto-kool ... ight=netto koolhydraten
http://opgewicht.forum2go.nl/netto-kool ... ight=netto koolhydraten

als je extra pure choco (76% of zelfs 85% cacao) hebt dan is 1 tabletje echt genoeg. Bijv. moser roth van de aldi zitten 5 tabletten apart verpakt in een grotere verpakking.

ik durf trouwens te wedden dat je dit heerlijk zult vinden...... heb je meteen je fruit binnen :wink:
http://opgewicht.forum2go.nl/oranje-vru ... hlight=ijs

s avonds gewoon een pot thee zetten en de gewoonte doorbreken. Ga
's avonds met je diner verzadigd van tafel zodat je vol zit en geen behoefte meer hebt aan iets s avonds. Je hersenen weten het verschil tussen honger en dorst niet. Dus je kunt dorst ook makkelijk voor honger aanzien. Probeer dus eerst wat te drinken voordat je direct iets te eten pakt.
liefs Petra

mijn dagboekje staat in dagboeken 4, kom gezellig langs en laat een berichtje achter!

mijn dagboek

startdatum 22 april 2010

Plaats reactie