Sjarlotte () Van Cb naar GOK, een goede gok! :)

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjarlotte
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-09-2012 19:23

Sjarlotte () Van Cb naar GOK, een goede gok! :)

Bericht door Sjarlotte » 07-10-2012 15:52

Hallo, toch ook maar even voorstellen.
Ik en mijn partner zijn begin augustus gestart met CB, met het bekende doel in gedachten. Doordat we het samen deden zijn we er eigenlijk heel makkelijk doorheen gekomen, voor beide was die bekende knop goed om. Maar ja dan ben je er nog lang niet. Dus rees meteen bij mij de vraag hoe gaan we verder na CB? Al heel snel kwam in een link tegen naar het gokken. En nog sneller werd ik enthousiast, mijn partner deed er iets langer over maar is inmiddels ook helemaal om. Er ging eigelijk een hele nieuwe wereld voor ons open en alles klonk een soort van logisch. Al snel werd dus duidelijk hier gaan we na CB mee verder. Maar dan waneer ga je stoppen met CB, als je je streef gewicht bereikt hebt? Of ga je eerder stoppen, en hoop je door de gok te nemen met GOK door eerder te starten met af -en opbouwen langzaam aan de overige kilo's kwijt te raken. Ik ging steeds meer de voorkeur voelen voor dat laatste. We zien het dus nu ook als volgt: CB hebben we gebruikt om de eerste grote klapper te maken, en dat is heel goed gelukt, ik ruim 2 maten kleiner en mijn partner ruim drie :-). Daar waar we eerst dachten er ongeveer drie weken over te doen het inbouwen van GOK, hebben we het sneller gedaan. Inmiddels zijn we bijna een week volledig overgestapt, en eten we de gehele dag overheerlijk! De eerste paar dagen ook een tussendoortje maar het is echt zoals er beschreven wordt, daar taal je op een gegeven moment helemaal niet meer naar. En eerlijk gezegd ik heb nog geen enkele keer een honger gevoel gehad. Het is dat ik moet eten dus dat doe ik dan ook. Elke zaterdag ga ik op de weegschaal, alleen door mijn periode en dus het vasthouden van vocht, durfde ik niet. Maar wat schetste mijn verbazing, toen ik toch op de weegschaal ging staan ........ Wederom anderhalve kilo lichter. En dat terwijl ik de hele week heerlijk gegeten heb, en zelfs gisterenavond een paar hapjes, welliswaar Gokproef, op tafel heb gezet. Ook mijn partner is weer lekker afgevallen. Maw, daar wordt je blij van!!!! Dus voor nu lijkt het erop dat we de juiste keuze hebben gemaakt :P
We zullen zo af en toe eens een update geven. Alvast bedankt voor alle duidelijke wijze lessen die we nu al geleerd hebben tav ons eetpatroon!

Gebruikersavatar
Sjarlotte
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-09-2012 19:23

Bericht door Sjarlotte » 07-10-2012 15:59

Ben nog vergeten te vertellen dat wij slechts 6 weken volledig CB hebben gevolgd (zonder ook maar iets te sprokkelen), en zonder tussenweek, de eerste tussenweek werd dus gelijk onze eeste op -en afbouwweek op weg naar GOK. En daar hebben we al met al denk ik ca 2 weken over gedaan.

Gebruikersavatar
Sjarlotte
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-09-2012 19:23

Bericht door Sjarlotte » 13-10-2012 11:05

Hier worden we zo vrolijk van..........

Weer een kilo deze week :D :D :D :D

En wat eten we heerlijk!!!

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Goed bericht!

Bericht door Yvonne Lemmers » 13-10-2012 23:39

Van deze goede berichten word ik dan weer blij, Sjarlotte!
Fijn dat jullie je weg gevonden hebt.
Dat zal zeker goed voelen.

Lekker doorgaan met GOK fase 1 tot je streefgewicht en daarna fase 2!
Dan komen de duur afgevallen kilo's er nooit meer bij!

Geniet samen van jullie nieuwe energieke lijven ;-)

Gebruikersavatar
Sjarlotte
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-09-2012 19:23

Bericht door Sjarlotte » 19-10-2012 12:08

Dank je wel Yvonne.

Ons enthousiasme werkt aanstekelijk, :D , want inmiddels heb ik onze eerst GOK ervaring gedeeld op Facebook. Meteen dezelfde dag kreeg ik leuke reacties en ook privéberichtjes, of ik iets meer kon vertellen want ze waren toch wel erg benieuwd geworden. De eersten zijn of zullen binnenkort ook starten.

:lol:

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Reclameblokken

Bericht door Yvonne Lemmers » 19-10-2012 15:45

Twee lopende GOK-reclameblokken dus ;-)
Als je anderen kunt inspireren, dan krijg je van hun ook weer positieve energie terug. Dat voelt altijd goed.

Ik zal nooit het verhaal vergeten van een succesvol GOK-ster.
Haar overbuurvrouw belde aan, had alle moed bijeen geraapt om haar te vragen hoe ze toch zo in positieve zin veranderd was.
Qua kilo's, qua energie, qua uiterlijk en qua zelfvertrouwen.
De GOK-ster vertelde over Grip op Koolhydraten, legde in het kort de belangrijkste richtlijnen uit en gaf haar de tip om maar eens te googlen.
Ze bedankte en holde blij naar huis en dook het internet op ;-)

Gebruikersavatar
Sjarlotte
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-09-2012 19:23

Bericht door Sjarlotte » 20-10-2012 10:02

Ja Ivonne twee wandelende reclameborden, helemaal gratis :wink: :D

Gebruikersavatar
Sjarlotte
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-09-2012 19:23

Bericht door Sjarlotte » 24-10-2012 20:44

Ik wist het,maar toch schrok ik behoorlijk.
Daar waar ik elke week nog lekker afviel, kwam ik ineens een kilo aan, en...... toen nog een kilo. De schrik zat er behoorlijk in, deed ik iets fout, was het vocht, spieropbouw, het kon een combi zijn. Ik wist inmiddels dat ik best kon schommelen maar dit was een tegenvaller. Ik hou me overal aan, daar hoef ik geen dagboek voor bij te houden, elke dag weet ik al van te voren wat ik eet.
Weet ook dat je even stil kan komen te staan, en dat je beter kan meten dan wegen. Vanmorgen toch maar weer eens op de weegschaal, en jawel, ik was de twee kilo alweer kwijt, zelfs nog iets meer.

Ik denk dat ik weet waar het door komt. Een combi van factoren. Inmiddels loop ik weer één of twee keer per week ca 8 kilometer (spieropbouw), heb ik vorige week vrijdag meer gegeten omdat we visite hadden die wel eens gokmaaltijden wilden proeven :) en ben ik vorige week weer eens voor het eerst uit eten geweest, te veel koolhydraten gegeten en wijn gedronken. Ik had nooit gedacht dat mijn lijf hier zo snel op zou reageren, en ja het klopt, ik had de volgende dag trek/honger, dit kende ik niet meer. Daarnaast hield ik ook duidelijk meer vocht vast.

Dit was even een goede les. Het effect van de kh!

Gr. Gerdine

peetje1983
Berichten: 8471
Lid geworden op: 05-07-2010 12:26

Bericht door peetje1983 » 24-10-2012 20:54

zat er ook nog een menstruatie tussen?
liefs Petra

mijn dagboekje staat in dagboeken 4, kom gezellig langs en laat een berichtje achter!

mijn dagboek

startdatum 22 april 2010

Gebruikersavatar
Sjarlotte
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-09-2012 19:23

Bericht door Sjarlotte » 25-10-2012 06:24

peetje1983 schreef:zat er ook nog een menstruatie tussen?
Nee Petra, dat was het juist die zat er niet tussen, dus die verklaring kon ik het niet geven. maar ik ben blij dat eea zich zo snel heeft hersteld. Realiseer me nu dat ik ook wat moeilijk naar het toilet ging, dat is ook weer goed op gang gekomen. Nu ik weet dit zo kan gebeuren zal ik niet zo snel, ondanks dat ik het wel had gehoord, me zorgen maken. Nu staat Walter, mijn partner ineens al een week helemaal stil, komt echter niet aan, ook hij is meer aan het sporten, hij zou ook goed op een plateaux kunnen zitten. We weten dat we goed bezig zijn, we genieten gewoon echt van alles wat we eten, de rest komt vanzelf :) .

Gebruikersavatar
Sjarlotte
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-09-2012 19:23

Bericht door Sjarlotte » 07-11-2012 09:44

Even een update.
We gaan nog altijd heel goed, vallen denk ik gemiddeld over de tijd genomen een kilo per week af, dus dat is keurig :D

Leuke van dit alles is dat anderen ook enthousiast worden en starten.

Zelfs Wessel (13) doet soms lekker met ons mee, en is zich ook bewust geworden wat koolhydraten met je kunnen doen. Hij moet helemaal niets, doet het echt uit zichzelf, hoort ons natuurlijk veel hierover praten en maakt zo zijn keuzes. Daar waar hij nog steeds vaak een koekje pakt, vraagt hij nu ook af en toe of hij een rookkaascracker mag, ja natuurlijk, ga je gang. Hij heeft het helemaal niet nodig, is prachtig op gewicht, maar wordt zich op deze jonge leeftijd toch vanzelf een beetje bewust van wat hij eet :)

Gebruikersavatar
Sjarlotte
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-09-2012 19:23

Bericht door Sjarlotte » 01-12-2012 14:08

Update.
Nu ruim 2 maanden aan de GOK en ruim MINUS 10 KG :mrgreen:

Gaat lekker en bovenal met groot gemak.

Have a nice weekend!!

Gebruikersavatar
Sjarlotte
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-09-2012 19:23

Bericht door Sjarlotte » 12-01-2013 12:14

Weer een maand verder, en wat voor een maand. Dit was best een uitdaging, maar we zijn er wat mij betreft glansrijk doorheen gekomen. We zijn een weekje naar Egypte geweest, natuurlijk de feestdagen, de nodige recepties, uit eten etc en toch nog minus 2 kilo tov de vorige update een maand geleden.
Ik denk dat we dus echt onze draai gevonden hebben en de juiste modus om toch soms lekker te eten en ook nog eens af te vallen.

BLIJ!!

gr. Gerdine en Walter

novaliva
Berichten: 36
Lid geworden op: 09-07-2012 14:28

Bericht door novaliva » 14-01-2013 00:56

Proficiat, Sjarlotte (of Gerdine ?) en Walter, met zo'n mooie resultaten ! :D

Een mooi voorbeeld voor velen !

Gr. Lieve.

Gebruikersavatar
Sjarlotte
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-09-2012 19:23

Bericht door Sjarlotte » 02-03-2013 11:50

Weer even een update.

We zijn nog steeds blij met de gekozen weg.
Nu we inmiddels 5 maanden 'gokken' kunnen we langzaam aan gaan zeggen dat we echt onze nieuwe etensstijl gevonden hebben.

Missen jullie dan geen brood, aardappelen? NEEN. Heel duidelijk NEEN die missen we niet, we hebben zoveel alternatieven. En natuurlijk eten we dat heus wel maar met mate. Jammer is dat velen enthousiast je verhaal horen, maar dat het 'kwartje' lang niet altijd valt. Dit terwijl het in de basis eigenlijk heel logisch en simpel is, maar de 'eetgewoonten' winnen. Wat de boer niet kent eet ie niet, letterlijk :D .

Walter zit duidelijk op een plateaux, die valt niet of nauwelijks af. Ik net iets meer, maar dat mag, geen enkel probleem. De ervaring van de afgelopen 5 maanden leert dat je enorm kan schommelen in gewicht, kan zomaar 3 kilo schelen. Beiden willen we nog ongeveer een kilo of 10, of dat gaat lukken geen idee, eigenlijk zijn we nu al tevreden, en zullen zien wanneer ons lichaam echt zeg oké dit is het, zo is het helemaal goed. Ondanks het minder afvallen merken we toch dat onze kleidng nog steeds fijner en losser gaat zitten, maw, er gebeurt nog steeds veel. Zo is onze conditie ook enorm toegenomen, zo loop ik nu moeiteloos naar vier hoog via de trap en voetbalt Walter weer als voorheen. Dus JA, 'gokken' brengt ons veel meer dan alleen een slanker lijf.

Voorlopig blijven we fase 1 nog volgen en zodra we kunnen zeggen oke, this is it, gaan we over.

Mijn schoonmoeder is ook helemaal om, en ben zo verschrikkelijk trots op haar, haha slanke den is het geworden :D (dag moeders, je leest dit vast)

Sinds ik gestopt ben met CB, nu dus ongeveer 5 maanden geleden, ben ik 17 kilo kwijt :lol:

Fijne weekend allemaal, en tot de volgende keer.

Gebruikersavatar
Sjarlotte
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-09-2012 19:23

Bericht door Sjarlotte » 29-04-2013 14:54

Inmiddels minus 19 kg :) (y) (y)

Gebruikersavatar
Espaan
Berichten: 5
Lid geworden op: 02-06-2013 00:08

Bericht door Espaan » 07-06-2013 00:26

Wat leuk om dit te lezen en het motiveert me enorm, chapeau (y)

cappuccino
Berichten: 164
Lid geworden op: 02-06-2013 10:50

Bericht door cappuccino » 10-06-2013 17:53

Leuk om te lezen Sjarlotte!
Dagboekje Cappuccino

02-2-2021 -> 105,7
09-2-2021 -> 103,7
16-2-2021 -> 102,9

Gebruikersavatar
Ingrid68
Berichten: 395
Lid geworden op: 14-06-2010 12:12

Bericht door Ingrid68 » 10-06-2013 20:44

Wat leuk om te lezen dat jullie zo enthousiast zijn en een mooi resultaat hebben bereikt. Ik ben sinds kort ook weer bezig en voel me ook goed en vind dat ik heerlijk eet. En ik heb vooral geen snaaizin en geen honger.
~Ingrid~

Startdatum: 27 mei 2013

Mijn dagboek

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sjarlotte
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-09-2012 19:23

Bericht door Sjarlotte » 27-10-2013 21:20

Kan iemand mij vertellen hoe ik tot de besloten facebookgroep kan worden toegevoegd? Ik heb al wel een verzoek daar ingediend, maar ik moet mijn accountnaam vermelden maar weet niet waar? Sjarlotte = Gerdine Dubelaar

Gebruikersavatar
Merilou
Berichten: 34
Lid geworden op: 20-10-2013 22:24

Bericht door Merilou » 31-10-2013 15:15

Sjarlotte, heb je ook een dagboek?
dagboekMerilou

32 kilo afgevallen met Camebridge (apr t/m aug)
6,7 kilo afgevallen met GoK (start 11 sept)
BMI van 38,9 naar 24,2

Gebruikersavatar
Merilou
Berichten: 34
Lid geworden op: 20-10-2013 22:24

Bericht door Merilou » 31-10-2013 15:17

Sjarlotte, heb je ook een dagboek?
dagboekMerilou

32 kilo afgevallen met Camebridge (apr t/m aug)
6,7 kilo afgevallen met GoK (start 11 sept)
BMI van 38,9 naar 24,2

Plaats reactie