Mooimollig (37) Bang voor wat de overstap zal doen

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mooimollig
Berichten: 36
Lid geworden op: 17-09-2012 18:21

Mooimollig (37) Bang voor wat de overstap zal doen

Bericht door mooimollig » 07-10-2012 12:02

Hoi!
Even voorstellen; ik ben mooimollig, 37 jaar en sinds maart bezig met CB. Ik woog bij start 140 kg en ben inmiddels 40 kilo afgevallen! Ik ben er nog niet, maar ik kan niet meer met de CB, voel me er niet goed meer bij en merk dat het gewoon genoeg is geweest. Uiteraard heb ik mij de afgelopen maanden verdiept in een blijvende "way of life", en dat gaat Gok worden. Ik weet uit ervaring dat ik erg gevoelig ben voor koolhydraten, ben een x aantal jaar geleden met dr. Frank aardig wat kilo's kwijtgeraakt en voelde mij geweldig.

Omdat de CB niet meer gaat, ben ik aan het twijfelen wat betreft de afbouw van CB. Eigenlijk wil ik gelijk over, maar denk dat het misschien beter is om versneld af te bouwen en langzaam de producten te vervangen door groene maaltijden. Waar ik ontzettend bang voor ben is aankomen! Dat is dan ook waarom ik de overstap al weken uitstel; ik wil geen kilo's aankomen en niet om dat getalletje wat erbij hoort, maar voornamelijk omdat ik bang ben niet meer in al mijn nieuwe kleding te passen die ik heb aangeschaft! Net bijvoorbeeld een nieuwe winterjas gekocht in maat 46 welke net past, maar als ik een paar kilo aan zou komen dan zit hij dus al niet meer goed..!
Vandaar dus even een berichtje aan alle old school GOKKERS; ik wil graag tips van jullie!

Liefs van mooimollig[/list]

peetje1983
Berichten: 8471
Lid geworden op: 05-07-2010 12:26

Bericht door peetje1983 » 07-10-2012 12:06

kijk eens bij andere ex-shakers in de voorstel berichtjes en dagboeken, bijv Mennepen, of recenter Sanne1971, Tinkerbell of Neeltje77

je hoeft na de overgang naar gok echt geen kilo's aan te komen, de kilo die erbij komt is hooguit darmvulling en je lichaam moet wennen aan "echt" voedsel.

JIJ moet erin geloven en gewoon doen!
liefs Petra

mijn dagboekje staat in dagboeken 4, kom gezellig langs en laat een berichtje achter!

mijn dagboek

startdatum 22 april 2010

Gebruikersavatar
mooimollig
Berichten: 36
Lid geworden op: 17-09-2012 18:21

Bericht door mooimollig » 07-10-2012 19:07

Hoi Petra!
Bedankt voor je reactie, misschien moet ik inderdaad gewoon stoppen met piekeren en gewoon DOEN! Ik zie bijvoorbeeld dat Sjarlotte en haar partner ook gewoon over zijn gestapt en toch gewicht zijn verloren, het kan dus echt! Omdat ik pas sinds vandaag lid ben hier zal ik de komende dagen inderdaad maar even de tijd nemen om te zien hoe anderen de stap hebben genonmen om over te stappen en hoe hun lichamen hierop reageerde.
Mijn gevoel zegt inderdaad "gewoon doen"en weer lekker gaan geniet van eten op de juiste manier, wordt tijd dat dit mijn angst voor extra kilo's overruled:-)

peetje1983
Berichten: 8471
Lid geworden op: 05-07-2010 12:26

Bericht door peetje1983 » 07-10-2012 19:25

ik gok al 2,5 jaar en wil echt niet anders meer, tijdje lopen "klungelen" en nu sinds 3 weken weer alles strak op de rit en ook weer rust in mijn hoofd.

en al blijf je een tijdje op gewicht wat dan nog?
liefs Petra

mijn dagboekje staat in dagboeken 4, kom gezellig langs en laat een berichtje achter!

mijn dagboek

startdatum 22 april 2010

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

GOK-ken is een makkie

Bericht door Yvonne Lemmers » 08-10-2012 21:40

Dank voor je ondersteunende woorden Petra.
Ik sluit me hier helemaal bij aan ;-)

@Mooimollig

Hou vast aan GOK en ervaar eetrust, geniet van het lekkere eten en
heb vertrouwen in jezelf.
40 kilo afvallen op zakjes getuigt van ijzersterke discipline.
Ik doe het je niet na.
GOK-ken is daarmee voor jou een makkie ;-)
Het gaat je vast lukken!

Fioontje
Berichten: 492
Lid geworden op: 02-02-2012 15:49

Bericht door Fioontje » 09-10-2012 11:35

Nou ik heb helaas toch een iets andere ervaring, ik kwam wel degelijk aan tijdens de opbouw en tegelijkertijd overstap naar GOK. En ik heb ook wat mensen gevolgd die met hetzelfde probleem worstelden na hun CB periode. Wat ik denk is dat je lichaam na een heftig dieet als Cambridge, toch gevoelig reageert op de verhoogde kalorie-inname bij GOK. Dus ik zou je adviseren om de opbouw toch rustig aan te doen en weliswaar GOK producten toe te voegen, maar daarbij te letten op het aantal kalorieen. Dus bv. toch eerder kiezen voor mager beleg, ipv volvette producten. Als dat dan goed gaat kun je dat weer uitbouwen.

Het is maar een advies, ben verder heel positief over GOK, alleen denk ik dat er voor ex-shakers best wat kanttekeningen bij geplaatst mogen worden.

Groetjes, Fiona

Gebruikersavatar
mooimollig
Berichten: 36
Lid geworden op: 17-09-2012 18:21

Bericht door mooimollig » 09-10-2012 20:49

Petra en Yvonne,
Bedankt voor jullie steun! Nu ik de dagboekjes lees van andere dames die overgestapt zijn, realiseer ik mij dat iedereen die angst heeft na zoveel gewichtsverlies....Ik heb besloten om nog 1 week mijn cb producten op te maken en dan over te switchen naar GOK. Ik kan niet wachten om weer heerlijk in de keuken te staan en alle gok proof recepten uit te proberen...! Ik ga ook een dagboekje bij houden zodat de old school gokkers me in de gaten kunnen houden en bij kunnen sturen..Gaat helemaal goedkomen :-)

@Fioontje,
Ik heb jouw hele dagboekje doorgelezen, wat een stijd he?! Ik zie wel hoeveel steun je hebt gehad aan de andere dames, fijn! Ik vind een paar kilo erbij niet onoverkomelijk, maar uiteindelijk moet er natuurlijk nog wat af!

Gebruikersavatar
Endlessluv
Berichten: 6
Lid geworden op: 21-07-2012 14:29

Bericht door Endlessluv » 09-10-2012 21:53

Hoi Moolmollig,

Ik ben op dit moment aan het afbouwen met CB. Maar ook ik twijfel over de overstap naar GOK en bang om gewicht aan te komen. Misschien kunnen steun bij elkaar vinden, samen staan we sterk niet waar!! :-).
Ik wil eerst rustig afbouwen en alvast wat weekmenu'tjes voor mezelf maken en helemaal vol vertrouwen gaan starten aan gok.
Wij kunnen dat!!

Sanne1971
Berichten: 837
Lid geworden op: 26-09-2012 14:23

Bericht door Sanne1971 » 10-10-2012 19:34

Hoi,

Ik worstelde met hetzelfde probleem! Gestart met CB Tussenweek en daarna overgestapt op GOK had heel plan de campagne gemaakt, maar na week volledig overgestapt.

Mijn gewicht is nu na bijna twee weken "stabiel" val niet meer af, maar kom ook niet bij. Merk dat ik al wat wat makkelijk word in keuzes maken. Eet "gezonde" KH in de vorm van fruit en groente en laat de chocolade, pasta, rijst etc nog even uit mijn menu. Bezuinig niet op vet, maar eet nog wel bewust. Als ik kan kiezen tussen half om half en rundergehakt, dan kies ik dat laatste.

In de oranje lijst wat gezonde dingen en ook wat minder gezonde... dat ga ik langzaam opbouwen!

Geen zin om Cal te tellen en dat hoeft ook niet. Weten allemaal dat je beter zilvervliesrijst kunt eten dan een bak patat. Als je spekjes wil kunnen je kiezen tussen rookvlees uitbakken of een speklap :D

Voel me echt zoveel lekkerder nu ik weer normaal eet! En eieren en quiches en de vele recepten hier geven zoveel inspiratie! En vooral cracker en lekker dik beleg geven je het gevoel dat je echt met levensstijl bezig bent en niet met lijnen.

Succes met de overstap (en kan me voorstellen dat er verschil is tussen verlies van 40kg en zoals 12, heb veel minder lang aan de shakes gezeten) en als je vragen hebt, stel ze gerust...

Succes met de overstap!

Gebruikersavatar
Sjarlotte
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-09-2012 19:23

Bericht door Sjarlotte » 13-10-2012 11:22

Ik had iets minder die angst, maar wij, Walter en ik, hebben slechts 6 weken volledig op CB gestaan. Ik denk ook dat dat enorm scheelt. Wij zijn nu 2 weken volledig aan het GOK-ken en zijn zo verschrikkelijk blij hiermee. We eten overheerlijk, alles is zo heerlijk vol van smaak. En we blijven afvallen :D .

Jij hebt CB vele malen langer gevolgd, wat knap!! Ik zou dat niet hebben volgehouden, daarom ging ik op zoek naar een andere methode. Ik geloof er heilig in dat zodra je lichaam 'went' aan je nieuwe eetpatroon dat je ook af zult vallen.

Ik had niet de angst of het wel ging werken. Ik was wel heel nieuwschierig naar de termijn wanneer ik zou kunnen zeggen: Ja het werkt! Daarom ging ik echt elke dag op de weegschaal om voor mij die zekerheid in te bouwen dat ik goed bezig was. Dat slaat natuurlijk nergens op want je schommelt als een gek. Daarom ga ik nu ééns per week op dezelfde dag en op ongeveer hetzelfde tijdstip, en jawel, ik kan nu hardop roepen: HET WERKT!!!

Succes!! Gaat lukken!

Gebruikersavatar
mooimollig
Berichten: 36
Lid geworden op: 17-09-2012 18:21

Bericht door mooimollig » 19-10-2012 09:45

Hoi allemaal!
Even een update van mijn overstap:-)
Ik ben afgelopen zondag begonnen, cold turkey van de CB af, en nu dus aan de gok en het is heerlijk!! Moet zeggen dat ik de hele dag tsjok vol zit, ik kan de hele ochtend doen teren op 1 cracker met roomboter en beleg en het is zo geweldig dat ik totaal niet met eten bezig ben omdat ik zo vol zit!! Wel moet ik toegeven dat ik nog een GOK uurtje heb; ik heb besloten dat ik de eerste weken alle maaltijden Groen doe. Ik ben 1 kilo aangekomen, maar das echt wat darminhoud :-)
Ik ben aan het genieten en heb in ieder geval geen spijt van mijn cold turkey overstap! Met een beetje geluk zal ik binnekort weer langzaam wat pondjes per week kwijtraken....Voor alle twijfelaars; ik zeg DOEN!

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

mooimollig op weg naar mooislank

Bericht door Yvonne Lemmers » 19-10-2012 15:23

@mooimollig:
Mooi bericht ;-) Cold Turkey van CB overstappen naar GOK werkt dus.
Eerlijk gezegd had ik niet anders verwacht.
Wat consulenten je vertellen over een zorgvuldige afbouw voor het beste resultaat, is natuurlijk een beleidskwestie van de Cambridge-organisatie. Consulenten dienen dit uit te dragen. Neem het ze daarom niet kwalijk en ga vervolgens je eigen weg ;-)
Daarom goed dat je zelf de regie in houden gehouden hebt.
Op je eigen gevoel afgaan werkt vaak het beste.
En als je tevreden bent over je eigen keuze dan werkt dat alleen maar stimulerend. Grote kans dat je het dan gewoon vol gaat houden en dat het je nieuwe eetstijl wordt. Eten volgens de richtlijnen van GOK zal binnenkort ook zeer vertrouwd aanvoelen.

Geef je even een seintje tegen de tijd dat je mooislank bent, dan pas ik je gebruikersnaam aan :lol:

Succes verder.
Gaat je vast lukken!

Fioontje
Berichten: 492
Lid geworden op: 02-02-2012 15:49

Re: mooimollig op weg naar mooislank

Bericht door Fioontje » 19-10-2012 17:36

Yvonne Lemmers schreef:@mooimollig:
Mooi bericht ;-) Cold Turkey van CB overstappen naar GOK werkt dus.
Eerlijk gezegd had ik niet anders verwacht.
Sorry, maar is het niet nog wat vroeg om te zeggen dat het werkt? Lijkt me dat je dat pas kunt beoordelen na een aantal weken en als er daadwerkelijk wat af gaat. Tot nu toe is er alleen een kilo bij gekomen.
Bij mij ging die kilo er niet zo maar weer af. Ik hoop dat het hier anders verloopt.

Succes in elk geval!!

Groetjes, Fiona

Gebruikersavatar
mooimollig
Berichten: 36
Lid geworden op: 17-09-2012 18:21

Bericht door mooimollig » 24-10-2012 10:15

Vandaag op de weegschaal en nu al resultaat: 7 ons eraf en dat tijdens de maandelijkse ongemakken !! Ben helemaal blij, opgelucht en wou dat ik niet zo lang getwijfeld had over de overstap...
Nu eerst even door de recepten bladeren om te kijken wat voor lekkers ik vanavond weer op tafel zal zetten :-)
Fijne woensdag allemaal!
Liefs van mooi mollig (op weg naar mooi slank :)

Gebruikersavatar
Mariekje
Berichten: 477
Lid geworden op: 12-04-2011 09:33

Bericht door Mariekje » 24-10-2012 11:59

Wat Cambridge consulenten uitdragen is niet zozeer een beleidskwestie, alswel jarenlange ervaring! Het opbouwen naar een 'normaal' eetpatroon is wel degelijk van belang. Ten eerste om je maag en darmen weer te laten wennen aan iets anders als alleen kant en klare voedingszakjes. De zakjes bestaan uit alle benodigde vitaminen en mineralen, dus je lijf hoeft hiermee niet hard te werken om daar de nodige voedingsstoffen uit te halen. Je lijf moet dat wél als er weer vaste voeding binnenkomt. Daarbij is het ook niet handig om 'ineens' over te stappen naar een voedingspatroon met veel koolhydraten, aangezien wanneer je weer meer vet én koolhydraten gaat eten darmen nogal eens op hol slaan. Als je spontaan diarree krijgt is dat zeker niet lachwekkend (kun je ook beter niet doen als je diarree hebt, maar dat terzijde ;-))...

Het is dus geen beleid, maar zeker bedoelt om mensen op een goede manier de overstap te laten beleven van vloeibare naar vaste voeding. En tel daarbij nog eens op, dat mensen vaak na een tijd dit dieet gevolgd te hebben 'bang' zijn om weer te gaan eten. Op deze manier maak je de overstap voor deze groep mensen ook wat gemakkelijker. Ze zien op die manier, dat ze echt niet ineens kilo's gaan aankomen.
Twee tot drie kilo MAXIMAAL is wat je 'mag' aankomen na Cambridge. Dit is puur maag- darminhoud. En natuurlijk vocht, want koolhydraten hebben nu eenmaal de neiging tot 5x hun gewicht aan vocht vast te houden. Tel dus uit je winst (of eigenlijk; verlies)....

Indien je overstapt naar GOK, is deze overstap wellicht anders, aangezien je geen koolhydraten toevoegt over meerdere maaltijden. Dit is wat de overstap naar dit dieet makkelijker maakt, dan naar een eetpatroon waarin mensen toch wel minimaal 3 tot 5x een kh-rijke maaltijd of tussendoortje nuttigen!
Verder wordt hier geadviseerd om voedingssupplementen te gebruiken, wat voor een ex-shaker gunstig is, aangezien het lijf gewend is aan een vaste dosis vitaminen en mineralen. Vaak namelijk krijgen mensen wederom last van diarree, als ze overgaan op een dieet welke bestaat uit shakes. Dit, doordat er ineens een grote stroom vitaminen en mineralen het lijf binnenkomt. Mensen kunnen hier ook wat misselijk van raken. Uiteindelijk verdwijnen deze klachten na een dag of 3 vanzelf. Dan gaan ze ook in 'ketose' (Vetverbrandingsstand) en gaat het lijf anders werken.

Mensen welke de 'cold turkey' overstap maken, zijn al in ketose en die gaan de stap dus als gemakkelijk ervaren. Naar alle waarschijnlijkheid heben ze het zelfs gemakkelijker dan mensen welke een zwaar koolhydraatrijk eetpatroon hadden. Die moeten immers nog afkicken van de koolhydraten. Een ex-shaker niet meer.

Natuurlijk kom je aan in gewicht, want als je enkel shakes neemt, welke ook nog eens volledig verbruikt worden door het lijf (je gaat niet voor niets vaak maar eens in de 2 tot 3 dagen richting toilet voor een 'grote boodschap'), ga je aankomen als je weer vaste voeding neemt welke langer erover doet om uit je lijf te gaan...én natuurlijk ook zwaarder wegen... Maar ook hiervoor geldt; dit zou dus niet meer dan 3 kilo mogen zijn!

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben?

Groetjes, van een oud Cambridge consulente (welke nog altijd achter dit prachtige product zou staan, mits er geen aspartaam in zou zitten!!!!)'

Sanne1971
Berichten: 837
Lid geworden op: 26-09-2012 14:23

Bericht door Sanne1971 » 05-11-2012 22:31

Ben in een twee weken over gegaan incl. eetweek en net als mooimollig rustig aan opgebouwd. Zijn meerdere die dat met mijn in deze periode gedaan hebben en wij zijn nu allemaal (4-5 weken bezig) stabiel. Dus is echt persoons afhankelijk, je zult tijdens de overstap ook nog tijdje verstandige keuzes moeten maken en niet 2000-2500 calorien op een dag moeten gaan eten of veel alcohol moeten gaan drinken.

Kan ook alleen mijn eigen ervaring delen en ik ben erg tevreden en ja is zoeken en omschakelen om van light en calorie arm eten om te schakelen. Van weekend slagroom gegeten bij mijn fruit, dat is drempel welke ik over moet. Heb dat niet met volle kwark of kaas op mijn cracker die klik gaat goed maar chocolade mousse smikkelen met slagroom ja dat kost nog even tijd. Doe het wel (met mate) want is super lekker....

Succes met Gokken, is heerlijk eten. En denk hierin blijvend eetpatroon te hebben gevonden....

Gast

ex shake enzo

Bericht door Gast » 12-02-2013 17:24

Hallo meiden,

Een jaar geleden zat ik in dezelfde situatie. Ik heb het D4Diet shake dieet gedaan en daarmee 15 kilo kwijt geraakt. Bij deze vorm eet je tussen de middag en 's avonds wel groenten. Helaas zitten er in de pakjes enorm veel e-nummers, maar goed, het hielp en daar ging het om toen.

Toen ik op een gegeven moment op een plateau terecht kwam ben ik over gestapt op GOK. En ook bij mij vlogen de kilo's er aan. Wat een stress. Ik ben weer terug gegaan naar de D4Diet maaltijden, maar viel niet meer af. Ik werd door mijn lichaam een lesje geleerd.
In de D4Diet maaltijden zitten wel koolhydraten, dus ik wist niet wat die met mijn lichaam deden.

Uiteindelijk ben ik op zoek gegaan naar VOEDING. Ik ben de winkel ingelopen en heb gekeken wat er door moeder natuur aangeboden wordt. En tot mijn verbazing bleek dat gewoon enorm veel te zijn. Ik ben cold turkey gegaan op alles wat wij als mens in een fabriek maken. Dat betekende dat ik alleen nog groenten, fruit, noten/zaden, olie at en af en toe wat vis. (ik hou al jaren niet van vlees en zuivel)
Ik heb eerst een tijdje vastgehouden aan het GOK uurtje, waarbij ik 's avonds fruit at en groenten en noten/zaden, vis. Maar ik vond het ontbijt een lastige als ik daar geen fruit bij kon eten. Dus ik heb de boel omgegooid. Eerst 's morgens alleen maar fruit, noten/zaden, vet (olijfolie of kokosolie). Tussen de middag een salade van verschillende groenten. En 's avonds meerdere soorten groenten en wat vis (of niet).

Ik ben niet meer afgevallen - maar ben wel heel erg fit (kan nu twee uur achter elkaar hardlopen of dagen lang wandelen), nooit meer ziek, pas al mijn oude kleding weer, heb een platte buik (kan ook door de pilates oefeningen komen) en mijn haar groeit mooi, mijn nagels zijn prachtig en sterk, ik heb geen rare vlekjes meer, ik heb het niet koud meer, ik ben niet misselijk meer, ik zit nooit meer vol na het eten, ik kan gelijk 's morgens gaan hardlopen en heb geen hongerklap meer bij het sporten. Al met al eet ik nu iets anders dan wat ik hierboven beschrijf maar dat schema heeft me het verst gebracht. Ik volg nu de richtlijnen van mijn lichaam. Het vraagt om eten, werkelijk eten, het vraagt niet meer om suikers (zitten in brood, pasta, rijst, crackers, etc, etc).

Ik wens je heel veel succes met het vinden van je eigen weg! Luister naar je lijf. Het is door CB in ieder geval schoon (op de aspartaam na). Dus pak je kans en zoek dat wat voor jou goed is.

Plaats reactie