Suzie Q (24) CB onsuccesvol, hopelijk wel met GOK!

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SuzieQ
Berichten: 1
Lid geworden op: 28-08-2012 11:44

Suzie Q (24) CB onsuccesvol, hopelijk wel met GOK!

Bericht door SuzieQ » 30-08-2012 09:37

Hallo allemaal!
Ik ben Suzanne, ben 1m 73 en weeg 70 kilo. 5 weken geleden ben ik gestart met CB omdat ik graag terug wil naar mijn oude gewicht van 62 kilo. CB beviel mij absoluut niet helaas. In begin was het vrij makkelijk maar ik kreeg er vervelende klachten bij. 3 weken heel erg duizelig, 2 weken ongesteld. Allemaal kleine rare dingen. Vervolgens mijn bloeddruk laten meten en deze was 92/52. Veel te laag. Volgens mij heeft een gezonde volwassene normaal een bloeddruk van 120/80. De boeken van GOK heb ik 2 weken geleden al in huis gehaald omdat dit me echt aansprak! Ik heb me nu al een weekje aangemeld op het forum en door alle berichten, recepten en jullie ondersteuning heb ik er vreselijk veel zin in gekregen!
Vandaag ga ik naar mijn CB consulente toe en zal ik stoppen met CB. Ik was al begonnen met afbouwen maar doordat ik nu 4 koolhydraat momenten per dag heb (shake, boterham, reep, avondeten) heb ik de hele dag honger en kan ik mezelf niet inhouden. Ik ben de afgelopen week 1,5 kilo aangekomen terwijl ik mezelf beloofd had die weegschaal niet boven de 70 uit te laten komen.
Ik heb nu 1,5 week afgebouwd, dat is eigenlijk veel te kort in CB termen. Ik ben benieuwd wat mijn consulente zal zeggen maar zij ondersteund ook het GOK dus ik denk dat ze het wel begrijpt.
Ik heb al veel boodschappen gedaan voor mijn nieuwe GOK leefstijl en ik heb er zin in!
Ik heb mezelf tot december gegeven om nog 8 kilo kwijt te raken en ik denk dat dat wel een reëel doel is:)!
Ik zal wel een dagboekje aanmaken omdat ik graag bevestiging, tips en ondersteuning krijg van jullie of ik het wel goed doe...En uiteraard kijk ik graag in jullie dagboeken voor tips en eet ideeen!

Iedereen heel veel succes hier!!

Liefs xxx

Gebruikersavatar
Annemieke71
Berichten: 24
Lid geworden op: 16-08-2012 15:37

Bericht door Annemieke71 » 30-08-2012 15:10

Erg herkenbaar! Ik ging ook helemaal los toen ik mocht beginnen met opbouwen. Was 22 kg afgevallen met CB en inmiddels zit daar al weer 10 kg van aan. Erg zonde en was de wanhoop nabij want niets hielp om af te vallen... ik sporte met rot en calorieen tellen. Ik kwam alleen maar aan zodra ik weer iets meer at dan 1500 calorien per dag. Toen vertelde een vriendin over GOK en ben ik me daarin gaan verdiepen en heel snel het boek gekocht. Mijn moeder en een collega zijn tegelijk met mij begonnen. Zij gaan sneller met afvallen dan ik, maar mijn stofwisseling is gewoon van slag door de CB en duurt bij mij wat langer... maar ik ben nu wel eindelijk begonnen met afvallen.

Ik was in 1e instantie 5 ons aangekomen met GOK, maar nu dan in totaal 1.3 kg eraf (waar die 5 ons ook bij zit). Ik voel me super en geen vreetbuien meer!

Heel veel succes en ik vind GOK echt een verademing als je maanden CB hebt gedaan!

Gebruikersavatar
Kruimeltje
Berichten: 918
Lid geworden op: 23-08-2012 18:12

Goede en slechte ervaringen.

Bericht door Kruimeltje » 04-09-2012 08:03

Hallo, ik heb me net geregistreerd en was wat Aan het rondkijken. Ik doe zelf ook CB en Ben 17.1 kilo kwijt. ( ik moet zo wegen dus misschien iets meer)
Op zich is het heel goed gegaan, wel met het mooie weer wat problemen gehad, duizelig en zo. Maar gister Ben ik me dood geschrokken. We hadden een feestje van het werk en konden gaan raften. Leuk half uurtje raften op zee, moet kunnen toch? NIET DUS. Na een kwartier en een flinke hap zeewater werd ik " zeeziek". De inspanning kon dus niet, mijn bloedsuiker was zo gedaald dat ik een soort hypo kreeg. Trillen ijskoud eerst een tomaat gegeten, geen resultaat. Toen toch maar suikerwater, ha spugen, halve reep dan maar, weer spugen. Toen dacht ik barst en heb ik een glas echte cola gedronken. Dat hielp, daarna een salade met tonijn gegeten, en Toen was ik weer een beetje mens. Maar het heeft wel mijn dag verpest.
Gelukkig ga ik snel afbouwen. Als ik GOK eerder ontdekt had, was ik misschien ook wel overgestapt. Alhoewel, ik Ben toch heel blij met het gewichtsverlies? Nu noch vasthouden.

Succes groetjes anne[/u]
Groetjes Anne

Nooit meer terug

Afbeelding

Plaats reactie