Endlessluv () Cambridge 800 naar GOK?

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Endlessluv
Berichten: 6
Lid geworden op: 21-07-2012 14:29

Endlessluv () Cambridge 800 naar GOK?

Bericht door Endlessluv » 28-08-2012 22:40

Hallo allemaal,

Ik ben nu 6 weken bezig met Cambridge 800 en ongeveer 8 kilo afgevallen en 6 kilo vet. Ik ben net terug van het wegen en nu ben ik 5 ons aangekomen in gewicht maar vet ben ik 8 ons kwijt. Hoe kan dit? Op een of andere manier verlies ik wel vet maar niet of nauwelijks gewicht meer.
Kan iemand mij uitleggen waar dit door komt?

Ik wil nog even doorshaken maar nu heb ik het probleem dat ik heel weinig naar de toilet kan. Hoe kan ik zorgen dat ik wel regelmatig kan gaan zodat ik ook mijn afvalstoffen kwijtraak? Ik dacht zelf aan toevoegen van vezels aan mijn shake of is dit niet goed?

En als laatste een vraag voor de ex-CB'ers en op dit moment gokkers. Hoe hebben jullie afgebouwd? En hoe hebben jullie GOK geintroduceerd?

Schiet mij natuurlijk nog een vraag te binnen. Ik heb nog lang niet alle informatie hier op het forum gelezen (er staat zoveel!!) maar klopt het dat GOK ook is geen geraffineerde toegevoegde suikers meer eten? Het verbaasd mij echt enorm aan hoeveel producten dit wel is toegevoegd! Ik lees hier wel over ontbijt maar dan wel met vleeswaar/kaas maar hier zit toch ook heel vaak wel suiker toegevoegd?

Zo ik hoop dat iemand mij kan helpen met het beantwoorden van deze vragen, alvast super bedankt!!

Gast

Bericht door Gast » 29-08-2012 13:10

Ik ben niet een 100% gok-proof eten dus je moet je maar bij laten praten door de anderen.

Wat ik je kan geven is het advies om je vezels vooral uit je groenten te halen. Bij elke maaltijd verse groenten gaan eten, daar raak je vol van en ze bevatten heel weinig kh of kcal.

Als je gaat omschakelen van CB naar GOK is het slim om op een gegeven moment zodra je een 'gewone maaltijd' mag gaan eten een groene GOK maaltijd te gaan gebruiken. En zo langszaam over te schakelen. Op een gegeven moment eet je alle maaltijden GOK en dan ga je dingen uit de oranje lijst toevoegen.

Als je niet afvalt kan het zijn dat jouw lichaam anders reageert en dan zou je ook de zetmeel producten weg kunnen laten. Of de zuivel.

Succes!

burnie
Berichten: 925
Lid geworden op: 24-01-2012 08:08

Bericht door burnie » 29-08-2012 17:58

Hoi Endlessluv,

Welkom op het forum.

Ik ben ook begonnen met CB800 en daarna overgestapt op GOK.

Tijdens het shaken bleef de zoetbehoefte, ik viel wel af maar het snaai gevoel bleef.... ook was ik niet van plan om eeuwig te shaken (ik vond 2 a 3 maanden lang zat)
Dus ik ben gaan zoeken naar een andere manier van eten na CB.
Die vond ik in GOK.

Ik heb de boeken aangeschaft en doorgelezen, dat heeft mij eigenlijk doen besluiten om gelijk over te stappen van de shakes en te gaan GOKken.

Ik heb dus eigenlijk geen afbouw periode gedaan.
Mij is dat goed bevallen.

Als je nog meer wilt weten vraag gerust.
In ieder geval succes gewenst met GOKken :D

Gebruikersavatar
Kruimeltje
Berichten: 918
Lid geworden op: 23-08-2012 18:12

Colon clean

Bericht door Kruimeltje » 04-09-2012 10:27

Hoi, ik Ben ook een cber. Begin nu met afbouwen. Ik had het zelfde probleem. Mijn stoelgang was een drama. Ben op advies van mijn consulente colon clean Gaan toevoegen Aan mijn shakes. ( niet de soep, mag nl niet in warm. Daar wordt je misselijk van)
Werkt super. Niet teveel want dat is niet lekker.

Succes Anne
Groetjes Anne

Nooit meer terug

Afbeelding

Sanne1971
Berichten: 837
Lid geworden op: 26-09-2012 14:23

Bericht door Sanne1971 » 01-10-2012 20:59

Kruidvat heeft goedkope versie van de colon clean. Heet darmreiniger. Een lepeltje in water en 2-3 keer per dag gebruiken. In begin van CB ook veel last gehad en sinds in darmreiniger en/of voedingsvezel (ook van kruidvat gebruik nergens meer last van.

Ben zelf ook aan het afbouwen en zoekende naar de juiste manier om dit te doen. Ik heb wel gekozen om geleidelijk af te bouwen om mijn lijf/darmen langzaam te laten wennen. Nog twee dagen alleen avondmaaltijd en dan lunch toevoegen.

Succes met op/afbouw!

Gebruikersavatar
Endlessluv
Berichten: 6
Lid geworden op: 21-07-2012 14:29

Bericht door Endlessluv » 06-10-2012 17:23

Ik ben nu ook aan het afbouwen met CB. Bijna eerste week achter de rug.
Ik heb met mijn consulente over GOKken gehad en ik heb daarbij het eerste boek laten zien. Maar ze is niet overtuigd. Ze vond het boek op Montiac lijken. Plus dat de maaltijden in haar ogen te veel afwegen zijn waardoor je lang in de keuken moet zijn en dat dat als je fulltime werkt niet vol te houden is.
Ik moet zeggen dat ik zelf niet zo'n koker ben en ik hou daarom ook echt van makkelijk. Gewoonweg omdat ik ruim een uur reis naar mijn werk en dan savonds niet heel veel fut heb om uitgebreid voor mezelf te gaan koken.
Wat is jullie ervaring met het koken op de GOK manier??

peetje1983
Berichten: 8471
Lid geworden op: 05-07-2010 12:26

Bericht door peetje1983 » 06-10-2012 17:26

teveel afwegen? waar heeft ze dat vandaan?

je moet de kh tellen en niet teveel met wegen bezig zijn, zowel jezelf niet als je voedsel.

maar het gaat er toch om waar JIJ je goed bij voelt na de shakes? De consulente bouwt af zoals haar geleerd is af te bouwen en als jij met een andere suggestie komt moet ze jou daarin steunen (maar ja dat is mijn mening :roll: )

vlees, vis of kip op tijd uit de diepvries halen, (roerbak) groente erbij, fruit en een toetje.... hoe lang je daarover doet om het klaar te maken? 15-20 minuten maximaal. Salade is ook zo in elkaar geflanst en als het echt niet anders wil bak je een omelet met groente erdoor.
liefs Petra

mijn dagboekje staat in dagboeken 4, kom gezellig langs en laat een berichtje achter!

mijn dagboek

startdatum 22 april 2010

Gebruikersavatar
Endlessluv
Berichten: 6
Lid geworden op: 21-07-2012 14:29

Bericht door Endlessluv » 06-10-2012 17:50

Klopt daar heb je ook gelijk in.. dat het om mij gaat.
Ze bedoelde ook meer dat ik altijd aan het aantal koolhydraten moest denken. Ze las in het boek een recept met 100 gram sperziebonen ofzo. Haar reactie daarop was dat als je dan op bezoek bent je eerst moet gaan bepalen hoeveel gram sperziebonen het zijn voordat je kan gaan eten en dat dat in de praktijk dus niet haalbaar is. Haar mening. Ik bouw gewoon af en als ik koolhydraat arme gerechten wil bereiden gaat niemand mij tegenhouden.
Wat ik me verder nog afvroeg, ik ben totaal niet ervaren, maar wordt er bij GOK ook rekening gehouden met de toevoegde geraffineerde suikers?

peetje1983
Berichten: 8471
Lid geworden op: 05-07-2010 12:26

Bericht door peetje1983 » 06-10-2012 17:55

ja die eet je zo min mogelijk, alles het liefst puur en onbewerkt (tenzij zelf gemaakt)

hou je aan de groene en oranje lijst en dan wordt kh tellen net zo natuurlijk als dat iedereen jarenlang calorieen heeft geteld.

whhhaaaa sperziebonen en tomaat zijn de enige uitzondering in hoeveelheid, ze weet ze wel uit te zoeken :wink: en in de praktijk heb je dan je koolhydratenuurtje en is er niets aan de hand :wink: :P want helemaal groen eten mag dus niet, je moet als je bent afgebouwd iedere dag een kh uurtje in plannen.
liefs Petra

mijn dagboekje staat in dagboeken 4, kom gezellig langs en laat een berichtje achter!

mijn dagboek

startdatum 22 april 2010

Gebruikersavatar
Endlessluv
Berichten: 6
Lid geworden op: 21-07-2012 14:29

Bericht door Endlessluv » 06-10-2012 18:15

Dankjewel voor je reactie! Ik ga nog verder lezen. Het liefst zou ik naar een iemand toe gaan die mij op weg helpt met GOK en waarbij ik soort onder controle sta. Hier op de site staat zoveel informatie dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie. Maar komt goed, stap voor stap!

peetje1983
Berichten: 8471
Lid geworden op: 05-07-2010 12:26

Bericht door peetje1983 » 06-10-2012 18:18

maak bij dagboeken 14 eens een dagboekje aan en schrijf daar op wat je eet en daar kun je ook andere dingen/vragen kwijt en anders stuur je me maar een pb :wink: .
liefs Petra

mijn dagboekje staat in dagboeken 4, kom gezellig langs en laat een berichtje achter!

mijn dagboek

startdatum 22 april 2010

Gebruikersavatar
Endlessluv
Berichten: 6
Lid geworden op: 21-07-2012 14:29

Bericht door Endlessluv » 09-10-2012 21:48

Is goed ik ga proberen een weekschema in elkaar te zetten voor wat ik denk dat goed is. Super dat je het naar je mag mailen. Dankje!

Plaats reactie