Janneke (24) Ja ik ga volgende week ook beginnen!

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
jane1985
Berichten: 46
Lid geworden op: 05-02-2010 00:21

Janneke (24) Ja ik ga volgende week ook beginnen!

Bericht door jane1985 » 07-02-2010 01:00

Hallo allemaal,

Ik ben janneke, 24 jaar en alles al wel geprobeerd qua lijnen. Jaren geleden woog ik 85 kilo en toen afgevallen naar de 63 kilo door regelmatig en gezond te eten ( light en koolhydraat rijk)
Daarna werd ik jammer genoeg echt een jojo! Alles geprobeerd, sonja, herbalife, weightcare, hcg, pillen) en nu weeg ik inmiddels weer ruim 70 kilo. Ik ben 1.68 en ben mijn figuur op het moment echt zat. Ik wil weer een leuk figuur.
Ik heb een smalle taille maar mijn probleemgebieden zijn voornamelijk mijn bovenarmen, gezicht ( onderkin), heupen, kont en bovenbenen.

Sinds vandaag mijn boekje van Yvonne binnen en heb hem al in 1 ruk uitgelezen. Vooral van die checklist of je verslaafd was aan koolhydraten was ik verbijsterd. Ik kon bijna alles met ja beantwoorden :-)
Maar ik kijk er naar uit om mijn levensstijl te veranderen. Ik moet wel zeggen dat ik de dagmenu's en recepten nog vrij lastig vind en ben benieuwd hoe ik dat ga combineren met mijn full time baan als begeleidster bij verstandelijk gehandicapten. Ik ben niet zo'n held in koken en het word echt even wennen i.c.m. mijn onregelmatige werktijden. Dat word echt in de ochtend koken en dan meenemen naar mijn werk. Maar ik ga me nog goed oriënteren en dan wil ik aankomende week beginnen.

Ik heb nog een aantal vraagjes:
- die GG-bran crackers: kan ik die ook ergens in een supermarkt kopen? Ik kom uit de buurt van Druten/ Wijchen.Dat vind ik iets makkelijker dan via internet. Dan kan ik ze maandag snel zelf halen.
- voor mijn stoelgang drink ik nu vaak ideaal gewicht thee van zonnatura. Werkt erg goed. Moet ik toch colon clean kopen?
- Ik denk dat ik wel veel moeite krijg met de toegestane dranken. Als ik bijv ga stappen dan dronk ik graag cola light of zoete witte wijn. Momenteel rook ik ook nog en daardoor blij met de smaak van cola of witte wijn. Aangezien je ook geen kauwgom mag. Dan denk ik dat ik straks alleen in de kroeg sta hahahaha. Ik ben op dit moment ook nog niet klaar om te stoppen. 1 ding tegelijkertijd. Eerst weer een mooier figuurtje krijgen en daarna een poging doen tot stoppen met roken.

Nou ik ben in ieder geval erg benieuwd en heb zin om mijn leef en eetpatroon te gaan veranderen want momenteel is mijn energie peil erg laag. Dus ik ga voor mijn doel: Weg met die overtollige kilootjes en weg met die kipfilets en lovehandles. Ik wil een mooi figuurtje en wil mezelf weer gezond en energiek voelen!! :D

lolo
Berichten: 207
Lid geworden op: 23-11-2009 23:26

Bericht door lolo » 07-02-2010 08:42

Hoi Jane,

Welkom hier en heel veel succes. Het gaat je lukken met al dit lekkere eten. het is handig als je hier veel leest en alles een beetje doorspit. Er zijn mensen die hele menu's bijhouden en ook de topic recepten staat boordevol lekkere dingen die je in het weekend of op een vrije dag kunt maken, invriezen en op een drukke werkdag mee kunt nemen.

Je kunt de crackers van Atkins bij AH kopen. Zitten er 10 in een pakje en ik eet er 2 bij mijn maaltijden.Ze zijn wel wat duurder. Ook kun je ze zelf maken. Recept in het boek. Kortom, veel lezen dan lukt het.

Oh het mooie Bergharen. Mijn zus heeft er jaren gewoond. Zo lekker landelijk.

Fijne dag. Groet Maria
BREEK DE DAG,
TIK EEN EITJE!

Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 364
Lid geworden op: 08-10-2009 12:30

Bericht door Alexandra » 08-02-2010 18:44

Hai Janneke!

Ook van mij een warm welkom en heel veel succes gewenst!

Je bent een jonge en zo te horen energieke meid, het gaat je vast en zeker lukken om dit eerst vol te houden en je daarna eigen te maken. En als het wat minder goed gaat dan kun je hier je ei kwijt en krijg je steun van je mede GoKkers .. ik heb het vandaag weer ondervonden na een wat lastige week. Er zitten zoveel lieve attente mensen hier! :P

Tja, drank en sigaretten hè .. :twisted: dat worden je volgende verslavingen om aan te pakken :wink: . Je kunt in fase 1 het beste geen alcohol drinken buiten je uurtje en dan ook nog maar 1 glaasje. In fase 2 kun je wat losser zijn in het weekend. Overigens zit in witte wijn en rosé bijna of geen koolhydraten. Maar wel suiker en alcohol en dat tikt aan hoor!

Ik hou het voorlopig bij Spa rood .. het klinkt niet gezellig, ik weet het, maar die gezelligheid zou toch niet uit je drankje moeten komen .. :?:

Heel veel succes!
Groetjes,
Alexandra
Carpe Diem! :-)

Plaats reactie