Twinkelbell (50) voorstellen nu nog CB daarna verder met GOK

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
twinkelbell
Berichten: 550
Lid geworden op: 09-08-2012 20:29

Twinkelbell (50) voorstellen nu nog CB daarna verder met GOK

Bericht door twinkelbell » 27-08-2012 18:23

Hallo allemaal,

Ben nu ruim 5 weken bezig met CB en 10 kilo lichter :D Hou nog heel eventjes vol om wat reserve op te bouwen. Op 8 september begin ik met mijn laatste eetweek waarin ik de GOK recepten wil gaan toepassen tijdens mijn maaltijd. Daarna ga ik in 9 dagen opbouwen ook met GOK (die tip las ik hier ook op dit forum).
Ben een O(mama) van bijna 50 jaar en had een "klein" beetje overgewicht waardoor ik echt niet meer blij in de spiegel kon kijken. Heb een schildklier afwijking en gebruik daar ook medicijnen voor daar wil ik mijn overtollig kilo's niet allemaal de schuld van geven hoor, ik heb het zelf allemaal in mijn mond gestoken maar ik denk dat het wel meespeelt. Op dit forum hoop ik heel veel informatie en motivatie te vinden om mezelf een nieuwe manier van eten aan te leren.

Groetjes Isa

Ik zal nog wat aanvullende informatie over mezelf toevoegen want dit is wel een heel algemeen stukje :oops:
Ben op mijn 31e met spoed opgenomen in het zh en daar hebben ze mijn baarmoeder en eierstokken verwijderd. Behoorlijk ingrijpend als je nog zo jong bent en het gevolg is dat je meteen pats boem in de overgang zit :? en je een nog eventuele kinderwens wel kunt vergeten...
De jaren daarna vreselijk aan het tobben geweest met mijn gezondheid en boem daar kwam mijn schildklier afwijking naar boven. Maar ja wat doe je dan... ik ben gewoon door gegaan met de mentaliteit van niet zeuren je bent niet de enigste en er zijn veel ergere dingen in de wereld.
Maar dat werkt dus niet, in 2008 ben ik finaal in elkaar geklapt en zag het echt niet meer zitten. Sinds 2 jaar ben ik afgekeurd en dus ook niet meer geschikt om aan het werkend leven mee te doen, dikke domper. Gelukkig ben ik nu langzaam (met een beetje hulp) weer aan het opkrabbelen en probeer ik mijn leven anders in te vullen. Het gaat niet snel maar voor mij is het zo goed. Ik kan weer genieten van de kleine dingen in het leven en ben veel op pad met mijn 2 hondjes. Moet er wel bij zeggen dat ik alle steun van mijn lieve man heb en dat is goud waard :D
Groetjes Isa

Afbeelding

Mijn dagboek

burnie
Berichten: 925
Lid geworden op: 24-01-2012 08:08

Bericht door burnie » 29-08-2012 18:01

Hoi Twinkelbell,

Van harte welkom op het forum.
CB is een fijne manier om snel wat kilo's kwijt te raken. Helaas zijn de shakes niet al te gezond (ben ik zelf ook achter gekomen)

Hopelijk kun je snel overstappen op GOK en gezond en lekker gaan eten!

twinkelbell
Berichten: 550
Lid geworden op: 09-08-2012 20:29

Bericht door twinkelbell » 30-08-2012 08:44

Hoi Burnie

Dank je wel voor je welkom :D nog heel even en dan mag ik overstappen, heb er zo'n zin in. Eindelijk weer eten :D
Zie dat jij uit Zeeland komt en daar kom ik ook vandaan :wink:
Groetjes Isa

Afbeelding

Mijn dagboek

burnie
Berichten: 925
Lid geworden op: 24-01-2012 08:08

Bericht door burnie » 30-08-2012 08:46

Dat is toevallig een mede zeeuw :-)
Bij welke CB consulent zit jij?

twinkelbell
Berichten: 550
Lid geworden op: 09-08-2012 20:29

Bericht door twinkelbell » 30-08-2012 19:59

Ik ben nog wel een Zeeuws "meisje" maar ben al jaren weg uit Zeeland.
Kom oorspronkelijk van Schouwen Duiveland maar ben vanwege werk met manlief meegegaan :D
Groetjes Isa

Afbeelding

Mijn dagboek

twinkelbell
Berichten: 550
Lid geworden op: 09-08-2012 20:29

Bericht door twinkelbell » 05-09-2012 14:38

Net bij de consulente wezen wegen en er is in 2 weken weer 2,9 kilo af.. joepiee. Zaterdag begin ik 6 dagen met een 300 kcal maaltijd toe te voegen aan mijn shakes/reep en ga dan gelijk GOK invoeren. Dan nog 10 dagen verder opbouwen ook met GOK en dan kan ik volledig GOKKEN.
ALs iemand (ex-CBer) nog tips heeft voor zo'n maaltijd.... graag :D
Groetjes Isa

Afbeelding

Mijn dagboek

Neeltje7
Berichten: 463
Lid geworden op: 25-08-2012 16:22

Bericht door Neeltje7 » 05-09-2012 15:28

@twinkelbell: ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik meelees in jouw boekje. Ik ga volgende week maandag afbouwen en 's avonds een (Gok)maaltijd toevoegen. Ik wil CB wel goed afbouwen in combinatie met Gok en dan volledig overgaan op Gok. Ik heb al heel wat boekjes van ex CB'ers doorgelezen, maar alle tips zijn welkom. Succes met afbouwen en de overstap.

twinkelbell
Berichten: 550
Lid geworden op: 09-08-2012 20:29

Bericht door twinkelbell » 05-09-2012 19:34

Wat leuk dat je reageert Neeltje en natuurlijk mag je meelezen, graag zelfs :D Ik heb nog geen dagboek maar dat zal ik van de week even aanmaken. Ben hier ook al een paar weken aan het lezen en sinds kort lid geworden. Wat een hoop informatie zeg... helemaal super :D Ik ga jou ook volgen als dat mag want we lopen een beetje gelijk op. Ben jij veel afgevallen met cb en hoe vond je het?

Groetjes Isa
Groetjes Isa

Afbeelding

Mijn dagboek

Neeltje7
Berichten: 463
Lid geworden op: 25-08-2012 16:22

Bericht door Neeltje7 » 05-09-2012 22:05

Binnenkort, als ik voor "echie" ga, wil ik een dagboekje aanmaken. Nu plaats ik af en toe een reactie in een boekje. Met CB ben ik bijna 8 kilo afgevallen in 6 weken. Nog 2 ons boven mijn streefgewicht. Ga nu nog tot maandag door en dan afbouwen. ik vond CB prima te doen, 's morgens pap, 's middags een shake of een reep en 's avonds soep. Ook al waren het maar 6 weken, ik ben toch wel toe aan ander eten, zeker als je al die lekkere recepten op het forum leest. Heb ook al het een en ander in huis gehaald. En vanavond een handje nootjes genomen, wat uiteraard helemaal nog niet de bedoeling is.
In de af- en opbouw wil ik op z'n Goks gaan eten, ook al omdat ik helemaal niet van aardappelen hou (behalve frietjes 😉).
Het boek van Yvonne heb ik al een paar maal doorgenomen en hier op het forum staat heel veel informatie.
Leuk als we elkaar een beetje kunnen steunen en oppeppen (als dat nodig is). Succes met de laatste CBloodjes.

Neeltje7
Berichten: 463
Lid geworden op: 25-08-2012 16:22

Bericht door Neeltje7 » 05-09-2012 22:05

Twee keer is teveel van het goede 😜

van-ballegooy
Berichten: 94
Lid geworden op: 05-08-2012 13:04

Bericht door van-ballegooy » 06-09-2012 01:09

Hallo

misschien een rare vraag maar wat is CB voor iets?

groet Thea

twinkelbell
Berichten: 550
Lid geworden op: 09-08-2012 20:29

Bericht door twinkelbell » 06-09-2012 09:42

CB staat voor Cambridge :)

Als streefgewicht had ik min 10 kilo dus die heb ik ruim gehaald en daar ben ik ook super blij om. Mijn ticker staat op 60 omdat ik denk/hoop er nog 2 af te vallen (liefst eigenlijk nog 4 :oops: ) als reserve zeg maar. Ik heb ook tegen mijn consulente gezegd dat ik verder ga met GOK en daar had ze al veel goede verhalen over gehoord maar zelf was ze er niet mee bekent.

Doe ik ook hoor Neeltje vooral die lijnzaadkaas crackers zijn zo lekker :D en ook ik ben gek op frietjes :oops:
Heb ook de 3 boekjes van Yvonne en ohh wat staan daar lekkere dingen in. Precies wat je zegt ik ben ook toe aan weer eten :wink:
Ik heb CB ook niet als heel moeilijk ervaren maar ik ben blij dat ik niet heel veel kilo's kwijt moest want dan wordt het denk ik een ander verhaal.
Ben gisteravond bezig geweest om alvast menu's samen te stellen voor als ik zaterdag weer mag beginnen met langzaam opbouwen. Dat is best nog wel een hele uitzoekerij en bij sommige Gok maaltijden kom ik wel boven de 300 kcal maar dat is dan maar zo, ik heb wel de recepten van de groene lijst genomen dus ik denk dat dat dan wel goed is.
Jij ook succes met de laatste loodjes!!
Groetjes Isa

Afbeelding

Mijn dagboek

Gebruikersavatar
Kruimeltje
Berichten: 918
Lid geworden op: 23-08-2012 18:12

Succes

Bericht door Kruimeltje » 07-09-2012 07:29

Leuk nog iemand in hetzelfde schuitje,
Ik ben zelf ook een bijna ex cber. Ben maandag beginnen met mijn laatste eetweek, en aankomende maandag ga ik kh introduceren. Ik neem geen boterham maar crackers van Yvonne. Die ga ik dit weekend maken en dan wat rijst bij het avondmaal.

Mijn opbouw duurt wat langer, waarschijnlijk omdat ik het wat langer heb gedaan. Ben wel 18.8 kilo kwijt :D
Nu nog vasthouden.

Heel veel succes

Groetjes Anne
Groetjes Anne

Nooit meer terug

Afbeelding

twinkelbell
Berichten: 550
Lid geworden op: 09-08-2012 20:29

Bericht door twinkelbell » 07-09-2012 08:14

Wauw Anne super hoor 8) Jij ook heel veel succes met opbouwen :D

Groetjes Isa
Groetjes Isa

Afbeelding

Mijn dagboek

Neeltje7
Berichten: 463
Lid geworden op: 25-08-2012 16:22

Bericht door Neeltje7 » 07-09-2012 18:16

Hoi Isa, vorige week maandag heb ik met mijn weegjuffrouw afgesproken dat ik as maandag ga afbouwen. De eerste week, dus 3 CBproducten en een maaltijd van 300 kcal. Ik ben er wel een beetje angstig voor. Deze week heb ik al een keer een maaltijd van 300 kcal in plaats van een CBsoep gegeten en volgens mij ben ik niet afgevallen, deze week. Ik ben dus benieuwd.

Ik ga me dit weekend maar eens voorbereiden op de komende week door een aantal GOKmaaltijden om te bouwen tot CBmaaltijden. Ik las dat jij het ook op die manier aanpakt. Misschien kunnen we e.e.a. uitwisselen.

twinkelbell
Berichten: 550
Lid geworden op: 09-08-2012 20:29

Bericht door twinkelbell » 08-09-2012 09:27

Hoi Neeltje,

Ik begin vandaag met eten toe te voegen :D aan mijn 3 CB maaltijden
Vandaag staat de sla met kip uit het boekje (eetweek) van CB op het menu.
Zo. Gehakttaart met nasi kruiden uit kookboek 2
Ma. Kalkoensalade kookboek 1
Di. Heb ik een beetje zelf uitgevogeld: 150 gr. tilapila filet, 200 gr spinazie, 100 gr. champignions en 50 g. tomaten alles roerbakken
Wo. Gegratineerde bloemkool kookboek 1
Do. Witloftaart kookboek 1

Vanaf vrijdag mag ik 1 cb maaltijd gaan weglaten en nog een maaltijd toevoegen.

Ik heb alles uit het groene gedeelte gehaald en weet dat niet elk gerecht 300 kal. is maar dat is dat is dan maar zo. Kom in elk geval nergens hoger dan 1000 kal. Volgens mijn consulente moet ik minimaal 1200 kal (om nog af te vallen) en maximaal 1700 kal. eten (om op gewicht te blijven) dus ik hoop dat ik dan nog wat af val. Komt trouwens mooi uit want met GOK kom je als ik het goed heb begrepen uit op max. 1600 kal.

Succes met je menu's en leuk om tips uit te wisselen :D
Fijne zaterdag, groetjes Isa.
Groetjes Isa

Afbeelding

Mijn dagboek

Neeltje7
Berichten: 463
Lid geworden op: 25-08-2012 16:22

Bericht door Neeltje7 » 11-09-2012 16:58

Hoi Isa,

Ben gisteren bij mijn consulente geweest. Zit nu een kilo onder mijn streef, dus ik mag gaan afbouwen. "Wel volgens het boekje, hoor." Toen ik voorstelde dat ik eigenlijk liever koolhydraatarm wilde gaan afbouwen, werd ze een beetje bozig. Ik moet dus volgende week aardappelen eten, en brood toevoegen. Laat dat nou net de twee enige dingen zijn die ik niet zo lekker vind.
Gisteren wel de tonijnsalade gegeten uit het boekje van de tussenweek. Dit boekje kreeg ik mee als informatie voor de eerste afbouwweek. Zij stelde ook voor om niet 3 producten te eten + een maaltijd, maar slechts 2 producten en een maaltijd in deze eerste afbouwweek.
Ze had een heel verhaal, het sneed wel hout, maar ik zat er met een heel ander idee in mijn hoofd, dus haar verhaal wil nog steeds niet helemaal landen.
Hoe gaat het bij jou?

twinkelbell
Berichten: 550
Lid geworden op: 09-08-2012 20:29

Bericht door twinkelbell » 11-09-2012 20:09

Hoi Neeltje,
Jammer dat je consulente zo reageert snap dat je dan in de war raakt. Wat super dat je onder je streefgewicht zit!!
Ik zit van de GOK maaltijd en mijn 3 cb producten bomvol, het gaat dus eigenlijk heel goed :) Ga over de afbouw toch 3 weken doen de cb producten heb ik toch al en is ook zonde om er niks mee te doen. Ben wel onwijs bang om weer aan te komen :? Maar ja, zal toch ooit weer gewoon moeten eten. Mijn dagboek maak ik pas aan als ik helemaal over ben op GOK tot dan zet ik mijn menuutjes maar gewoon hier neer.

Succes met de laatste loodjes.
Groetjes Isa
Groetjes Isa

Afbeelding

Mijn dagboek

peetje1983
Berichten: 8471
Lid geworden op: 05-07-2010 12:26

Bericht door peetje1983 » 11-09-2012 21:04

@ Neeltje ik heb het al vaker bij berichtjes van (ex-) shakers gezegd. Het is JOUW lichaam, JOUW leven en JOUW keuze!! Jij kent je lichaam beter dan wie dan ook. Als jij je goed voelt bij gok geef dan je eigen draai een je op- en afbouw programma (en des te langer je shakes van je consulente af blijft nemen deste blijer zij natuurlijk is met de inkomsten.....)
(sorry Isa moet af en toe ff spuien)

kijk anders een bij Mandy (Mennepen) zij is ook overgestapt na lange tijd shakes en is nog een kilo of 8 extra afgevallen met GoK.
liefs Petra

mijn dagboekje staat in dagboeken 4, kom gezellig langs en laat een berichtje achter!

mijn dagboek

startdatum 22 april 2010

Neeltje7
Berichten: 463
Lid geworden op: 25-08-2012 16:22

Bericht door Neeltje7 » 11-09-2012 22:05

@Petra, het dagboek van Mandy heb ik natuurlijk als eerste helemaal doorgelezen, evenals de andere dagboekjes van ex-CB'ers en jouw dagboekje. :D

Ik heb je al vaker terecht de opmerkingen zien/horen maken over CB en je hebt helemaal gelijk, ook over het afnemen van de CB producten bij mijn consulente. En natuurlijk ga ik CB afbouwen met GOK, net als Isa. Het is alleen dat ik had gehoopt dat mijn weegjuf me hierin zou steunen en ik het vervelend vind dat ze dat niet doet. Maar dat neemt niet weg dat ik jouw opmerkingen en tips heel erg ter harte neem, dank daarvoor.

Die Atkinscrackers liggen nu al 14 dagen in de kast en ze branden er zo'n beetje uit :lol:
Volgende week worden het dan ook deze crackers in plaats van brood.

peetje1983
Berichten: 8471
Lid geworden op: 05-07-2010 12:26

Bericht door peetje1983 » 12-09-2012 07:32

wij steunen je wel :wink:
liefs Petra

mijn dagboekje staat in dagboeken 4, kom gezellig langs en laat een berichtje achter!

mijn dagboek

startdatum 22 april 2010

twinkelbell
Berichten: 550
Lid geworden op: 09-08-2012 20:29

Bericht door twinkelbell » 12-09-2012 16:14

Geeft niks hoor Peetje :D daar heb ik ook wel eens last van..
Ik vind het ook nogal zwak van je consulente hoor Neeltje maar wat Peetje zegt... gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Ben ook druk met het lezen van dagboekjes :oops: en dan vooral van de ex CBers. Je kunt er een hele hoop van leren.

Ik vind bakken erg leuk dus kan me helemaal uitleven met GOK.
Vanmiddag heb ik de kokoskoekjes gebakken uit kookboek 2, de eerste serie ging te snel dus ze zijn iet wat te hard geworden :? De tweede serie heb ik op 150 gr. gebakken en dan ca. 20 min. Nu zijn ze wel goed maar ik vind ze een beetje droog, zal wel wennen zijn.

Fijne dag nog :D
Groetjes Isa

Afbeelding

Mijn dagboek

twinkelbell
Berichten: 550
Lid geworden op: 09-08-2012 20:29

Bericht door twinkelbell » 14-09-2012 09:50

Heb toch maar een dagboekje aangemaakt dan kan iedereen met me meelezen of ik het goed heb gedaan :wink:
Groetjes Isa

Afbeelding

Mijn dagboek

Plaats reactie