Juutje (31) Lekker in mijn lijf

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Juutje
Berichten: 19
Lid geworden op: 11-08-2012 10:07

Juutje (31) Lekker in mijn lijf

Bericht door Juutje » 19-08-2012 20:49

Ik ben Judith, 31 jaar. Ik heb tot voor twee jaar geleden nog nooit op mijn gewicht hoeven te letten. Wist ik toen maar hoe veel geluk ik had. Ik woog altijd zo rond de zestig kilo denk ik. Toen ik samen ging wonen kwam ik toch ieder jaar een beetje aan. Na vier jaar samenwonen woog ik 67 kilo. Ik was er helemaal ziek van en besloot wat af te vallen, dit viel me zwaar tegen. Het wilde maar niet goed lukken. Via internet kwam ik op prodimed. Ik besloot het radicaal aan te pakken. Ik stipte met roken en begon met prodimed. Gadverdamme wat waren die eerste twee weken verschrikkelijk. Maar toen kwam de verlossing; geen trek meer, dat had ik nog nooit meegemaakt. Binnen drie maandag viel ik tien kilo af, ik was slanker dan ooit. Voelde wel aan mijn lichaam dat het niet helemaal goed was hoor. Toen ik iets meemaakte wat me deed beseffen dat je heel erg zuinig op je lijf moet zijn ben ik van de 1 of de andere dag gestopt met prodimed. Drie dagen later woog ik 70 kilo, echt waar. Allemaal vocht. Ik heb nog steeds wel last van dat vocht vasthouden, voor prodimed nooit... Uiteindelijk ben ik op de 69 kilo terecht gekomen. Uiteindelijk twee kilo MEER dan voor mijn poging. Door de ervaring van het niet-honger hebben ben ik me verder gaan verdiepen in het koolhydraatarme wereldje. Yvonne was voor mij direct heel interessant omdat het vooral op de gezondheid is gericht. Ik ben nu een half jaartje op en af bezig en ik deed vooral groene maaltijden. Dus weer niet ok. Ik merk dat ik er nu klaar voor ben om fris te beginnen. Zestig kilo hoeft van mij niet meer, tweeënzestig lijkt me een mooier strecen. Ik ben 1.72 en weeg op het moment dus 67 kilo. Bedankt voor de interesse en hopelijk kunnen we elkaar tot steun zijn, ik heb nog veel te leren en veel te vertellen. Liefs Judith

SsieVee
Berichten: 119
Lid geworden op: 18-08-2012 20:43

Bericht door SsieVee » 19-08-2012 21:21

Welkom, je bent al even bezig zie ik. Ik heb echt geen idee wat Prodimed is maar klinkt niet heel gezond :shock: Dat is de reden dat ik niet in crashdieten geloof eigenlijk.

Ik ben zelf heel vers maar heb goede moed en dit forum is echt heel leuk en hulpvaardig. Maar is jouw streef gewicht bij je lengte niet heel weinig?? Dat vraag ik eigenlijk omdat ik afvallen meer als 'bij' product zie en voor de leuk een meter heb ingevuld maar dacht dat 70 al heel slank was, misschien heb ik toch meer overgewicht dan ik dacht :?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Juutje
Berichten: 19
Lid geworden op: 11-08-2012 10:07

Bericht door Juutje » 19-08-2012 22:21

Bedankt voor je reactie Noordzee bestaat uit poeders die je aanlengt met water. Slecht dus hihi. 62 kilo is voor mij meer een richtlijn, ik heb nu "lovehandels" die natuurlijk niet echt charmant zijn, die zijnentwege als ik rond de 62 weeg. Dat is het doel. Maar het ultieme doel is natuurlijk zoals je zegt de gezondheid. Er is voor mij ook een hele wereld opengegaan ik Google me suf op superfoods ed. Heb net chiazaad gekocht. Heb jij daar ervaring mee? Groetjes Judith

Gebruikersavatar
Juutje
Berichten: 19
Lid geworden op: 11-08-2012 10:07

Bericht door Juutje » 19-08-2012 22:22

Noordzee is prodimed... Mijn iPad maakte er Noordzee van :oops:

SsieVee
Berichten: 119
Lid geworden op: 18-08-2012 20:43

Bericht door SsieVee » 19-08-2012 22:59

:lol: :lol: :lol: dat heb ik ook redelijk vaak "damn autocorrect"

In ieder geval ik heb inderdaad ook Chiazaad staan, dat is kennelijk pas echt superfood. Ik zit alleen te twijfelen hoe ik dit in ga nemen, ik liet het altijd eerst wellen met wat water dan door yoghurt met haverzemelen. Maar ik nam altijd enorme bak yoghurt 'smorgens en zie nu dat je 100 gram mag :shock: Bovendien nam ik 2 eetlepels en krijg de indruk dat dat ook teveel is, ik werd heel erg hyper maar omdat ik aantal dingen tegelijk deed en kreeg is het lastig het een van 't ander te onderscheiden :? Ik ga dus weer rustig aan opbouwen en eerst maar eens uitzoeken hoe ik die zaden het beste tot me kan nemen.

Of heb jij al een idee?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Juutje
Berichten: 19
Lid geworden op: 11-08-2012 10:07

Bericht door Juutje » 20-08-2012 10:57

Al doende leert men, ik maakte de fout door alleen groen te eten, dat is ook echt niet de manier. Ik roer 2 eetlepels chiazaadjes door mijn kwark in mijn kh-uurtje. Eigenlijk vind ik het heel moeilijk om te bepalen hoe ik het precies moet gebruiken omdat je er dus schijnbaar veel energie van krijgt en mijn uurtje neem ik s'avonds altijd. Ik kan eigenlijk nergens duidelijke richtlijnen vinden. Maar goed, we komen er wel...
Ik moest wel lachen om die bak yoghurt van je hoor hihi, zo herkenbaar...

SsieVee
Berichten: 119
Lid geworden op: 18-08-2012 20:43

Bericht door SsieVee » 21-08-2012 14:06

:lol: Tja heb al het gevoel dat ik "in een vorig leven" alles groots aanpakte, zo'n bak yoghurt was bijna 't halve pak :oops: en heb teruggekeken met collega's heb wel eens op een dag dat ik me beroerd voelde 6 :!: belegde boterhammen gegeten als lunch, maar eten om energie te krijgen little did I know dat die boterhammen nou juist de oorzaak van de ellende waren. Dan te bedenken dat ik nu mudje vol zit van 2 crackers :mrgreen:

Maar als iemand een tip zou kunnen geven over 't Chia zaad ik heb nl. wel het gevoeld dat ik ervan ga stuiteren dus 's avonds lijkt me niet zo'n goed plan maar 's morgens vind ik m'n crackertjes zo lekker. Iemand tip hoe je dit nog meer kan nuttigen anders dan in de yoghurt :shock:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Juutje
Berichten: 19
Lid geworden op: 11-08-2012 10:07

Bericht door Juutje » 21-08-2012 16:24

Oj ja, zes boterhammen; makkie! Hahahaha wel lekker hoor. Maar twee crackers zijn inderdaad ook voldoende. Ik vind de cracker s'morgens ook altijd heerlijk. Misschien is het optie om ze zo naar binnen te werken, gewoon een eetlepel zaadjes met wat water naar binnen gooien? Ik zou het niet weten... Best lastig nog om daar een weg in te vinden. Ben me sowieso wat aan het verdiepen in de superfoods, maar jeeeeeejjjjjtje, ik zie door de bomen het bos niet meer hoor. Hoeveel wil je afvallen?

SsieVee
Berichten: 119
Lid geworden op: 18-08-2012 20:43

Bericht door SsieVee » 21-08-2012 17:02

zie mijn handtekening nog zo'n 13 kilo *zei ze terwijl ik bij inschrijving afvallen mooi meegenomen vond*.

Hmmz ja ik werk de colon clean al zo naar binnen 's avonds om nou 's morgens ook zo'n glas te nemen ik ga vanavond wel ff googlen:)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Juutje
Berichten: 19
Lid geworden op: 11-08-2012 10:07

Bericht door Juutje » 21-08-2012 22:09

Oei sorry, niet goed opgelet. 13 kilo is te doen toch. Ik heb vanavond het chiazaad (1 eetlepel) door mijn kwark geroerd en ik heb er echt niks van geproeft. Moet wel zeggen dat er ook van alles door zat hoor; granaatappel, passievrucht, frambozen, bramen, raw chocolade, blauwe bessen en pruimen. Overal een beetje van. Is echt fantastisch! Heerlijk. Ik heb namelijk aan de voorgeschreven hoeveelheden "gewoon" eten niet echt genoeg. Als het voor twee personen is dan kan ik het makkelijk helemaal op. Nu neem ik toch een kleine portie maar eer ik meer fruit na de maaltijd. Merk dat het goed werkt voor mij qua afvallen. Wat heb jij vanavond gegeten?

SsieVee
Berichten: 119
Lid geworden op: 18-08-2012 20:43

Bericht door SsieVee » 22-08-2012 15:33

Het ziet er voor mij uit als maanzaadjes, ga het bij het 'diner' maar met een glas water naar binnen gooien.

Het is inderdaad te doen, denk ik :? In ieder geval was voor mij gezond worden een eerste doel, maar toen ik m'n BMI ging uitrekenen werd het ineens toch een prio :shock:

ik heb gisteren heel gek gegeten, mocht je zin hebben staat in m'n dagboek :oops: . Hoorde vandaag nog iemand zeggen "zeg tegen m'n vriendin wat jij doet, ziet er heerlijk uit en zij zit aan shakes" oei oei oei arme "zij"
Afbeelding

Plaats reactie