Annemieke (41) na CB 500 over op GOK

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Annemieke71
Berichten: 24
Lid geworden op: 16-08-2012 15:37

Annemieke (41) na CB 500 over op GOK

Bericht door Annemieke71 » 17-08-2012 13:47

Hallo allemaal,

Ik ben Annemieke, 41 jaar oud en sinds januari gestopt met Camebridge 500. Ik zat bijna op mijn streefgewicht. Ben met CB 500 maar liefst 22 kg afgevallen (in 5,5 maanden tijd) van 96 kg naar 74 kg, waarvan er nu inmiddels helaas al weer 10 aanzitten :oops: Ik ben bang dat mijn stofwisseling nu helemaal van de rel is, want zodra ik iets meer eet en snoep dan gebruikelijk dan vliegen de kilo's er echt aan, ondanks dat ik er zo'n 3 a 4 x in de week naast sport. Ik heb met het sporten wel een tijd stilgestaan, ging niets af maar kwam ook niets bij, maar kreeg een gekneusde rib en daardoor niet kunnen sporten en dus uit frustratie gaan snoepen... en ja hoor binnen een week hup weer een kilo erbij, die ik er nu niet meer af krijg. Ik ben een emotie eter en na het CB dieet had ik al het gevoel dat ik niet goed op Koolhydraten reageer.

Ik was echt na CB weer de hele dag met eten bezig en kon ook geen nee meer zeggen tegen lekkere hapjes en snoep en begon weer van alles naar binnen te proppen en voelde me vreselijk rot omdat de kilo's er weer aanvlogen. Wanhopig was ik op zoek naar een fijn dieet waarbij ik geen honger hoef te lijden en geen vreetbuien van krijg. CB was geen optie meer want dat heb ik nog een 2e x geprobeerd (CB 800), maar ik kan de knop gewoon niet meer omzetten. Ik was ook bijna de helft van mijn haar kwijtgeraakt met CB en dat begint nu net weer een beetje aan te groeien... dat wil ik echt niet meer... dat kan gewoon niet gezond zijn!

Sinds afgelopen maandag ben ik begonnen met GOKken dankzij een vriendin die eerst ook CB deed en is overgestapt op GOK. Ik heb het boek sinds eergisteren in huis en nu ook voor mijn moeder een boek gekocht voor haar verjaardag want zij wil beginnen met GOKken :D wel zo gezellig!

Ik hoop dat ik met GOK een nieuwe levenstijl kan aanleren. Het afvallen lukt nog niet. Ben nog geen ons afgevallen sinds maandag, maar misschien moet ik niet zo ongeduldig zijn. Ben wel van plan om door te zetten en de moed niet op te geven. Ik heb geen behoefte meer aan zoet en zelfs het tussendoor eten gaat steeds beter en minder behoefte aan! Ik voel me ook fitter (van suiker wordt ik altijd heel erg moe) en voel me ook minder opgeblazen :D

Gebruikersavatar
BMI
Berichten: 1282
Lid geworden op: 05-06-2012 21:38

Bericht door BMI » 17-08-2012 16:53

Heel veel succes Annemieke en welkom hier.

Groet Bianca
(ex- CB-er)
Steeds gezonder...
Op naar de 70!
Mijn dagboek

peetje1983
Berichten: 8471
Lid geworden op: 05-07-2010 12:26

Bericht door peetje1983 » 17-08-2012 16:57

welkom Annemarie

als je wilt kun je bij dagboeken 14 een dagboekje bijhouden met wat je eet. kunnen wij bijsturen mocht dat nodig zijn.

je bent net een paar dagen bezig, geef het 6 weken de tijd en kijk dat wat het je heeft opgelevert

veel succes!
liefs Petra

mijn dagboekje staat in dagboeken 4, kom gezellig langs en laat een berichtje achter!

mijn dagboek

startdatum 22 april 2010

Gebruikersavatar
Annemieke71
Berichten: 24
Lid geworden op: 16-08-2012 15:37

Bericht door Annemieke71 » 21-08-2012 12:39

Bedankt :D Ik ga snel een dagboekje aanmaken!

Wel beetje frustrerend dat mijn moeder al 1.3 kg is afgevallen en ook 5 cm buikvet en ik ben gewoon 5 ons aangekomen :?

Ben er wel achtergekomen dat ik vorige week toch wat verkeerd heb gegeten... nou ja gedronken. Ik dacht dat melk mocht en nam volle melk bij de lunch (geen kh uurtje) en dronk ook iedere dag op mijn werk 2 bekers cappuccino. Dat heb ik dus meteen maar afgeschaft. Heb het er wel moeilijk mee want ben gek op mijn cappuccino in de ochtend. De zwarte koffie met koffieroom vind ik niet te pruimen.

SsieVee
Berichten: 119
Lid geworden op: 18-08-2012 20:43

Bericht door SsieVee » 21-08-2012 14:01

Ik, verslaafd aan cappuccino met verse warme geklopte melk, drink sinds gisteren zwarte koffie. Het is heel even kiezen op elkaar maar daarna vind je het lekker. Ik ben ook pas net begonnen en vreselijk aan het zoeken naar een ritme en receptuur (de boeken zijn nog onderweg) maar voel me al stukken beter 8)

Succes!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annemieke71
Berichten: 24
Lid geworden op: 16-08-2012 15:37

Bericht door Annemieke71 » 22-08-2012 14:27

Net nog even zwarte koffie geprobeerd met stevia druppels, maar echt niet te pruimen haha. Ik hou het maar bij groene thee!

Ik was wel vanochtend opeens 6 ons afgevallen (daar zat wel de 5 ons bij die ik deze week met GOK was aangekomen) :D het begin is er dus gelukkig al! Helemaal blij :D

Mijn collega doet sinds eergisteren ook met me mee en is nu ook fanatiek aan het GOK-ken en mijn moeder ook al. Wel fijn dat ik nu mensen om me heen heb die er ook mee bezig zijn. Tijdens lunch op het werk gaan we nu samen bedenken wat we gaan eten.

Plaats reactie