Marloo51 (48) nu een serieuze start met GOK

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Marloo51
Berichten: 179
Lid geworden op: 27-11-2011 10:29

Marloo51 (48) nu een serieuze start met GOK

Bericht door Marloo51 » 10-07-2012 22:58

Na al een paar maanden rondgesnuffeld te hebben zal ik me nu eindelijk ook maar eens voorstellen...
Mijn naam is Marleen, ik ben 48 jaar en heb al sinds mijn jeugd wat last gehad van zwaarlijvigheid. Net niet te dik, maar ook niet slank. Heb daar nooit echt problemen mee gehad, maar door de jaren heen is mijn gewicht stilletjes aan opgelopen tot ver in de 90 kilo.

Toen ik weer last kreeg van mijn fybromialgie en mijn lage rugklachten terugkwamen en ik steeds meer last kreeg van maagzuur heb ik de knoop doorgehakt en ben in augustus 2011 begonnen met Cambridge (CB). Het was een zwaar dieet, maar ik hield mij zelf voor dat ik de enige schuldige was dat het zover moest komen. Ik heb dit dieet 12 weken gedaan en ben daarmee 25 kilo afgevallen. Omdat ik heel bang was om weer aan te komen, heb ik de af- en opbouw dubbel gedaan, dus ook 12 weken. Mijn consulente heeft mij toen geadviseerd om over te stappen op GOK. Zij heeft mij daar nog een half jaar mee begeleid, echt super!!

Nu zijn we bijna een jaar verder en ik ben vanaf het stoppen met CB wel weer wat gegroeid, maar omdat ik over ben gegaan op GOK is dit beperkt gebleven tot 4 kilo. Dit is vrij normaal omdat je vochtgehalte na CB ook weer toeneemt. Ik ben al die tijd aan het uitvogelen geweest hoe ik het beste met GOK uit de voeten kan.

Ik heb voor mezelf vastgesteld dat ik nu nog wat kilo's kwijt wil, zeker die 4 kilo die er weer aan zijn gekomen. Het hoopt zich bij mij vooral op rond de buikstreek, wat weer begint te leiden tot maagzuur.
De laatste paar weken is er door feestjes wat klad in mijn leefgewoontes gekomen door extra wijntjes in het weekend, of een lekker borreltje. Af en toe twee keer een koolhydratenmoment op een dag enz.

Ik ben nu afgelopen maandag begonnen met een gewicht van 77,5 kilo en wil met GOK een gewicht van 68 kilo halen. Ik zal een dagboekje aanmaken, zodat ik zelf ook een beetje beter bij kan houden wat ik eet, en terug kan zien waar het af en toe misgaat. Tips en trucs zijn natuurlijk altijd van harte welkom :D

Marjan K
Berichten: 121
Lid geworden op: 27-06-2012 00:23

welkom

Bericht door Marjan K » 11-07-2012 12:07

Hallo Marloo,

Welkom op het forum. Ben zelf ook nog maar pas begonnen en heb er wel lol in. Heb ook Cambridge gedaan maar vond het wel lekker. Heb denk ik mazzel dat ik niet zo een grote eter ben maar ben er toch een kilo of 12 mee afgevallen. Daarna weer 5 aangekomen en dat willen we niet. Daarom ben ik met GOKken begonnen en voila, de eerste resultaat is er. Als is het niet veel. Je voelt je lekker fit, dat is al winst.
Het veel succes!

Groetjes Marjan

Marloo51
Berichten: 179
Lid geworden op: 27-11-2011 10:29

Bericht door Marloo51 » 11-07-2012 18:21

Hallo Marjan, dank voor je berichtje!
Ik vond CB ook niet vies, ik mis het zelfs nog wel eens, lekker makkelijk om even een shake te nemen. Het moeilijkste vond ik de weekenden, als manlief lekker zat te eten en een borreltje nam. Maar wel volgehouden en nooit gezondigd.

Ik ben dus afgelopen maandag écht begonnen, maar hield daarvoor al heel veel rekening met GOK, dus heb het snoepen na CB niet meer opgepakt, dat scheelt wel een stuk. Ik heb nu vanaf maandag wel wat last van hoofdpijn, ondanks het vele water drinken. Was maandag erg moe, maar dat was gisteren al over :D
Ik voel me er dus prima bij! Wel even lastig plooien met mijn werk om zelf de produkten te bakken. Ik ben vaak overdag en 's avonds op pad. Maar is denk ik ook een kwestie van wennen.

Ik zal ook een dagboekje aanmaken, misschien kunnen we elkaar wat steunen.

Marjan K
Berichten: 121
Lid geworden op: 27-06-2012 00:23

lunchpakket

Bericht door Marjan K » 12-07-2012 11:55

Hoi Marloo,

Zelf kan ik thuis lunchen (meestal) omdat ik vlak bij huis werk. (2km) maar Kees, mijn man is de hele dag onderweg in de auto. Hij heeft wel een koelbox in de auto. Een salade is dan makkelijk mee te nemen of brood (kh-arm) gesmeerd met boter en beleg apart in een schaaltje bevalt hem prima. Ook een omelet of quiche vindt hij prima om koud te eten. Hij is ook een meegokker. Gaat prima hoor.
En bakken ja, dan doe ik dan 's-avonds.
Ben wel meer met mijn eten bezig maar wel bewuster ook.
Succes en we zien je dagboekje wel verschijnen.

Groetjes Marjan

Gebruikersavatar
mennepen
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18-04-2011 14:47

Bericht door mennepen » 13-07-2012 19:18

Hoi Marloo,

Welkom op het forum. Geniet (weer) van deze lekkere leefstijl. :)

Fijn weekend!
Liefs, Mandy

mijn dagboek

Marloo51
Berichten: 179
Lid geworden op: 27-11-2011 10:29

Bericht door Marloo51 » 15-07-2012 12:05

Dank je wel Mandy, dat genieten gaat zeker lukken!!

Vandaag ga ik het e.e.a. bakken, door de week geen tijd voor. Heerlijk om (weer) bewust met je eten bezig te zijn. Het lijkt wel of alles lekkerder smaakt :D

Plaats reactie