Maureen (53) bekend met nagenoeg alle diëten

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr1
Berichten: 16
Lid geworden op: 15-05-2010 18:54

Maureen (53) bekend met nagenoeg alle diëten

Bericht door Mr1 » 14-06-2012 21:43

Hallo allemaal,

Ik ben getrouwd, woonachtig in het uiterste zuiden des lands, moeder van 3 kinderen (twee zoons van 28 en 24 en een dochter van 21). Mijn oudste zoon woont al jaren zelfstandig en mijn 2 jongste kinderen zijn nog maar gedeeltelijk thuis, i.v.m. hun studie.
Overdag ben ik druk bezig met een 4-daagse werkweek als managementassistente bij een HBO-instelling. Ben hierdoor niet echt een keukenprinses en wat koken betreft vaak afhankelijk van de goedwillendheid van mijn man ;)

In maart jl. heb ik voor de 297e keer een poging gestart om mijn gewicht op een gezonder niveau te krijgen en ben sindsdien d.m.v. Cambridge-500, 20 kilo kwijtgeraakt (102,5-82,5 kilo). Behalve de kilo's is ook de diabetes-2 die ik ontwikkelde verdwenen en is mijn te hoog cholesterolgehalte behoorlijk verlaagd.
Kortom, een gunstig effect op mijn gezondheid dat ik graag zo wil behouden, zo niet nog wil verbeteren.

Sinds een maand heb ik op het GOK-forum 'rondgespookt'. Daar ik nogal een digibeet ben, zag ik enorm op tegen het online zetten van mijn voorstelverhaal. Vandaag heeft mijn dochter mij hierbij geholpen.
Op het GOK-forum heb ik o.a. over de geweldige prestatie van Mandy gelezen maar heb op grond daarvan besloten dat ik niet zo'n lange weg van voorzichtig overstappen wilde gaan bewandelen en ben dus 2 weken geleden radicaal overgestapt op GOK.
Een eerdere poging om te GOKken, 2 jaar geleden, is mislukt omdat het thuisfront hier toen nog niet aan toe was.

Nu zijn zowel mijn man, zoon en dochter allemaal ca. 6 kilo te zwaar, dus hebben ze besloten met mij mee te GOKken. Bij mijn 2 bloedjes is er echt sprake van gokken (gezien hun biertjes in het weekeinde).

Helaas is mijn gewicht sinds GOK niet meer gezakt. Sinds gisteren heb ik er zelfs weer een kilo bij....
Om te voorkomen dat dit de verkeerde kant opgaat zou ik graag onze dagmenu's willen voorleggen aan de GOK die-hards.

Vandaag was het menu:
O: 2 sneetjes goed gevuld brood 1 met de chocoladepasta (Astrid) en 1 met roomboter en filet martino (filet americain met uitjes en augurkjes)
L: 100 gram Griekse yoghurt (Lidl) met notenmuesli en 1 Giant cracker met filet martino
D: 1 kiwi en 8 kersen, Gehaktstaaf met rode kool en bloemkoolpuree, 1 cappuccino en een stukje pure chocolade

Bovendien heb ik intussen nog een 'brandende' vraag die ik zou willen stellen: Wat vinden jullie van Carbuloss en het feit dat ‘dokter Oz’ dit medicijn aanbeveelt?

Graag hoor ik van jullie.

Groetjes,
Maureen

segers (m)
Berichten: 1015
Lid geworden op: 14-04-2012 04:13

Bericht door segers (m) » 15-06-2012 19:45

Hey!!!!!!

Geweldig sympathiek van je dochter om je een handje te helpen.
Je zal je draai hier wel snel vinden op het forum.

Wil je je dochter wel vragen om je menuutjes op volgende plaats aan te maken http://opgewicht.forum2go.nl/dagboeken- ... n-f70.html
kwestie dat je dan meer reactie zal krijgen en het op de juiste plaats staat.

ook super dat je hele gezin wil mee doen!!!
maureengroven schreef:Vandaag was het menu:
O: 2 sneetjes goed gevuld brood 1 met de chocoladepasta (Astrid) en 1 met roomboter en filet martino (filet americain met uitjes en augurkjes)
Ziet er goed uit. Die chocoladepasta (Astrid) is een recept van hier op het forum neem ik aan?
L: 100 gram Griekse yoghurt (Lidl) met notenmuesli en 1 Giant cracker met filet martino
Met je griekse yoghurt en de notenmuesli kom je al aan je 5KH. De giant cracker is er hier dus te veel aan.
D: 1 kiwi en 8 kersen, Gehaktstaaf met rode kool en bloemkoolpuree, 1 cappuccino en een stukje pure chocolade
Carbuloss en dokter Oz ken ik helaas niet...
GOK is een feest en iedereen is uitgenodigd!
mijn dagboek

Afbeelding

Plaats reactie