BMI () Nare start...maar nu happy

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BMI
Berichten: 1282
Lid geworden op: 05-06-2012 21:38

BMI () Nare start...maar nu happy

Bericht door BMI » 06-06-2012 16:23

Hallo allemaal,

Ik ben Bianca, een ex CB-er, ex-Montignac-er, ex-Weet-Hoe-Je-Eet-er enz. Al met al ben ik in mijn leven zo 120 kilo afgevallen en aangekomen. Uiteraard in etappes :)
Mijn laatste poging werkte prima voor me. Met CB viel ik 37 kilo af. Wat ik echter niet kan/kon is mijn kcal aantal boven de 1600 laten stijgen. De angst voor gewichtstoename was echt verschrikkelijk. Sinds zaterdag ben ik op GOK overgestapt maar wat een nare start :( Ik ben sinds zaterdag 2.4 KILO aangekomen. Ook blijf ik honger houden. Mijn fout: toch te 'light' producten. (20+ en 30+ kaas, geen mayo enz.) Geen verzadiging dus. Vandaag die knop omgezet. Een eitje met mayo, alfalfa en zalm (1 rolletje) voldeed als ontbijt. Andijviesalade mét mayo, makreel en 3 cherrytomaatjes voldeden als lunch. Heb nog geen tussendoortjes gehad en heb die behoefte ook nog niet.
Ik hoop zo dat ik nog wat van die 2.4 kilo kwijtraak. Ik ben BANG :cry: om weer aan te komen. (2.4 in 5 dagen..brrrr..wat moet dat nog worden?) Maar ik wil het een kans geven. Ik hoop hier steun te vinden en later steun te kunnen bieden. Een luisterend oor vind je zeker bij mij...

Groet Bianca
Steeds gezonder...
Op naar de 70!
Mijn dagboek

Margo
Berichten: 1168
Lid geworden op: 13-04-2012 15:39

Bericht door Margo » 06-06-2012 16:49

Welkom BMI, ik kan je geen tips geven, dat laat ik aan de DIEHARDS over, maar ik wens je wel heel veel succes! :wink:
Mijn dagboek

Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!

Gebruikersavatar
BMI
Berichten: 1282
Lid geworden op: 05-06-2012 21:38

Bericht door BMI » 06-06-2012 17:09

Dank je Margo,

Het feit dat je meeleest sterkt me al meteen hoor.. :wink:
Van waar uit ben jij gestart? En geen last gehad van gewichtstoename in het begin?

Groet Bianca
Steeds gezonder...
Op naar de 70!
Mijn dagboek

Margo
Berichten: 1168
Lid geworden op: 13-04-2012 15:39

Bericht door Margo » 06-06-2012 17:20

Ik ben ook een ex-shaker, en ik leef deze eetwijze al 7 weken, en sinds gistermorgen val ik af, omdat ik een aantal produkten uit mijn menu heb geschrapt omdat ik daar gewoon van aankom. Daarom schreef ik ook dat ik niet de aangewezen persoon ben om jou advies te geven omdat ik nog maar zelf net bezig ben. Ik moest zoeken waarom ik niet afviel, en door veel te lezen en veel advies volgen van de DIEHARDS kom je op een punt uit dat je zegt, dit is goed en dat moet ik laten staan. De eerste week viel ik goed af, en na die week ging ik groeien, kilo erbij, pond eraf....al met al bijna 4 kilo gegroeid. En eergisteren viel het kwartje waar ik teveel van at, en dat laat ik nu staan en nu gaat het "goed" (klop klop)

Lees veel dagboekjes, daar leer je heel veel van :wink: succes!
Mijn dagboek

Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!

Thea Bremer
Berichten: 3243
Lid geworden op: 20-10-2009 13:44

Bericht door Thea Bremer » 06-06-2012 17:31

Welkom op het forum, Bianca.

Margo, is dus een goed voorbeeld van hoe het moet. Met GoK je eigen weg zoeken naar waar goed is voor jou :wink:

Succes!
Thea Bremer

Gebruikersavatar
BMI
Berichten: 1282
Lid geworden op: 05-06-2012 21:38

Bericht door BMI » 06-06-2012 18:59

Ai ai ai Margo..Als ik er ook zo lang over doe, ben ik weer een tonnetje :oops:
Hopelijk vind ik eerder waarin het 'm zit. Ik heb eens gekeken..Ik eet 6% van mijn totale voeding aan koolhydraten. Is dat een goed(?) percentage?

@ Thea...Dank je wel en tips zijn ALTIJD welkom.
Steeds gezonder...
Op naar de 70!
Mijn dagboek

Margo
Berichten: 1168
Lid geworden op: 13-04-2012 15:39

Bericht door Margo » 06-06-2012 19:35

het is geen crashdieet he? BMI :wink: 7 weken is niets hoor...
Mijn dagboek

Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!

Gebruikersavatar
BMI
Berichten: 1282
Lid geworden op: 05-06-2012 21:38

Bericht door BMI » 06-06-2012 20:58

Ik bedoel eigenlijk; als ik nog 7 weken moet zoeken naar de reden waarom ik aankom in plaats van gelijk blijf/ afval..en blijf aankomen in het tempo wat ik nu heb..(7x7x1pond) heb ik een groot probleem :shock:
Zoveel tijd heb ik niet voordat ik de oorzaak kan vinden. Ik zou in de stress schieten en weer terug vallen op een crash-dieet en dát wil ik graag voorkomen.
Hopelijk sta ik morgen stil, qua gewicht. Alleen dat zou me al enorm gerust stellen.
Steeds gezonder...
Op naar de 70!
Mijn dagboek

Gebruikersavatar
BMI
Berichten: 1282
Lid geworden op: 05-06-2012 21:38

Bericht door BMI » 07-06-2012 07:06

Tjeeeee...ik ben zo opgelucht!! :D Vanochtend gaf de weegschaal -1.6 kilo aan. Verder afvallen is niet nodig. Dit het gewicht wat ik graag wil hebben. (57.4) Nooit geweten dat je ZO kunt schommelen. Bij CB ben ik nooit een gram aangekomen en bij de opbouw hooguit één of twee dagen iets meer door vocht vasthouden.
Zou ik dan mijn fout van de afgelopen 4/5 dagen hebben ontdekt? Ik hoop het zo. Als ik een dag of 3 stabiel ben, wil ik proberen niet meer dagelijks op de weegschaal te gaan staan. Alleen dat zou al een enorme overwinning zijn.

Nu nog zien dat ik m'n stoelgang weer op peil krijg. Ben al 4 dagen niet meer geweest, ondanks Aloï Vera tabletten (met 2x een laxeertablet toegevoegd) Misschien moet ik toch maar aan de 'Colon Clean' ? OP CB zijn de meesten er niet zo over te spreken maar misschien werkt het beter in combinatie met vetten?
Steeds gezonder...
Op naar de 70!
Mijn dagboek

Margo
Berichten: 1168
Lid geworden op: 13-04-2012 15:39

Bericht door Margo » 07-06-2012 08:15

BMI schreef:Ai ai ai Margo..Als ik er ook zo lang over doe, ben ik weer een tonnetje :oops:
Je was 94.8 kg en dat zet jij onder de noemer "tonnetje" Er zijn dames en heren die veel en veel zwaarder zijn, en die wensen dat ze 94 kg zijn. Ik ben zelf ooit 120 kilo geweest, ik weet hoe het voelt. Vorig jaar woog ik 86 kilo, mijn laagste gewicht in jaren, en toen had ik het er ook moeilijk mee met dit soort bewoordingen. Ik ben blij voor jou dat je nu 57 kilo weegt, en je geen overgewicht meer hebt, maar hier zijn heel veel dames en heren die dat wel hebben, en er heel hard voor moeten vechten om dat eraf te krijgen.

Ik vertelde je gisteren gewoon mijn ervaring waar je om vroeg, en ik schrok gewoon een beetje van jou reactie. Je raakte gewoon helemaal in paniek, en dat voelde als een aanval. Ik heb inderdaad de afgelopen 7 weken gestoeid met mijn gewicht, maar ik moest die balans zoeken, en ik ben de dames en heren heel, heel erg dankbaar dat ze mij hebben geholpen, maar dat wil niet zeggen dat iedereen die hier komt daar last van heeft waar ik last van had. Dit wilde ik toch even kwijt. Heel veel succes verder met je streefgewicht!
Mijn dagboek

Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!

Gebruikersavatar
BMI
Berichten: 1282
Lid geworden op: 05-06-2012 21:38

Bericht door BMI » 07-06-2012 10:40

Ohhhh.... :oops: Maar DAT bedoel ik toch helemaal niet Margo!!! Nu schrik ik van jou. Het is toch nooit en te nimmer de bedoeling je 'aan te vallen :?: '
In tegendeel! Sterker nog..Ik weet heel goed hoe IK er uit heb gezien met 94 kilo en dat was in DIT geval mijn begin gewicht. Ik voelde me met die 94 kilo dikker dan met de 125, die ik ook heb gewogen. Zie het aub niet als aanval..maar als pure angst van mij om snel weer aan te komen. Als je een jaar een crash-dieet hebt gedaan, zoals ik nu, ben je zo vreselijk bang dat je met een nieuwe eetgewoonte je kilo's, waarvoor je dagelijks hebt moeten vechten, er in no-time weer bij krijgt.
Ik begrijp heel goed dat jouw strijd met de kilo's heel anders is dan de mijne. Goh..ik was blij dat er iemand reageerde...
Kan ik er ff naast zitten zeg.. :(
Steeds gezonder...
Op naar de 70!
Mijn dagboek

Margo
Berichten: 1168
Lid geworden op: 13-04-2012 15:39

Bericht door Margo » 07-06-2012 11:06

Ik begrijp dat je bang bent om aan te komen, heel goed zelfs, dat was ik in het begin ook, heel erg zelfs, je kunt het terug lezen in mijn voorstel verhaal, maar het is even een manier van uitzoeken, omdat je in het begin teveel info krijgt, kan je het niet ineens goed doen, waardoor je aan kunt komen. Maar goed, is niet erg, ik begrijp wat je bedoeld.Je tekst viel gewoon even verkeerd, en dan kom ik heel snel op voor anderen, omdat ik weet hoe zwaar het gevecht is voor hun en voor mezelf. Heel veel succes verder, je komt er vast wel! :wink:
Mijn dagboek

Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 07-06-2012 12:03

Ik heb veel respect voor je dat je zoveel bent afgevallen, jammer van het crachen. Je krijgt door het vele afvallen/aankomen een verziekte stofwisseling ben ik bang, het heeft voor mij persoonlijk ruim 2 jaar geduurd voor ik weer een redelijk normale stofwisseling heb . Super dat je over gestapt bent naar Gok, eerlijke heerlijke voeding. Je angst kan ik je helemaal indenken. Ik schommel makkelijk zo'n 2 kg per dag . Welk fase van de maand zit ik , wat heb ik gegeten en gedronken, het heeft bij mij allemaal heel sterke invloed. Door Gok leer je zelf je weg te zoeken en te vinden.
Je stoelgang: Vet, vocht en vezels zijn heel belangrijk voor een soepele passage :D . CC of darmreiniger gebruik in nooit apart maar wel in combi met eten. darmreiniger door de spinazie en als luchtig maker in mijn cracker recepten. Drink ook eens op nuchtere maag een glas laauw warm water dat kan ook zo heerlijk stimuleren.Heel veel succes met je zoektocht naar een normale eet methode :wink:
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Gebruikersavatar
BMI
Berichten: 1282
Lid geworden op: 05-06-2012 21:38

Bericht door BMI » 07-06-2012 12:12

@ Margo; fijn dat we dat uit de wereld hebben nu. Heel veel succes en nu je begint af te vallen, zal het vast een goed resultaat hebben.

@yeppe; omdat mijn spijsvertering totaal verstoord is heb ik zeer veel problemen met de stoelgang. Ik wilde helemaal geen CC. Ik at enorm veel vezels, veel groente, veel fruit, maar GEEN vetten. Zelfs mijn magere vlees grilde ik zonder enige vorm van vet. Ik sloeg ook de olijfolie over want dat waren 90 kcal per 15ml. Die kon ik beter 'eten' dan verbruiken in een bakproduct. Ook salades gaan prima zónder olie.
Ook at ik enorm veel paprika (liefst de rode) rauw of gekookt...soms met ui. Als je dat allemaal vergelijkt met hier, ben ik toch wel erg fout bezig geweest. Brood vind ik heerlijk maar na CB voldeed het niet meer. Ik at liever crackers. Daarvan kon je er ook meer eten, in verhouding met brood. Ze gaven ook een voller gevoel....
Nog elke ochtend drink ik 3 glazen lauw/warm water. Nu niet meer uit de kraan..maar gekookt gemengd met koud. (nog zo iets waar je nooit bij stil hebt gestaan) Mijn vitaminen mogen nu pas na of bij een maaltijd. Ik slikte ze altijd op nuchtere maag.
Och joh...als ik het vergelijk met GOK... Wat ga ik nog allemaal tegenkomen?
Ik ben erg blij van mijn kilo's af te zijn gekomen en dat in 56 weken..Het was een pittige strijd. Nu is het tijd voor GEZOND en voor een periode van rust voor mijn lijf. Ik hoop echt dat dit de weg is.. :wink:

groetjes
Steeds gezonder...
Op naar de 70!
Mijn dagboek

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 07-06-2012 12:22

Koop eens een lekkere pot kokosolie :wink: . Ach iedereen maakt fouten moet je maar denken. Ik gebruik best veel vet, ik metsel mijn crackers met roomboter , geen ei zonder mayo geen aardbeien zonder slagroom 8) , ik eet kokosNootpasta [gemalen noten met kokosolie] het verzadigd allemaal heerlijk zodat ik EINDELIJK eetrust heb gekregen :wink:
Heel veel succes gewenst !
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Gebruikersavatar
BMI
Berichten: 1282
Lid geworden op: 05-06-2012 21:38

Bericht door BMI » 09-06-2012 16:08

Pot kokosolie gevonden, in een natuurwinkel.
Ik zocht al naar een fles :?
Joh wat is dat duur :!: €11,50 voor een pot.
Vertel; wat voor een lekkere recepten kan ik nu maken?

Groet Bianca
Steeds gezonder...
Op naar de 70!
Mijn dagboek

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 10-06-2012 06:46

KokosNootpasta [staat bij de recepten] . Het is ook een heerlijke olie om vlees mee te bakken , ik doe het vaak in combi met roomboter. Als smeersel voor op crackers .
De prijs is best flink maar o zo lekker :D . Ook in diverse cakejes en bonbonnetjes wordt cocosolie gebruikt. Ik neem ook wel eens zo een hapje ..
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Gebruikersavatar
BMI
Berichten: 1282
Lid geworden op: 05-06-2012 21:38

Bericht door BMI » 10-06-2012 19:27

Wat ik net heb ervaren: kokosolie op een kokosmakroon (khv) en dan chiazaadjes er tussen... Oeff..heerlijk!
Steeds gezonder...
Op naar de 70!
Mijn dagboek

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 10-06-2012 22:18

Enneh, niet vergeten, genoeg is genoeg hè :P .
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Gebruikersavatar
BMI
Berichten: 1282
Lid geworden op: 05-06-2012 21:38

Bericht door BMI » 10-06-2012 22:58

hahaha..ja hoor!
Het gaat goed. Ben nu al 4 dagen op precies hetzelfde gewicht. Ik ben supertevreden en eet verrukkelijk.

Groetjes
Steeds gezonder...
Op naar de 70!
Mijn dagboek

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 13-06-2012 06:58

Goed zo Bianca :wink: .
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Gonnetje
Berichten: 982
Lid geworden op: 11-06-2012 17:35

Bericht door Gonnetje » 16-06-2012 23:23

Leuk Bianca, dat je nu toch lekker je draai gevonden hebt! Ik heb gister de pot kokosolie binnengekregen van Yvonne d'r webshop. Heb heel veel zin om er wat lekkers in te gaan bakken! Het is zo leuk om weer voor jezelf te zorgen en te weten dat je het waard bent om voor te koken!

Gebruikersavatar
BMI
Berichten: 1282
Lid geworden op: 05-06-2012 21:38

Bericht door BMI » 17-06-2012 21:57

Heey Gon, :wink:

Je hebt zo'n gelijk!!!!
Ik heb de kokosolie verwerkt in de notenmuesli. Vond het met sesamolie lekkerder. Als je lekkere recepten of tips hebt?? Ik hou me aanbevolen!!

Groetjesss
Steeds gezonder...
Op naar de 70!
Mijn dagboek

Plaats reactie