Joyce () 5 weken dietimeal gevolgd, wie wil mij helpen?

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joyce01
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-04-2012 11:15

Joyce () 5 weken dietimeal gevolgd, wie wil mij helpen?

Bericht door Joyce01 » 24-04-2012 20:34

Hallo, ik ben Joyce en heb 5 weken dietimeal gevolgd, vond het goed te doen, de repen waren zelfs heerlijk en ben er 7 kilo mee afgevallen. Afgelopen zondag ben ik met GOK begonnen in de hoop zo nog 7 kilo af te vallen. Ik heb het basisboek gelezen (en lees het nog steeds) en heb kookboek 2. Net als veel mede GOKers die shakes of iets anders hebben genomen, ben ook ik heel erg bang om aan te komen en dat is sinds zondag dan ook gebeurd. Maar goed, blijkbaar hoort dat erbij en neem ik (even) voor lief. Ik weeg nu 55,8 (zondag was ik 54,5) en heb voor mezelf bedacht dat wanneer ik 58 weeg, ik misschien toch weer terug moet naar dietimeal.

Alle gerechten (die ik tot nu toe heb geprobeerd) smaken heerlijk, maar blijf al dat vet toch vreemd vinden. Toch snap ik niet alles wat in het boek staat. In kookboek 2 staan groene recepten, maar waarom staan er geen koolhydraten bij? Zo heb ik zondag de champignons met room en geraspte kaas geprobeerd, ik mocht een half bakje champignons, maar zag dat die al 5 gr. kh bevatten, daar komt kaas, room, pesto enz. nog bij, is dat dan niet teveel voor een groene maaltijd?

Zo las ik ook dat roomyoghurt met noten wel als ontbijt mag, maar niet als toetje, want dan is het geen groene maaltijd meer. Maar yoghurt en noten komen toch beide van de groene lijst?

Ik hoop dat jullie mij echt verder kunnen helpen, want ik als beginner worstel hier erg mee.

Succes allemaal!

Groetjes Joyce

burnie
Berichten: 925
Lid geworden op: 24-01-2012 08:08

Bericht door burnie » 25-04-2012 07:49

Goedemorgen Joyce,

Allereerst welkom hier op het forum!!
Wees niet ongerust dat afvallen gaat echt wel lukken, geef je lichaam de tijd om te wennen.....
Schrijf voor jezelf op wat je elke dag eet EN drinkt... eet je voldoende vetten, eet je echt zonder suikers, toevoegingen, drink je voldoende etc...
Het beste kun je hiervoor een dagboekje aanmaken bij Dagboeken 11, dan kan iedereen hier op het forum met je meelezen en advies en tips geven waar nodig.

Als er een groen recept in het boek staat en die is bijvoorbeeld voor 2 personen, dan kun je het recept maken en in 2 porties verdelen (of met 2 personen opeten)

Als je bij je ontbijt 100 gram griekse yoghurt met 20 gram notenmuesli eet zit je ongeveer aan 5 gram koolhydraten (een groene maaltijd is maximaal 5 gram koolhydraten)
Dus als je een groene maaltijd eet in je koolhydraten uurtje mag je wel yohurt met notenmuesli bij, omdat je in je koolhydraten uur meer koolhydraten mag/moet eten dan die 5 gram.

Ik hoop dat het wat duidelijker is.

Margo
Berichten: 1168
Lid geworden op: 13-04-2012 15:39

Bericht door Margo » 25-04-2012 08:11

Niet alleen wegen Joyce ook METEN!! Geloof me, je zult versteld staan!! Heel veel succes!!!
Mijn dagboek

Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!

segers (m)
Berichten: 1015
Lid geworden op: 14-04-2012 04:13

Bericht door segers (m) » 25-04-2012 08:25

hier http://www.voedingswaardetabel.nl/ kan je zien hoeveel koolhydraten er in de meeste producten zitten.

De recepten zijn idd meestal voor 2 personen.

Als je een (eet)dagboek bij houd zullen de ervaren GOKkers je zeker helpen en adviseren als je "fouten" maakt.

Veel succes en geef je lichaam even tijd.
GOK is een feest en iedereen is uitgenodigd!
mijn dagboek

Afbeelding

Thea Bremer
Berichten: 3243
Lid geworden op: 20-10-2009 13:44

Bericht door Thea Bremer » 26-04-2012 12:19

Welkom Joyce!

Iedere voedingswaarde tabel zegt weer wat anders. Zo heb ik eens gezocht op avocado. Ik kwam 4, 7 en 12 kh per 100 gr tegen. Wie heeft gelijk .... ik weet het niet, dus vandaar dat we besloten hebben geen waardes in de boeken te plaatsen.
Champignons is tevens een vleesvervanger en bevat dus veel eiwitten. Dat zit wel goed.
Maar krijg je nou bijvoorbeeld van een groente toch honger, dan reageer jij daar gewoon sterker op. Want ook dat is per mens verschillend. De ene krijgt honger bij 3 kh de ander pas bij 8. Luister dus naar je lichaam.

Yoghurt met noten mag ook als toetje maar het ligt er wel aan wat je er verder bij eet en beter niet ook als ontbijt op 1 dag.

Meer vragen kun je stellen bij de vragentopics :idea:

Succes! :wink:
Thea Bremer

Kellebel87
Berichten: 2112
Lid geworden op: 05-04-2011 08:39

Bericht door Kellebel87 » 26-04-2012 15:38

Hoi Joyce, welkom op het forum! Fijn dat je al een snelle start gemaakt hebt met dietimeal bent afgevallen. Ik weet niet precies wat dat inhoudt, maar vaak als je overstapt op GOK is de eerste kilo - 1,5 kilo voornamelijk maag/darm vulling en je lichaam moet even wennen aan de nieuwe manier van eten. Dit kilo verdwijnt later weer als sneeuw voor de zon ;)

Als je twijfelt over je maaltijden kun je altijd een eet dagboekje bij gaan houden bij nieuwste dagboeken, er reageren vanzelf mensen wanneer je iets fout doet of juist goed ;)
Dagboek van Kellebel

Met een stevige stok achter de deur weer begonnen met fase 1!

segers (m)
Berichten: 1015
Lid geworden op: 14-04-2012 04:13

Bericht door segers (m) » 05-06-2012 03:44

Hey Joyce,

ik lees hier niets meer en zie ook geen dagboek :cry:

Kom je snel weer :lol:
GOK is een feest en iedereen is uitgenodigd!
mijn dagboek

Afbeelding

Plaats reactie