Fioontje (39) Twijfel over overstap na CB.

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Fioontje
Berichten: 492
Lid geworden op: 02-02-2012 15:49

Fioontje (39) Twijfel over overstap na CB.

Bericht door Fioontje » 21-04-2012 21:29

Even een heel eerlijk bericht. Ik zit in een behoorlijke dip en dat komt omdat ik sinds het afbouwen van Cambridge en het integreren van GOK in die afbouw, ik in plaats van af te vallen, aankom. Het is niet zo dat de kilo's er aan vliegen, maar toch ben ik inmiddels ruim een kilo zwaarder dan toen ik stopte met CB.
Dan denk je misschien, wat is nou een kilo, maar ik heb zo vreselijk af moeten zien om te komen waar ik ben gekomen, dat het me erg verontrust dat ik aankom terwijl ik me nog steeds zo inhoudt en ik zo voorzichtig ben. Althans, ik hou me aan de GOK normen, maar voor CB maatstaven eet ik natuurlijk veel te veel vet (kalorieen). Ik weet dat ik me daar niet op moet blindstaren, maar geldt dat ook voor een ex-shaker? Ik bedoel, het schijnt toch dat je extra gevoelig bent na zo'n dieet en je lichaam de neiging heeft om alles wat het binnenkrijgt als reserve op te slaan voor een volgende hongerperiode.... Ze zeggen dat het wel een jaar duurt voordat je lichaam weer normaal reageert.
Maar dan hoor ik weer succesverhalen van andere ex-shakers die toch succesvol zijn overgestapt op GOK en dan hoop ik weer dat het een kwestie van doorzetten is. Ik wil ook doorzetten, maar ik ben doodsbang om nog meer aan te komen. Ik wilde overstappen op GOK om mijn gewicht te handhaven en in het mooiste geval nog wat extra af te vallen. Aankomen had ik eerlijk gezegd totaal geen rekening mee gehouden.
Ik moet heel sterk de neiging onderdrukken om niet alle vet radicaal uit mijn menu te schrappen en desnoods maar honger te lijden. Maar mijn verstand en mijn kennis van GOK zegt dat dat niet de juiste manier is. Dus ik ga wel door, maar wel met grote twijfel.

Ik hoop dat er ex-shakers zijn die dit lezen en mij kunnen geruststellen.

Groetjes, Fiona

segers (m)
Berichten: 1015
Lid geworden op: 14-04-2012 04:13

Bericht door segers (m) » 21-04-2012 21:45

probeer hier voor de derde keer iets te schrijven maar telkens is het weg als ik het post...

Kijk eens even in het dagboek van mijn vrouw op http://opgewicht.forum2go.nl/dagboek-sa ... t7840.html

Ze kwam ook bij om dan af te vallen.

veel succes alvast!
GOK is een feest en iedereen is uitgenodigd!
mijn dagboek

Afbeelding

segers (m)
Berichten: 1015
Lid geworden op: 14-04-2012 04:13

Bericht door segers (m) » 21-04-2012 21:46

oef, nu is het gelukt :-)
GOK is een feest en iedereen is uitgenodigd!
mijn dagboek

Afbeelding

Fioontje
Berichten: 492
Lid geworden op: 02-02-2012 15:49

Bericht door Fioontje » 21-04-2012 21:47

Dank je, ik zal eens gaan lezen!

groetjes, Fiona

Margo
Berichten: 1168
Lid geworden op: 13-04-2012 15:39

Bericht door Margo » 22-04-2012 08:49

Welkom Fioontje

Ik ben ook een ex shaker, en ik was heel bang, maar dan ook heel bang om deze eetwijze te gaan volgen. 14 april j.l ben ik begonnen en vanmorgen was ik op de kop af 3 kilo kwijt, en wat heb ik heerlijk gegeten de afgelopen dagen, het was eerlijk gezegd meer een feestje dan "een dieet" (het woord dieet mag ik niet noemen, en terecht)

Al dat "vet" was ik ook bang voor. Nu eet ik gevulde eieren, brie, roomkaas, volvette kaas, ik bak in roomboter, ik smeer mijn crackers met roomboter meid je weet niet wat je overkomt, het is hier thuis een groot feest. Mijn man doet met mij mee (alleen als hij niet hoeft te werken) maar hij is ook al 3,5 kilo kwijt, terwijl hij al maanden probeerde om een kilo kwijt te raken!!! Nu hij met mij mee eet via deze eetwijze (want hij vind natuurlijk alles lekker) vliegt het erbij hem af, en ik kan het nu al zien aan zijn buik! Het snurken is bij mijn man binnen een week verdwenen en de rennies eet hij nog maar zelden!! Ik wil niets anders meer, en wat was ik een shaker!!! Elk crash dieet was bij mij welkom, nu denk ik jeetje wat een domoortje was ik....maar goed... dat is voorbij, ik wil nooit meer anders....

Heel langzaam aan gaan wij hier alles opmaken, en dan komt alles wat mag in huis!! (Hier ga ik zelfs mijn zoons blij mee maken, echte mayonaise in huis, heerlijke roomboter noem maar op!) Mijn jongste zoon (19) is leerlingkok bij een Van der Valk hotel hier bij ons in het noorden, en die zei mij vorige week toen hij hoorde hoe ik het ging aanpakken, ik snapte al niet wat je met al die magere rommel moest, wij denken daar in de keuken niet eens over na....wat een heerlijk joch!

Dus Fioontje, ik zou zeggen heel veel succes!!!! Je zult gaan genieten van elke hap die je neemt!!
Mijn dagboek

Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!

segers
Berichten: 313
Lid geworden op: 07-04-2012 04:36

Bericht door segers » 22-04-2012 13:17

Ik ben een ex-herbalife shakester...en ik moet heel eerlijk bekennen dat ik mijn shake 's morgens en 's middags nog steeds wel mis...gewoon omdat ik ze lekker vind!
Ik heb het ongeveer 2,5 jaar gedaan en het laatste half jaar kwam ik alleen bij ook al deed ik gewoon verder met herbalife, niets hielp nog, integendeel, de kilo's kwamen er langzaam terug aan. Ik wil zo graag de laatste 12kg er af...

Na veel lezen over GOK en opzoekwerk hier op het forum na een tip van een collega van mijn man zijn we dus sedert 6 april samen begonnen met GOK, het bevalt mij prima, heb tonnen meer energie, heb geen hongergevoel en ook geen zin naar zoet.

MAAR...na een week GOK was er 900gram af, ik kon wel een gat in de lucht springen, zo blij was ik. Wat blijkt de 2de week, 1,5kg er terug bij. Ik heb donderdag echt in een dip gezeten. Ik zag het niet meer zitten, 1,5kg vond ik nu iets van het goede te veel.
Door de hulp van mijn man en ouders en goeie vrienden, heb ik de moed gevonden om het GOK zijn werk te laten doen en door te zetten. Ik doe waarschijnlijk nog dingen verkeerd, maar al doende leer ik.

Gisteren op de weegschaal was er terug 1,6kg af...dus in totaal 1,1kg op 2 weken. Je kan niet geloven hoe blij ik ben!
De verleiding zal er altijd zijn maar het karakter zal moeten meedoen. Ik zal het niet altijd kunnen maar ik ga proberen. En proberen is ook al iets hé.

Deze namiddag moet ik naar een verjaardag, ik neem zelf mijn rumcakeje mee. Als iedereen heerlijk smult van de verjaardagstaart zal ik genieten van mijn stukje cake. Hopelijk doet het mij niet al te veel...maar het moet gewoon!

Het gaat je wel lukken. Ik zal even zeggen wat ze tegen mij hebben gezegd: na de shakes moet je lichaam wennen aan deze nieuwe manier van eten, geef je lichaam de tijd om dit GOK-gebeuren te aanschouwen als een nieuwe levenswijze!

Veel succes!!!!!

Fioontje
Berichten: 492
Lid geworden op: 02-02-2012 15:49

Bericht door Fioontje » 22-04-2012 16:21

Bedankt voor jullie motiverende reacties.

@ Margo, ik ben dus al sinds 1 maart bezig met GOK en sindsdien niet afgevallen maar een kilo aangekomen. Vandaar mijn zorg. Verder is het absoluut een heerlijk ''dieet'' (als je het zo moet noemen) en heb ik totaal geen moeite om het vol te houden en ik voel me stukken energieker dan tijdens het shaken.
Maar wat heerlijk dat jij al 3 kilo kwijt bent sinds GOK, hoeveel wil je nog afvallen?

@ Segers (v) heb op aanraden van je man je dagboekje meteen gelezen. Goed dat je hebt doorgezet en dat het getal op de weegschaal nu begint te dalen! Pfff, dat je de shakes mist zeg, ik totaal niet. Ben erg blij dat ik weer gevarieerd kan eten en vast voedsel kan gebruiken. Echt een verademing. Ook begon mijn haar uit te vallen en kreeg ik broze nagels, hoop dat dat allemaal weer gaat verdwijnen. Alhoewel ik zo''n 20 kilo ben kwijtgeraakt met Cambridge, wil ik dat dieet nooit meer hoeven volgen, want ik geloof echt niet dat het gezond is. Maar geen enkel ander dieet gaf bij mij resultaat (GOK kende ik nog niet) en heb geen spijt dat ik die ongezonde kilo's kwijt ben. Maar nu zoek ik voor de langere termijn een nieuwe leefstijl die bij me past. Hopelijk gaat GOK dat voor mij zijn.

Groetjes, Fiona

Margo
Berichten: 1168
Lid geworden op: 13-04-2012 15:39

Bericht door Margo » 22-04-2012 16:29

Doorzetten hoor Fioontje, want al val je niets af, dat je je energieker voelt is al een hele winst vind ik, want wat is een dag als je je niet energiek genoeg voelt, dat is een baal dag toch?

Het is de bedoeling dat ik hier 21 kilo ga achterlaten, en daar mogen jullie alles mee doen wat je wilt hahahaha, mag meer, geen probleem!! :wink:
Mijn dagboek

Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!

segers (m)
Berichten: 1015
Lid geworden op: 14-04-2012 04:13

Bericht door segers (m) » 22-04-2012 16:39

Ik lees dat je 1kg bent bijgekomen op 3 weken.
Begrijp dat je dat niet leuk vind, maar hoe gaat het met de cm'ers?

Wat ook kan helpen is hier een dagboek bij houden met wat je eet.
Zo kunnen ervaren GOKkers je helpen en op eventuele fouten wijzen.
Want die maak je helaas sneller dan je denkt.
Zo dachtten wij in het begin dat lijnzaad of tarwezemelen geen KH bevatten omdat ze in de groene KH-arme krackers zitten.
Niets is minder waar, zelfs daar zitten die duiveltjes in verborgen.

Samen steunen we elkaar en komen we er wel!
GOK is een feest en iedereen is uitgenodigd!
mijn dagboek

Afbeelding

Fioontje
Berichten: 492
Lid geworden op: 02-02-2012 15:49

Bericht door Fioontje » 22-04-2012 16:44

Hoi Segers (m)

Bedankt voor het meedenken en de steun!
Ik heb een dagboekje, zie mijn onderschrift ;)
Maar het is zeker heel leerzaam om daar tips en reacties op te ontvangen.

Groetjes, Fiona

segers (m)
Berichten: 1015
Lid geworden op: 14-04-2012 04:13

Bericht door segers (m) » 22-04-2012 16:52

tja,

mannen en alles lezen of verstaan :wink:
GOK is een feest en iedereen is uitgenodigd!
mijn dagboek

Afbeelding

Fioontje
Berichten: 492
Lid geworden op: 02-02-2012 15:49

Bericht door Fioontje » 22-04-2012 16:57

Hihi.... als dat het enige is, is er niet zoveel aan de hand :)

Petra70
Berichten: 69
Lid geworden op: 12-03-2012 21:24

Bericht door Petra70 » 24-04-2012 15:03

ik ben een andere geval (maagoperatie) maar zie vaak dat als mensen een aantal weken "vloeibaar" hebben gegeten na hun operatie en dan overgaan op vast eten ze altijd even iets aankomen. Ws door het wisselen van voedsel dat jou lichaam hierop reageert. Als het goed gaat dan zal je langzaam aan weer gaan afvallen, het lichaam heeft even tijd nodig en gaat lang niet altijd in een rechte lijn naar beneden.
Succes.
Groeten Petra mijn dagboekje
06-2009 maagverkleining (Sleeve)met 120 kg, -45 kilo
26-11-2012 GBP ivm veel maagzuur en spugen met sleeve. Gewicht nu rond 77 kg

Gina
Berichten: 726
Lid geworden op: 05-03-2012 15:01

Bericht door Gina » 24-04-2012 17:39

ha die fioontje,

ook ik ben een ex cber en wat ben ik blij dat ik daar af ben !!
ben er 20 kilo mee kwijt geraakt en nu die laatste rottige 5 kilo`s nog maar dan met GOK..

ik herken zo wat je schrijft , bij mij exact hetzelfde maar niet gegroeid maar stond stil :shock: af en toe een paar onsjes schommelen maar viel niets af verders... dat heeft bijna 5 weken geduurd en nu val ik heel rustig en schommelend mijn kiloos ... yeahhhh :D

ook door mijn ongedurigheid en absoluut geen geduld want ik wilde resultaat zien in kiloos maar de cmers zijn ook belangrijk uiteraard, ik ben 5 cm buik en taile kwijt !! dus het lichaam werkt enorm hard !!

Heb geduld !! komt echt goed en ik schrijf trouw elke dag mijn menuutje op zodat de door gewinterde gokkers mij er op kunnen wijzen als ik iets niet goed doe of juist wel natuurlijk :shock:

Het enige nadeel van GOK is dat je enorm verslaafd raakt aan het forum en dat ik eigenlijk bijna elke dag wel even in het basis boek kijk en lees om even te checken wat ik nou wel en niet mag en wat nou wel of niet verstandig is !!

Ik heb nog absoluut geen seconde spijt dat ik ben overgestapt !! Ik twijfel niet meer omdat ik in alles aan mijn lijf en leden ervaar dat dit een super goede manier van eten is !!

Hou vol meis !! en heb geduld :wink:

Gien

segers (m)
Berichten: 1015
Lid geworden op: 14-04-2012 04:13

Bericht door segers (m) » 25-04-2012 08:04

dat het forum verslavend is,
dat merk ik ook :-)

En als je alles zo een beetje volgt leer je zelf ook enorm veel bij
GOK is een feest en iedereen is uitgenodigd!
mijn dagboek

Afbeelding

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Een nieuw energiek KH-beperkt tijdperk is aangebroken

Bericht door Yvonne Lemmers » 25-04-2012 14:44

Leuk opbeurend en informatief forumdraadje is dit aan het worden!
Verslavend dit forum.
Beter forumverslaafd dan koolhydratenverslaafd.

Merken jullie ook dat je veel langer wakker bent als je van je koolhydratenverslaving af bent.
Beschouw de uren dat je hier op het forum jezelf aan het verrijken bent als extra tijd ;-)
De tijd van avonddutjes en op de bank in slaap vallen na een koolhydraatrijk slaapmiddel zoals cola en een zak chips is voorbij.

Een nieuw energiek koolhydraatbeperkt tijdperk is aangebroken!

Als je eenmaal op gewicht bent en je weet alle ins en outs dan zijn er velen die niet meer zo actief lezen en posten op het forum.
Dat is prima.
Op een gegeven moment "Loslaten" omdat je zelf de weg weet hoe je verder moet is natuurlijke het ultieme doel!
En als je juist zoekende bent, is dit forum een geweldige houvast en motivator. Als een soort ouder die het kind opvoedt.

Ieder vindt zo zijn eigen weg ;-)
Vooral belangrijk om jezelf niet alleen te focussen op het einddoel.
Op de weg ernaar toe is al genieten!
Leven dus ;-)

Fioontje, familie Segers, Gina, Petra en Margo,
lekker zo doorgaan en geniet van alle voordelen van GOK.

Fioontje
Berichten: 492
Lid geworden op: 02-02-2012 15:49

Bericht door Fioontje » 25-04-2012 20:59

Dank, dank voor jullie reacties, ook Yvonne! Heerlijk dat jullie allemaal zo positief zijn.

Ik kan jullie inmiddels met een glimlach melden dat die gemene kilo er weer netjes af is.
Dus ik ben weer op het gewicht waarmee ik eindigde bij Cambridge. Ik ga wat minder panieken en gewoon goed, lekker en verantwoord verder Gokken. Ik heb er weer vertrouwen in.

Morgen weer wegen bij de consulente, want ik zit officieel nog in de opbouw. Consulente had nog nooit van GOK gehoord, dus wel een beetje lastig afstemmen. Maar ja, ik wil het eigenlijk wel netjes afronden en de af- en opbouw is wel een belangrijk onderdeel van het totaalprogramma.
Nou ja, wie weet kan ik mijn consulente nog bekeren, want ze zit inmiddels zelf ook weer aan de shakes :roll:

Groetjes, Fiona

segers (m)
Berichten: 1015
Lid geworden op: 14-04-2012 04:13

Bericht door segers (m) » 27-05-2012 11:05

Fioontje schreef:Nou ja, wie weet kan ik mijn consulente nog bekeren, want ze zit inmiddels zelf ook weer aan de shakes :roll:
En heb je ze al slimmer gekregen?
GOK is een feest en iedereen is uitgenodigd!
mijn dagboek

Afbeelding

Gebruikersavatar
BMI
Berichten: 1282
Lid geworden op: 05-06-2012 21:38

Bericht door BMI » 07-06-2012 22:05

Hoi Fioontje,

Ik heb je berichtjes gelezen en herken er veel van. Ik ben pas zaterdag begonnen en had er de eerste 5 dagen 2.4 kilo bij. Wat een ellende; kon wel janken. Met CB ben ik 37 kilo afgevallen maar kan mezelf er niet toe zetten meer dan die 1600kcal te eten. Om af te zijn van het tellen en een gezondere levensstijl op te bouwen, ben ik gaan GOkken. Nu is er in 1 dag 1.6 kilo weer af. Ik at namelijk nog steeds te veel doordat ik te MAGER at. Het voldeed gewoon niet.
Ben ik enorm benieuwd hoe het nu met je gaat. Wat zegt je consulent(e)? Ik ga nog eens in de 6 weken en bouw dit af. Mijn consulente is ook zelf weer aan het shaken. Dat ik over ben gestapt weet ze nog niet. Wat vindt de jouwe van je GOK-verhaal?

Groetjes Bianca
Steeds gezonder...
Op naar de 70!
Mijn dagboek

Fioontje
Berichten: 492
Lid geworden op: 02-02-2012 15:49

Bericht door Fioontje » 07-06-2012 23:16

Hoi Bianca,

Wow zeg, wat ben jij veel afgevallen en wat goed dat je zelfs onder je streefgewicht bent uitgekomen. Dus je wilt met gokken je gewicht proberen te handhaven? Denk dat dat een prima aanpak is en veel gezonder dan al die light producten die je alsnog met een leeg gevoel achter laten.

Wat grappig dat jij ook de 'kwestie' van de consulente aankaart. Ik ben er net vandaag geweest en heb er naar aanleiding daarvan een discussie over in mijn dagboekje. Misschien kun je dat lezen?

Groetjes, Fiona

Fioontje
Berichten: 492
Lid geworden op: 02-02-2012 15:49

Bericht door Fioontje » 31-12-2012 09:11

Inmiddels na een tweede CB ronde (4 kilo afgevallen) weer opnieuw begonnen met Gokken. Ik heb al tijdens de opbouw de GOK-principes geïntegreerd. Ik ben heel benieuwd of het dit keer gaat werken en wat er met mijn gewicht gaat gebeuren. Ik hoef niet echt veel kilo's meer kwijt, maar wil wel heel graag rond de 68 blijven wegen. Daar zit ik nu na de feestdagen helaas weer wat kilo's boven.

Klaar voor poging 2 in elk geval!

Groetjes, Fiona

Plaats reactie