Demetrya (29) Nog even shaken, dan gokken

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Demetrya
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-03-2012 15:26

Demetrya (29) Nog even shaken, dan gokken

Bericht door Demetrya » 09-03-2012 11:31

Hallo iedereen!

Mijn naam is Marloes, ik ben 29 jaar en op dit moment nog volop aan het cambridgen. Ook ben ik mij al volop aan het oriënteren op mijn leven na Cambridge. Ik heb besloten om de GOK-richtlijnen aan te houden. De reden dat ik voor Gok kies, is voor mij erg duidelijk. Op de eerste plaats heb ik ongeveer 2 jaar geleden het dieet van dr Frank gevolgd en dit is mij erg goed bevallen. Echter op een bepaald moment stond ik stil en ben langzaam weer meer koolhydraten gaan eten. Als ik nu het basisboek van GOK lees, krijg ik het idee dat ik onbewust de GOK fase 2 methode heb toegepast. 's Ochtends zat ik aan de griekse yoghurt met lijnzaad, smiddags gekookte eitjes of een broodje en 's avonds als ik thuis at was het koolhydraat arm, was ik ergens anders at ik gewoon koolhydraten. Ik ben daarmee lange tijd netjes op mijn na dr Frank behaalde gewicht gebleven. Maar helaas was en ben ik nog niet op streefgewicht. Ik heb nog best even te gaan. Eind vorig jaar was ik het weer zat en wilde snel de kilo's kwijt. Ik kreeg toen via een kennis te horen over het Cambridge dieet en ben daar zelf begin dit jaar mee begonnen. Inmiddels dik 14 kilo kwijt en waarschijnlijk zit ik volgende week op de helft.
Ik merk ook dat als ik eenmaal aan koolhydraten begin, ik niet meer te stoppen ben. Bruine boterhammen voor lunch is niet voldoende, een zak M&M's had ik in een avond op. Verschrikkelijk. Bovendien voelde ik mij erg energiek bij een mindere inname van koolhydraten. Het is echt goed vol te houden en je kunt er erg lekker mee eten.
Dus mijn keuze om te GOKken na de CB is een bewuste keuze en ik weet dat ik het kan. Ene kant zit ik te twijfelen om nu te starten met GOK, andere kant wil ik snel de rest van de kilo's kwijt en gaat het CB ook erg goed op het moment. Zoals het er nu uitziet ben ik in mei klaar en wil ik gaan opbouwen naar GOK fase 1. Tot die tijd ga ik mij geestelijk klaarstomen voor mijn nieuwe leven en hoop op dit forum ervaringen te kunnen delen.
Pfft volgens mij is dit het langste forumbericht dat ik ooit heb gemaakt hahaha.
Succes allemaal!

Groetjes Marloes

Cabogirl
Berichten: 3304
Lid geworden op: 25-11-2010 19:49

Bericht door Cabogirl » 10-03-2012 23:12

Veel succes!
Afbeelding
05-'02 maagband 116 kg
11-'10 start GOK 82,3
01-'16 gastric bypass 97,7
Mijn Dagboek

Gebruikersavatar
Demetrya
Berichten: 578
Lid geworden op: 07-03-2012 15:26

Bericht door Demetrya » 14-03-2012 08:29

Toch al besloten om nu af te gaan bouwen en langzaam over te stappen op GOK. Ik heb er goed over nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat ik me niet meer goed voel bij CB. Ik ben de laatste tijd erg moe, slap en futloos. Aangezien ik een druk leventje heb, past dat totaal niet. Dus vanaf deze week start afbouw CB en start opbouw GOK :D

Plaats reactie