Josca (38) na Sanaslank opnieuw beginnen

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Josca
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-01-2010 14:08

Josca (38) na Sanaslank opnieuw beginnen

Bericht door Josca » 20-01-2010 18:28

Na veel te hebben gelezen op het forum wil ik me hier maar even voorstellen.
Mijn naam is Josca, ik ben 38 jaar. In april ben ik begonnen met Sanaslank (gelijk aan Prodimed). Ik ben daar toen heel gemakkelijk 10 kilo mee afgevallen, waarna ik op mijn streefgewicht zat. Geen honger, geen lekkere trek.
Maar helaas...daarna ging ik op vakantie, niet goed afgebouwd en ik ben weer volop begonnen met het eten van koolhydraten. Weet nu dan ook pas dat ik echt koolhydraatverslaafd ben!! Zoet, chocola, gebak, ik kan de hele dag door eten en dat heb ik dan ook gedaan de afgelopen maanden met als resultaat: alles er weer bij... :oops:
Ik had niet de moed weer opnieuw te beginnen met Sanaslank maar wist wel dat koolhydraatbeperkt voor mij de oplossing is en dat ik daar ook een levenswijze van moet maken. Na speuren op internet ben ik bij de methode van Yvonne terecht gekomen en heb daar een start mee gemaakt. De eerste 3 kilo's zijn er weer af en het gaat me gemakkelijk af. Geen trekmomenten meer, geen hunkering naar zoet, zoet, zoet. :D
Wat is het toch goed vol te houden. Dit eetpatroon kan ik ook volhouden als ik op mijn streefgewicht zit, al zal ik levenslang op moeten blijven passen niet weer te vervallen in de koolhydraatverslaving.


Groetjes Josca

Odette
Berichten: 179
Lid geworden op: 21-12-2009 17:18

Bericht door Odette » 21-01-2010 09:39

Welkom Josca.
Dat is precies het punt, je moet het vol kunnen (en willen) houden voor de rest van je leven. En dat kan met GoK.
Succes hoor!!
Greetz van Odette die op geheel "eigenwijze" let op koolhydraten

Gebruikersavatar
Syllie
Berichten: 51
Lid geworden op: 06-01-2010 16:21

Bericht door Syllie » 21-01-2010 12:28

Hoi Josca,

Welkom op het forum.
Leuk om jouw stukje te lezen. Dat is toch echt heel jammer dat alles er weer aangekomen is maar helaas het is niet anders. Suoer goed dat je nu hiermee begonnen bent en dat het je bevalt. Ik ben zelf ook overgstapt van prodimed naar deze methode. Bij "stel een vraag aan Yvonne" staat het een en ander. Het bevalt mij ook heel goed hoewel ik in het begin wel een beetje bang was hoe mijn lichaam erop zou reageren.

Groetjes Sylvia

Klavertje
Berichten: 87
Lid geworden op: 24-09-2009 20:45

Bericht door Klavertje » 21-01-2010 16:15

Afbeelding

Plaats reactie