Marielle71 (38) Na Cambridge, Yvonne Lemmers

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marielle71
Berichten: 5
Lid geworden op: 04-01-2010 14:17

Marielle71 (38) Na Cambridge, Yvonne Lemmers

Bericht door Marielle71 » 09-01-2010 15:36

Ik zou me even voorstellen. Ik ben Marielle, 38 jaar getrouwd en 1 dochter. Ik lees sinds een weekje of 2 mee en ben al helemaal enthousiast over deze methode. Ben nu sinds 4 weken bezig met Cambridge en inmiddels 11kg afgevallen. Wil nog zo'n 19 kg kwijt dus moet nog ff een maand of 2,5 doorgaan. Nou ik kan wel zeggen dat ik ook behoorlijk koolhydraat verslaafd ben. Had ook bijv Sonja Bakker gedaan, nou die ontbijtkoek en die eierkoek was bij mij echt geen succes. Ik had heel de dag honger. En als ik er op een gegeven moment aan toe gaf dan kreeg ik gewoon eetbuien. Heb ook eens acupunctuur gedaan. Ook 30 kg mee afgevallen. Maarja als je daarna dus weer in je oude eetpatroon valt, tja dan vlieg alles er weer aan :cry: . Dus ik dacht nou ik ga nog 1x zo'n crashdieet doen. Dus ik me eigen ondertussen er in verdiepen hoe ik daarna weer niet bij kom. En toen kwam ik dus terecht op de site van Yvonne Lemmers. Alles viel op zijn plaats :D . Echt ik kan niet wachten om er over een tijdje mee te beginnen. Ik vind jullie allemaal van die gezellige mensen dus ik ben hier vaak aanwezig.
En als ik mettertijd dus aan het Lemmeren ben dan ga ik ook een eetdagboekje bij houden zodat jullie kunnen kijken of ik het een beetje goed doet.
Ik ben nu al bezig om in een schriftje dingetjes op te schrijven wat ik dan kan gaan eten. Mmmmm... die receptjes zien er geweldig lekker uit.

Nou iedereen dus veel succes!!

Marielle

Gebruikersavatar
Marielle71
Berichten: 5
Lid geworden op: 04-01-2010 14:17

Bericht door Marielle71 » 09-01-2010 15:38

Ik vergeet er nog bij te melden dat ik ondertussen het boekje van Yvonne Lemmers al besteld had en in 1 ruk uitgelezen heb. Geweldig!! :lol:

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Re: Ik kijk uit om na Cambridge met deze methode te beginnen

Bericht door Kees » 09-01-2010 16:39

Marielle71 schreef:Ik vind jullie allemaal van die gezellige mensen dus ik ben hier vaak aanwezig.
Kijk, dat vind ik nog eens een compliment om aan te halen! Dat komt natuurlijk omdat verreweg de meesten van ons hier lekkerder in hun vel zitten dan met andere afvalmethodes. Geldt ook voor mij, hoewel ik nauwelijks andere manieren om af te vallen geprobeerd heb maar dat komt weer omdat ik er bij voorbaat al geen zin in had om mezelf geweld aan te doen of voor de gek te houden. Maar dit werkt absoluut en de kans dat het beklijft is heel groot. Ik denk dat je hier wel op je plaats bent. Jij dus ook succes toegewenst!

Kees

Gebruikersavatar
Emmeke
Berichten: 28
Lid geworden op: 12-12-2009 19:46

Bericht door Emmeke » 09-01-2010 17:46

Succes Marielle. Mag ik wel even een opmerking maken over dat je in 2 maanden tijd 19 kilo kwijt wilt raken, want ik weet niet of dit realistisch is? Het is natuurlijk helemaal te gek dat je in 4 weken al 11 kilo kwijt bent, maar of je dit tempo qua afvallen kan volhouden? Ik wil je niet ontmoedigen hoor, al klinkt het misschien wel zo, maar staar je niet blind op een einddatum, geniet van al je vooruitgang!
groetjes, Emmeke

Gebruikersavatar
Marielle71
Berichten: 5
Lid geworden op: 04-01-2010 14:17

Bericht door Marielle71 » 09-01-2010 17:56

Hoi Emmeke,

Dat is zo. Ik ben inderdaad erg aan het rekenen wanneer ik dat gewicht dan kwijt kan zijn. Maar zo werkt dat niet. Dus ik moet inderdaad meer geduld hebben en ik zie wel wanneer ik het haal.

Groetjes

lolo
Berichten: 207
Lid geworden op: 23-11-2009 23:26

Bericht door lolo » 09-01-2010 20:41

Hoi Marielle,

Ook ik ben met CB-en 11 kilo kwijtgeraakt en lees ook al een hele tijd mee op deze site. Kan er voor de volle 100% achter staan maar vind het nog wel moeilijk. Ik heb nooit zo nagedacht over eten. Ik at gewoon en redelijk vaak teveel. Maar idd hier zijn alleen maar lieve, gezellige mensen met een hoop goede recepten, aanvullingen en opmerkingen. Dus moeten we er ons wel gaan thuisvoelen.

Vanavond recept gemaakt uit Theetjuh's kookboek. Genoten. Nu deze levensstijl maar goed eigen maken en kijken of ik op gewicht kan blijven. Sterkte nog met CB-en en welkom alvast hier. Groeten Lolo
BREEK DE DAG,
TIK EEN EITJE!

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Re: Ik kijk uit om na Cambridge met deze methode te beginnen

Bericht door JIP » 09-01-2010 20:54

Kees schreef:
Marielle71 schreef:Ik vind jullie allemaal van die gezellige mensen dus ik ben hier vaak aanwezig.
Kijk, dat vind ik nog eens een compliment om aan te halen! Dat komt natuurlijk omdat verreweg de meesten van ons hier lekkerder in hun vel zitten dan met andere afvalmethodes.
Kees
En daar sluit ik mij 100% bij aan Kees :P
Heb 1 of 2x een soort 'terugval'gehad (lees depressie :? ). En dit heeft bij mij ALLES te maken met teveel Koolhydraten eten.
Eet ik volgens de Lemmers manier voel ik me prima, ben een heel ander mens, ook veeeeeel gezelliger volgens mijn man en omgeving :wink:

Heel veel succes met Grip op KH na Cambridge Mariëlle en Lolo
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

Gebruikersavatar
Marielle71
Berichten: 5
Lid geworden op: 04-01-2010 14:17

Bericht door Marielle71 » 09-01-2010 21:23

Lolo: Ja het zou best wel moeilijk zijn. Verleidingen liggen elke dag op de loer. We moeten dit echt eigen maken.
Jij ook heeeel veel succes he verder en zet hem op!

Kees en Jip: dank je wel!!

Groetjes marielle

Sjanine1971
Berichten: 11
Lid geworden op: 07-10-2009 15:52

Bericht door Sjanine1971 » 20-01-2010 13:58

Hoi Marielle,

Hier nog een CB-er! Ik heb vorig jaar met veel succes CB gedaan (-20) en toen helaas last gekregen van mn schildklier. Deze moest eerst ingeregeld worden, met medicijnen. In de tussentijd ben ik ook veel gaan lezen en ben Yvonne tegengekomen. Boek verslonden, aangemeld voor forum en er mee begonnen. Ben in november en december hiermee begonnen en 1,8 kg afgevallen. Omdat mijn BMI naar mijn mening gevaarlijk hoog is, ben ik per 4 januari ook maar weer eerst gaan CB-en. Ben nu 9,4 kilo kwijt dus het gaat de goede kant op. Ik ga aanstaand weekend Lemmeren, dan weer 3 weken knallen en dan in de voorjaarsvakantieweek mijn eetweek ook weer á lá Lemmers.

Succes en groetjes!

Sjanine
Afbeelding

Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 364
Lid geworden op: 08-10-2009 12:30

Bericht door Alexandra » 22-01-2010 12:18

Hai Marielle,
Nog een ex-CBer wat leuk! En Sjanine ook al ..

Ik heb het net als jullie gedaan, "even snel" die extra kilo's eraf, wetende dat je dit geen leven lang mag blijven doen, het opbouwen al met de Lemmers-methode en toen radicaal over op lekker natuurlijk eten.

Heel veel succes!

Groetjes,
Alexandra
Carpe Diem! :-)

Gebruikersavatar
Marielle71
Berichten: 5
Lid geworden op: 04-01-2010 14:17

Bericht door Marielle71 » 22-01-2010 14:11

Heeee Alexandra,

Dus jij bent met die op of afbouw van CB gelijk gaan lemmeren? Gelijk 3 maaltijden vervangen of toch in combinatie met die shakes? Ik lees bij sommige dat ze die shakes tijdens die 6 weken afbouw gelijk weglaten en op Yvonne Lemmers overgaan.
Kan niet wachten hoor om lekker over te stappen maar ik wil nog 15 kg met CB doen.

Groetjes Marielle

Gebruikersavatar
Jen
Berichten: 151
Lid geworden op: 11-01-2010 21:48

Bericht door Jen » 22-01-2010 16:38

Ik ben zelf nu ook aan het afbouwen van CB en mijn laatste shake is volgende week zaterdag. Inmiddels eet ik nu dus al een week of 2 een beetje via het GoK. Ik zou niet gelijk stoppen met CB en overgaan op GoK maar wel netjes je afbouw doen. Het gaat er immers om dat je lijf ook weer gaat wennen aan vast voedsel. Als je dat in een keer doet via GoK weet ik niet of dat helemaal juist is. Ik ben blij dat ik het geleidelijk aan heb kunnen doen. In fase 2 mag je weer brood erbij gaan nemen.
Bij mij werden dat dus crackers ipv brood en mijn avondeten werd wel GoK-verantwoord en inmiddels is dat dus een Lemmers uurtje.
Ik blijf nu op gewicht en voel me super. En aan de andere kant kan ik het gewoon niet geloven gezien de hoeveelheden die ik nu eet.
En zeg nu eerlijk, wat zijn nu die 6 weken afbouw op de rest van je leven ? Succes met je keuze.

Groetjes

Jen
Het leven stelt op zich niets voor het is wat je er zelf van maakt.......

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Bericht door JIP » 22-01-2010 20:02

Lijkt mij heel verstandig zoals jij het doet Jen. :P
Zo in één keer van shakes naar GOK overstappen lijkt me niet goed, afbouwen en overstappen op GOK zoals jij het nu doet wél.
En inderdaad; wat is nu 6 weken?
Als je je dan je nieuwe eetpatroon aanleert en straks overstapt op fase 2 komt het helemaal goed!
Kom je toch weer een keer wat aan stap je direct weer over naar Fase 1, doe ik nu ook even 2 weekjes en het vliegt er weer af :wink:
Heel veel succes hoor.
**Ben misschien wel nieuwsgierig, maar blijf je nu ook op je gewicht nu je afbouwt? Of val je nog af???
Groetjes van Jip
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

Gebruikersavatar
Jen
Berichten: 151
Lid geworden op: 11-01-2010 21:48

Bericht door Jen » 22-01-2010 21:07

Ik ben op 11 December met de afbouw gestart maar omdat ik voor de lange afbouw gekozen heb (dus 2 weken per fase) kwam ik precies op eerste kerstdag uit om over te gaan naar fase 2. En heel eerlijk, de feestdagen zijn niet geheel CB-proof verlopen maar...ik ben met 66.7 kg. de afbouw ingegaan en inmiddels schommel ik tussen de 65.0 en de 65.5 kg. en daar voel ik me helemaal prima bij. Vorig weekend had ik een verjaardag en heb ik dus 's avonds gewoon gegeten en een stuk taart bij de koffie :shock: maandagochtend woog ik 66 rond en vanmorgen was het weer 65.0 kg. En daar ben ik heel blij mee. Sinds maandag ben ik ook fase 3 ingegaan (dus de middagreep vervalt en 's ochtends mag ik er een boterham (dus cracker) erbij) De hele week heb ik dus s middags crackers gegeten en 's ochtends een cracker naast mijn shake en 's avonds mijn lemmers uurtje en heerlijk Ik ga het weekend dus met 65.0 kg. in en voel me heerlijk. Deze manier van eten sluit heel goed aan op CB vind ik en ik voel me er heel goed bij. Als ik met deze eetwijze op gewicht kan blijven is dat helemaal top. En heel eerlijk; deze keer (ja; na de jojo-periodes via EGA, Herbalife, Sonja bakker etc. ) heb ik het gevoel dat het me denk ik echt gaat lukken om stabiel te blijven.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik er heel blij mee ben.

Jen
Het leven stelt op zich niets voor het is wat je er zelf van maakt.......

Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 364
Lid geworden op: 08-10-2009 12:30

Bericht door Alexandra » 22-01-2010 21:53

Marielle71 schreef:Heeee Alexandra,

Dus jij bent met die op of afbouw van CB gelijk gaan lemmeren? Gelijk 3 maaltijden vervangen of toch in combinatie met die shakes? Ik lees bij sommige dat ze die shakes tijdens die 6 weken afbouw gelijk weglaten en op Yvonne Lemmers overgaan.
Kan niet wachten hoor om lekker over te stappen maar ik wil nog 15 kg met CB doen.

Groetjes Marielle
Hai Marielle,
Ik heb de afbouw heel langzaam gedaan hoor, idd eerst 1 maaltijd bij de 3 shakes, daarna een maaltijd ipv 1 shake, daarna 2 maaltijden en nog 1 shake, maar iedere maaltijd die ik nam was low carb. Over iedere stap had ik een week moeten doen maar dat heb ik wel wat gesmokkeld.

Toen ik weer 3 maaltijden at ben ik 1 daarvan voor een lemmers-uurtje gaan vervangen. Ik heb vrij snel het 5-2 regime gedaan, door de week als ik werk vind ik het makkelijker om low carb te eten en dan 's avonds kh. Maar in het weekend nam ik lekker wat extra's, bij de koffie of de borrel. Ideaal!

Ik woog 63 aan het eind van CB, na de afbouw woog ik 65 en dat was eind oktober 2009. Sinds de feestdagen ben ik heel langzaam weer wat omhooggekropen en daarom ga ik nu weer terug naar fase 1, totdat ik weer op de 65 zit. Dan stabiliseren en eens kijken of ik er onder kan komen.

Je wilt nog 15 kilo eraf met CB .. moedig hoor! Ik weet dat als je er eenmaal in zit het goed vol te houden is maar toch: petje af!

Succes & een fijn weekend!
Groetjes,
Alexandra
Carpe Diem! :-)

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Bericht door JIP » 22-01-2010 22:00

Jen schreef:............................................ heb ik het gevoel dat het me denk ik echt gaat lukken om stabiel te blijven.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik er heel blij mee ben.
Jen
Dat kan ik mij héél goed voorstellen Jen :D
Gaat helemaal goed komen met jou :P
Groetjes v JIP
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

Plaats reactie