Moniquej (32) Van Power Slim naar slim eten

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
moniquej
Berichten: 1275
Lid geworden op: 07-09-2011 08:24

Moniquej (32) Van Power Slim naar slim eten

Bericht door moniquej » 08-09-2011 00:11

Weer een nieuweling erbij!
Mijn naam is Monique, ben 32 jaar en woon alleen met 2 katten. Dat heeft zo z'n voordelen: ik kan bijvoorbeeld altijd zelf bepalen wat ik eet. Heel makkelijk als je op dieet bent.
Vanaf 25 mei ben ik bezig met Power Slim: een eiwitdieet. Werkt heel goed. Er is zo'n 10 tot 11 kilo af (momenteel varieert dat per week). Ik was van plan om het dieet af te gaan bouwen omdat het aardig in de papieren loopt, dus eigenlijk was ik op zoek naar een nieuwe eetwijze voor na mijn dieet waarbij ik alle boodschappen "normaal" in de winkel kan kopen. Ik zit overigens nog niet op mijn streefgewicht, dat duurt nog zo'n 4 kilo.
Toen kwam ik het boek tegen van Yvonne Lemmers en het sprak mij erg aan. Vandaag ben ik ermee gestart. De kast staat nog vol met zakjes, maar ik had er geen zin meer in. Ik proef de zoetstoffen en ik ging de laatste tijd alleen maar meer eten (lees: snaaien). Tijd voor wat nieuws en blijvends!

Ik heb nog wel enkele vragen, hopelijk kan iemand mij daar antwoord op geven:
- hoeveel gram koolhydraten en vetten mag/moet je per dag eten?
- zit er een limiet aan bijv het aantal keren kaas dat je op een dag eet?
- kan soja yoghurt ook gegeten worden ipv roomkwark of yoghurt?
- een tussendoortje/maaltijd mag zo'n 5 koolhydraten bevatten. Geldt dit voor het totale aantal koolhydraten of alleen de koolhydraten die uit suikers bestaan?

Ik merk dat ik het wel spannend vind. Jaren eet je vetarm en ineens moet je vet gaan eten. Ach ja, alles went... Maar alle tips zijn welkom!

Groetjes,
Monique

Thea Bremer
Berichten: 3243
Lid geworden op: 20-10-2009 13:44

Bericht door Thea Bremer » 08-09-2011 08:48

Vragen kun je stellen bij 'Stel een vraag aan .....' en bij ' Vragen, ondersteuning .....'.
Kijk eerst eens of je vraag er misschien al tussen staat :idea:

Veel succes met GoK en geniet weer van lekker eten :wink:
Thea Bremer

Grytz
Berichten: 5425
Lid geworden op: 07-05-2010 17:34

Bericht door Grytz » 22-09-2011 17:28

Welkom en heel veel succes met dit lekkere eten :D

Gebruikersavatar
moniquej
Berichten: 1275
Lid geworden op: 07-09-2011 08:24

Bericht door moniquej » 22-09-2011 17:30

Dank je wel! Tot op heden bevalt het erg goed. Alles wat ik eet is tenminste weer lekker en niet "lekker omdat het vetarm is" of "goed voor je". Wel wennen hoor! Maar met de hulp van iedereen op dit forum gaat het wel goed komen.

Plaats reactie