Moniek (48) overstap van Dr. Frank naar diëtiste Yvonne

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
moniek delfgou
Berichten: 5
Lid geworden op: 07-12-2009 14:28

Moniek (48) overstap van Dr. Frank naar diëtiste Yvonne

Bericht door moniek delfgou » 11-12-2009 20:05

Hallo Allemaal,

Voor Sinterklaas het boek van Yvonne gekregen en in een avond uitgelezen. Met veel herkenning en het gevoel zal het echt zo zijn?
Ik ben sinds 4 weken bezig met het dieet van dr.Frank. 2x shakes per dag en totaal geen koolhydraten tijdens het avondeten. Dus alleen maar vlees en groenten. Verder een gekopieerd vel gekregen met daarop een menu, nu ja een menu. Ik kan er niets van maken en blijf voortdurend zitten met de vraag wat mag ik nu wel of niet. En wat mag ik nu tussendoor. Ik ben inmiddels wel afgevallen maar lijk net zo makkelijk weer aan te komen. Ik ben trouwens 48 jaar en heb een drukke baan in het Hoger onderwijs. Maar sinds 15 jaar kom ik alleen maar aan. Ik ben natuurlijk ook al 10 jaar aan de lightproducten en ik heb dus nu al begrepen dat dit geen goed idee is. Dus alle lightproducten zijn de deur uit. Wat ik nu wel moeilijk vind is om de overstap te maken van dr.Frank naar dietiste Yvonne. Hebben jullie advies voor me hoe ik dit kan gaan doen? Voor nu laat ik het hier even bij.
[Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 12-12-2009 20:07

Welkom, Moniek! Gewoon radicaal met die shakes stoppen en overstappen op het dieet van Yvonne. Je zult zien dat je binnen een week al resultaat hebt. Zegt iemand die pas 2.5 weken bezig is met goed resultaat en zonder honger!
Succes!

moniek delfgou
Berichten: 5
Lid geworden op: 07-12-2009 14:28

Bericht door moniek delfgou » 12-12-2009 21:53

dank je,
Maar ik merk dat ik na 6 weken geen koolhydraten in de vorm van aardappelen, brood, rijst en pasta haast niet meer aan een gewone maaltijd durf te beginnen. Laat staan dat ik fruit durf te eten. Ik ga het wel proberen maar toch.
[Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 13-12-2009 12:15

Eet je geen fruit? Daar kan ik me echt niets bij voorstellen. :shock: Ik gebruik de avondmaaltijd als mijn koolhydraatuurtje, en dat bevalt me prima.

Carla!
Berichten: 8124
Lid geworden op: 25-10-2009 20:14

Bericht door Carla! » 13-12-2009 17:14

Welkom Moniek, gewoon beginnen met GOK, zoals het hier genoemd wordt.

Geen fruit is ook voor mij ondenkbaar en neem dit ook in mijn Kh-uurtje.

Dat is nu zo lekker van het plan van Yvonne, je eet gewoon in dat uurtje wat je eventuele andere huisgenoten eten, handig en makkelijk en na een tijdje zul je merken eet je echt niet zoveel van de Kh zoals aardappels, rijst, pasta en brood.

Eet zelf al een hele tijd geen brood, toevallig gisteren weer eens een broodje genomen, maar om nu te zeggen goh, goh wat heb ik dacht gemist, nee eigenlijk helemaal niet en als ik eerlijk ben vind ik de GG crackers, Piggelmee crackers worden die hier genoemd met lekker roomboter en beleg er op veel lekkerder.
Ik kon mij dat ook echt niet voorstellen een week of 5 geleden, maar is echt zo nu.

Je hebt ook Kh-arm brood maar is niet mijn ding, smaakt veels te veel naar eieren voor mijn gevoel en dan met vis of zo er op, vind ik persoonlijk niet de combi voor mij, maar een ander vindt dit wel lekker.

Wel lekker volle yoghert, de Griekse van de Lidl is erg lekker en lang houdbaar, net gisteren weer een aantal emmertje gehaald en voorlopig tot half januari houdbaar, gelukkig hadden zij deze weer, paar keer voor niets geweest, daarom maar ingeslagen, met de feestdagen in aantocht zal het wel weer snel uitverkocht zijn en mijn man vindt deze yoghert ook heerlijk, dus bederven zal het niet.

Shakes, ik neem het heel af en toe als ik haast heb of even ga shoppen, neem ik dit van te voren, heb een pot van dat spul bij de reformkraam op de markt gekocht, 0% Kh, smaakt naar niks, maar oké het helpt, kan overal langslopen zonder het gevoel ik moet nu echt wat lekkers gaan kopen, heerlijk, neem dus dan ook niks, heel af en toe een kopje koffie of thee en eerst altijd met iets er bij, maar nu no way, kan er met een fijn gevoel naar kijken als andere mensen zig vol zitten te proppen en nog steeds onvoorstelbaar voor mijzelf.

Ik heb diabetes en kan overdag al bijna toe met heel weinig medicijnen, niet helemaal zonder nog, maar misschien ook nog wel eens, maar is niet in de eerste plaats mijn streven, mij zelf goed voelen en fit, dat voel ik mij ook momenteel zoals in geen tijden geweest is.

Er is 6 kilo af en hoop dit op 1 januari a.s. nog steeds te hebben, hoeft niet eens zozeer meer te zijn, komt in het Nieuwe Jaar wel weer, zal ook wel opletten met de Feestdagen en best eens iets nemen wat ik anders allang niet meer doe, maar de behoefte er aan is stukken minder en ook dit zal wel lukken.

Ik zit al een beetje te puzzlen voor het eten met die dagen, zo dat iedereen mee kan eten en voor gasten wat extra's er bij, ik zie wel.

Verder nog 3 verjaardagen in December, maar gaat lukken allemaal, moet van mij zelf.

De oliebollenkramen hebben ook een slechte aan mij tot nu toe, nog maar 1 bol gekocht, was lekker, maar heb er geen behoefte nu aan momenteel, dus lekker laten staan, ik houd zelfs geld over, zo weinig aan snoep, koek en gebak en andere lekkernijen ik koop, goed voor de vakantiepot denk ik maar.

Ga gewoon beginnen, schaf de crakcers aan, kan ook bij Yvonne of via internetshops en ik wens je heel veel succes, krijg je geen spijt van.

joprin
Berichten: 13
Lid geworden op: 10-11-2009 11:56

tapas

Bericht door joprin » 13-12-2009 22:07

hallo trendy, wij gaan tapas eten met de kerst, deze kun je invullen zoals je wilt.
kippenpoorjes, gehaktballetjes, toast of komkomer met een salade.
keuze genoeg, mischien is het een idee voor jou, als je recepten wil kun je die wel van mij krijgen.
gr jootje :P

moniek delfgou
Berichten: 5
Lid geworden op: 07-12-2009 14:28

fruit eten

Bericht door moniek delfgou » 14-12-2009 10:45

sinds gisteren voor het eerst weer fruit gegeten, een mandarijn door de griekse yoghurt gepureerd. Het was heerlijk en ik was vanmorgen toch weer afgevallen. Ik ben ook sinds 7 maanden weer ongesteld geworden en hield enorm veel vocht vast afgelopen week. Ik was eerst enorm teleurgesteld dat er niets af ging, maar nu begrijp ik weer waarom. Ik merk nu de mestruatie weer op zijn retour is dat ik wel weer afval. Ik ga straks eerst maar eens naar de Lidl om die ypghurt te halen en dan vol goede moet beginnen met GOK. Het idee dat ik 's avonds gewoon weer mag mee eten is tegelijkertijd beangstigend en geweldig.
[Afbeelding

Carla!
Berichten: 8124
Lid geworden op: 25-10-2009 20:14

Bericht door Carla! » 17-12-2009 22:52

Waarom ben je eigenlijk gestopt met dr. Frank, misschien had je het al ergens geschreven maar niet gezien dan.

Ik had mij denk 2 mnd geleden al weer ook opgegeven bij dr. Frank en omdat ik diabetes heb moest je lang wachten op recepten.

Nu van de week is er eindelijk begonnen met recepten sturen, heb er al 5 nu geloof ik, maar ik eet lekkerder met Gok en op de 3e dag werd er al een verwijzing gestuurd naar de eiwitshakes, had ik wel verwacht, daar niet van.

Ik ga niet 2x er dag shakes nemen, niks voor mij, heb wel neutrale eiwitpoeder in huis en af en toe als ik haast heb en weg moet neem ik er wel eens eentje, maar brr, ik vind het eigenlijk heel vies smaken.

Houd mijn neus wel even dicht en proef weinig of niks dan, maar mijn Kh-uurtje is heilig voor mij hoor, blijf maar lekker aan de Gok.

Niettemin ben ik toch wel nieuwsgierig naar je motivatie om te stoppen er mee.

Dacht trouwens dat er nog meer waren hier, die ook recepten hebben ontvangen en vlgs. mij als ik het mij goed herinner zijn die voor iedereen het zelfde, een paar hadden wel eens wat neergezet hier ergens, weet alleen niet meer wie.

janine59
Berichten: 1069
Lid geworden op: 26-10-2009 08:46

Bericht door janine59 » 18-12-2009 11:53

Ik krijg ook de recepten van Dr. Frank. Ik geloof dat ik twee recepten hier op het forum heb gezet. Dat is alles wat ik er mee doe..kijken of er iets lekkers tussen staat.

moniek delfgou
Berichten: 5
Lid geworden op: 07-12-2009 14:28

dr frank

Bericht door moniek delfgou » 18-12-2009 16:56

Hallo allemaal,

Ik ben nog niet echt gestopt met dr frank, maar neem niet meer steeds de shake, ik heb er trouwens smaakmakers bij gekocht, banaan en chocholade dan is het prima weg te krijgen ik mix het met sojamelk, de rode verpakking dar zit de minste kh in. Even over recepten van dr. frank. Ik heb helemaal geen recepten gekregen. Ik moet van de dietiste gewoon 2x per dag een shake en 's avonds een kh arme maaltijd. Ze heeft me dan verwezen naar de website van koolhydraatarm eten. dus ik heb nu niet het idee dat ik goed begeleidt wordt, eenmaal per 3 weken even op de weegschaal bij de dietist, gaat het goed, ja, en binnen 5 minuten ben ik weer weg. het afvallen gaat redelijk ik ben nu 6 kilo kwijt in 6 weken. Maar het idee van Yvonne spreekt me veel meer aan dus ik wissel nu shakes en andere ontbijt en middagmaal af en het koolhydraatuurtje verwen ik mijzlef met een stukje chocola. Ik merk trouwens dat ik veel minder eet en dat ik sneller vol zit. En wat heel erg fijn is ik denk niet voortdurend aan eten.
[Afbeelding

Plaats reactie