P'tje () 74 kilo afgevallen met Prodimed en nu verder!!!

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
P'tje
Berichten: 15
Lid geworden op: 24-04-2011 10:08

P'tje () 74 kilo afgevallen met Prodimed en nu verder!!!

Bericht door P'tje » 24-04-2011 22:54

Vandaag ben ik begonnen met GOK. D
In mei 2010 besloot ik met Prodimed te gaan afvallen. Ik heb maanden op zakjes geleefd en de kilo's gingen er goed af. In totaal dus 74 kilo, van maat 56-58 naar maat 38-40. Maar nu ik klaar ben met Prodimed, blijkt dat de onsjes er weer aankomen als ik drie maal per dag koolhydraten eet. twisted Daarom heb ik donderdag het GOK-boek gekocht en na bestudering en de nodige boodschappen gehaald, vandaag begonnen. Rare dag om te beginnen, 1e paasdag, maar ik begin liever nu dan nog uit te stellen. Pas 1 dag achter de rug, maar het bevalt me goed. Ik blijf even een paar weken in fase 1. Ik ben namelijk in 15 dagen weer anderhalve kilo zwaarder geworden en die moeten er absoluut weer af en liefst nog een pondje meer. Als ik dan 65 kilo ben ga ik over op het 4-3 systeem, maar ik denk dat ik het 5-2 maak. Liefst zo weinig mogelijk koolhydraten, dat is lekker duidelijk voor mij. Ik kan me beter houden aan streng dan dat ik vaak wat mag. wink
Afbeelding

Gebruikersavatar
Koningskind71
Berichten: 227
Lid geworden op: 21-03-2011 10:45

Bericht door Koningskind71 » 24-04-2011 23:52

Wauw, wat een prestatie.
En dat je het volhield om zolang die pakjes en zakjes te eten. Ik geloof dat dat bij mij na een week mijn neus al uit zou komen.
Als je je aan het gok-programma houdt gaat die anderhalve kilo er echt wel af.
Ik ben net als jij op een gek moment begonnen, nl. in een week met allemaal verjaardagen. Dat gaf me de kick dat ik het kon. Je zult in de praktijk eigenlijk vrij snel uitvinden wel 'onderhouds-regime' voor jou in fase 2 het beste werkt. En kom je weer aan dan stap je gewoon weer even terug naar fase 1.

Veel succes met de laatste kilo's.

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 25-04-2011 00:10

Ik dacht lees ik dat nu goeg 74 KG :shock: :shock: :shock: . Goed van jou om juist vandaag te beginnen met Gok en de kilo's er weer niet bij aan te laten komen !
Ik ben wel erg nieuwsgierig naar een voor en na foto :lol: .
Heel veel succes gewenst !
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

P'tje
Berichten: 15
Lid geworden op: 24-04-2011 10:08

Bericht door P'tje » 25-04-2011 08:46

Ja Yeppe, je las het goed, 74 kilo. Van 140 naar 66. En daar ben ik erg trots op. Eerlijk gezegd heb ik geen voor en na foto's gemaakt. Toen ik iemand wilde laten zien hoe ik er voor uitzag, bleek dat ik maar weinig foto's had van mezelf. Was er bepaald niet trots op. Maar ik heb ook nog geen na foto's. Ben gewoon niet zo gek op foto's van mezelf laten maken ?
En Koningskind, ik ben er van overtuigd dat die laatste kilo's er weer af zullen gaan hoor. Ik moet nu vooral naar een gezond voedingspatroon. En mijn stoelgang vertelt me dat het al goed gaat. wink
Vandaag twee visites, ik ga nu even merigues maken met zoetstof. Kan ik toch wat lekkers bij de koffie nemen met 0 kh! lol
Afbeelding

Thea Bremer
Berichten: 3243
Lid geworden op: 20-10-2009 13:44

Bericht door Thea Bremer » 25-04-2011 09:04

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

74 kilo!!!
je bent nog meer afgevallen dan je nu weegt !?!?!? :shock:
Diep respect!!!
Ik hoop dat je het met GoK er af kan houden en niet terug val zoals Erica Terpstra, want die vond ik helaas toch weer dik geworden.

Succes!

p.s.

Bij GoK liever alleen Stevia als zoetstof. De rest staat allemaal op de rode lijst :wink:
Thea Bremer

Karen
Berichten: 21241
Lid geworden op: 06-03-2010 13:51

Bericht door Karen » 25-04-2011 19:33

wooohhh 74 kilo afgevallen...ongeloolijk knap
daar mag je zeker trots op zijn
goed dat je bent gaan gokken, wees lief voor je lijf en gok lekker :wink:
DAGBOEK KAREN

met GOK 22 kilo afgevallen!!

Agnes1968
Berichten: 352
Lid geworden op: 28-02-2011 20:42

Bericht door Agnes1968 » 25-04-2011 20:34

Ha P'tje

Wat een super resultaat heb je neergezet ik heb diep respect voor je.
Die meringues dat is een super idee om toch wat bij de koffie te hebben die ga ik deze week ook maken lijkt me heerlijk.

Succes met gokken, maar dat gaat je zeker lukken na alles wat je al bereikt hebt.

Groetjes Agnes

Krullebol
Berichten: 200
Lid geworden op: 25-02-2011 17:34

Bericht door Krullebol » 06-05-2011 15:12

Hoi hoi,

En welkom hier!
Wat vreselijk knap en wat een doorzetter ben jij! Echt super knap!
En ik wens je veel plezier met gokken maar dat gaat je vast lukken!
Succes groet van krullebol
Houd van je zelf. Vertrouw op je keuzes.
En alles is mogelijk!
http://opgewicht.forum2go.nl/dagboek-va ... t4595.html

Afbeelding

Cabogirl
Berichten: 3304
Lid geworden op: 25-11-2010 19:49

Bericht door Cabogirl » 06-05-2011 18:24

Welkom en veel succes met gok.
Wat ben je veel afgevallen! Super!

Waar kan ik het recept voor de meringues vinden?
Afbeelding
05-'02 maagband 116 kg
11-'10 start GOK 82,3
01-'16 gastric bypass 97,7
Mijn Dagboek

P'tje
Berichten: 15
Lid geworden op: 24-04-2011 10:08

Bericht door P'tje » 06-05-2011 19:09

Ik ben op dit moment een beetje zoekende. Ik denk dat ik te snel naar kh ben overgestapt en dat mijn lijf dat nog niet aankon. Ik had zo'n trek in eten, kon wel de hele dag door blijven eten, maakte eigenlijk niet uit wat. Heb afgelopen zaterdag rigoureur ingegrepen en ben weer even overgestapt naar de zakjes. Maandag ga ik naar mijn voedingsdeskundige en dan zal ik overleggen hoe ik gelijkmatiger kan overstappen. Ik heb nu in 8 weken opgebouwd, maar ik denk dat dat te snel was. Zit dus weer even aan het strenge regime van de zakjes. Niks geen geGOK op dit moment dus. Maar zat straks wel het GOK systeem gaan doen, alleen dan eerst met een zeer beperkt kh uurtje... Als ik echt ga GOKken zal ik een dagboekje gaan aanleggen. Heeft nu nog niet heel veel zin ?

Op verzoek het recept voor de merinques

Ingrediënten
3 eieren
3 drupjes limoensap
15 g zoetstofpoeder
snufje zout.

Bereiding
Maak de kom en garde goed schoon met het limoensap en klop de eiwitten [dooiers worden niet gebruikt], met het snufje zout op hoge snelheid tot ze ongeveer viermaal hun volume hebben. Voeg de zoetstof in delen toe. Blijf kloppen tot er stijve pieken ontstaan. Maak mooie bergjes op de [met bakpapier beklede bakplaat of een siliconenmatje] en bak direkt af in de oven van 80 á 90ºC. Bak de meringues tot ze hard zijn (afhankelijk van de grootte van de meringues zo'n 20 - 25 minuten.
Beste resultaat met de ovendeur op een kiertje laten staan.

Tip Merinque met wat vanille essence, amandel essence en amandelschilfers, citroen essence of met een beetje cacaopoeder
Afbeelding

Sjetje
Berichten: 942
Lid geworden op: 08-03-2011 13:19

Bericht door Sjetje » 10-05-2011 19:58

Zo zeg, 74 kilo??!!! .....ben er stil van zeg,...

Wat ontzettend knap van je en wat heb jij een doorzettingsvermogen zeg! Als je dat niet had dan had je dit nooit kunnen bereiken. Petje af!

Vind het ook knap van je dat als je merkt, iets aangekomen te zijn, je gelijk actie onderneemt. Dat is een goed uitgangspunt, ook bij GOK. heb je een dagje te veel KH gegeten, dan pak je de volgende dag weer gewoon op!

Wens je heel veel suc6 met GOKKEN. Het is, tenminste dat vind ik, een heerlijke levensstijl! Ben benieuwd wat jij ervan vind.

Gr. Sjetje
Gr. Sjetje 🐸
Dagboek van Sjetje (niet actief: gluur hier en daar)

Lengte: 1.63m
Gewicht 2006: 82kg
Gewicht januari 2021: 69kg
Streefgewicht: 62kg
BMI: 26

Plaats reactie