LekkerHapje (39) bijna streef, eeuwig cal. geteld + ex-eiwit

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
LekkerHapje
Berichten: 170
Lid geworden op: 08-04-2010 12:16

LekkerHapje (39) bijna streef, eeuwig cal. geteld + ex-eiwit

Bericht door LekkerHapje » 15-04-2010 23:49

Hallo allemaal,

Net een heel verhaal getypt, ben ik het kwijt! Grrrrrrrrrrrrrrr.... ik heb geloof ik op 'voorbeeld' gedrukt ipv 'verzenden'.

Ik noem mezelf maar even LekkerHapje, 39 jaar, moeder van 3 kinderen van 5, 4 en 2. Voordat ik zwanger werd van de 1e, woog ik 64 kilo.
Moet er wel bijzeggen dat ik toen heel veel sportte, maar niet gezond at. Ik heb jaren lang boulimia gehad, maar sinds mijn kinderwens vond ik dat ik daarmee afbreuk aan mijn lichaam en ook dus aan mijn kindjes zou doen. Sindsdien heb ik het aardig onder controle.

Toen ik op 6-1 begon met lijnen, had ik er vrede mee dat ik na drie zwangerschappen wel niet meer een gewicht van 64 kilo zou behalen. Met 70 kilo was ik al heel blij. Inmiddels weeg ik 64,5 kilo!

Op 16-2 ben ik begonnen met een eiwitdieet. Geen strikte voorschriften, maar mijn eigen versie van Dr. Frank en Southbeach, met dagelijks wel een Atkins reep of een zelfgemaakte shake, mijn eigen roomkaasbrood... heerlijk. De kilo's zijn eraf gevlogen, maar nu verlang ik wel heel erg naar fruit en andere koolhydraten!!!

Ik hoop dat dit dieet me op gewicht houdt en toch ook lekkere dingen laat eten. Het principe denk ik te snappen, maar eerst nog eens goed rondsnuffelen om de regeltjes en voorbeelmenu's te zien, want het samenstellen van een goed uitgekiend dagmenu, dat lijkt me bij dit dieet best lastig!!! We zullen het zien!

Alles wat ik eet, hou ik sinds 16 februari, bij op www.caloriedagboek.nl. Ook onder de naam LekkerHapje. Een handige manier om inzicht te krijgen in wat je binnen krijgt.

Iedereen heel veel succes !

Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 364
Lid geworden op: 08-10-2009 12:30

Bericht door Alexandra » 16-04-2010 00:00

Hai Lekker Hapje, leuke nickname hoor!
Welkom hier en veel succes, wat knap dat je al zo veel kwijt bent met je eigen methode. Ik weet zeker dat het Lemmers-uurtje je zal bevallen.

Groetjes,
Alexandra
Carpe Diem! :-)

Marjan!
Berichten: 849
Lid geworden op: 03-04-2010 13:37

Bericht door Marjan! » 16-04-2010 08:26

Hallo LekkerHapje,

Welkom bij GOKken. Wat goed dat je al zoveel bent afgevallen en dat op je eigen manier, mijn complimenten.
Ik ben net met GOKken bezig, ben nog niet afgevallen maar heb wel voor het eerst sinds jaren een vol gevoel na het eten.
Ben trouwens benieuwd naar je recept van het roomkaasbrood, heb je die al geplaats in de rubriek recepten?
Ik wens je succes met het op gewicht houden van je huidige gewicht mbv de heerlijke recepten die op deze site staan en met het Lemmers-uurtje die ik nog wel lastig vind om evenwichtig in te vullen.
Dagboek Marjan

Start GOK: 4-4-2010, 168 cm, 67.6 kg

vliegje
Berichten: 398
Lid geworden op: 08-02-2010 14:55

Bericht door vliegje » 16-04-2010 08:27

Goedemorgen Lekkerhapje,
welkom bij het forum en heel veel succes met het GOKken
grtz Andrea
Elke minuut dat je je druk maakt om het verleden gaat af van de toekomst.

LekkerHapje
Berichten: 170
Lid geworden op: 08-04-2010 12:16

Happy Hour + roomkaasbrood

Bericht door LekkerHapje » 16-04-2010 09:10

Leuk om zo welkom te worden geheten! Ik ben nog niet begonnen met het 'uurtje', ik wil het eerst helemaal snappen. Het lijkt allemaal op een eiwitdieet met beperkte koolhydraten, maar dan ook nog met een soort happy hour erbij...

Daarom een :?: vraagje: Is er een plek met voorbeeld-dagmenu's (dus wat je gedurende een dag of week kan eten?). Ik las wel iets over een receptendeel, dus daar ga ik nu naar op zoek. Met alleen het boek vind ik het lastig om iets samen te stellen uit de lijsten. Nu doe ik meestal maar wat... heb altijd wel een stukje kip/vis, eieren en groente in huis. Het gaat me vooral om dat Lemmers uurtje! Ik ben zo bang dat ik dan ga overdrijven of de balans niet goed leg en meteen 5 kilo aankom... Precies wat jij zegt, jojo66, hoe doe je het evenwichtig... gaandeweg zal het wel gemakkelijker gaan.

Oja, jojo66, als ik het receptendeel gevonden heb, zal ik het recept voor roomkaasbrood daar plaatsen. Nou, kinderen onder de pannen, eerst maar eens even sporten... Fijne dag allemaal!

janine59
Berichten: 1069
Lid geworden op: 26-10-2009 08:46

Bericht door janine59 » 16-04-2010 09:13

In het boek staan heel veel voorbeelden en je kunt ook in de dagboeken kijken wat een ander eet en daar je eigen menu uit samenstellen. Je mag zoveel dus kan niet moeilijk zijn!

LekkerHapje
Berichten: 170
Lid geworden op: 08-04-2010 12:16

Bericht door LekkerHapje » 16-04-2010 09:18

Dankje, ik ga eens goed rondsnuffelen.

jojo66, ik zag dat er onder recepten al een heel topic is over lijnzaad/roomkaasbrood, staan lekkere varianten bij:

http://opgewicht.forum2go.nl/varianten- ... t1638.html

Mijn recept staat er niet letterlijk bij, ik zal hem onder de rubriek @@@ recepten van LekkerHapje zetten

Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 364
Lid geworden op: 08-10-2009 12:30

Re: Happy Hour + roomkaasbrood

Bericht door Alexandra » 16-04-2010 10:17

LekkerHapje schreef:Is er een plek met voorbeeld-dagmenu's (dus wat je gedurende een dag of week kan eten?).
Je moet er gewoon even inkomen, maar het is de bedoeling dat je opnieuw maar nu gezond en evenwichtig, leert eten. Van vaste dagmenu's leer je niets en iedereen past het zo GoKken zo verschillend toe.
Wat je kunt doen is bij de anderen meekijken (onder Dagboeken) wat zij zoal eten als ontbijt, lunch en diner. Maar kant-en-klare voorbeeldmenu's, uitgestippeld voor de hele week, die zul je hier niet vinden!

Succes!
Carpe Diem! :-)

LekkerHapje
Berichten: 170
Lid geworden op: 08-04-2010 12:16

Bericht door LekkerHapje » 16-04-2010 10:30

Dankje.
Dan ga ik de dagboeken doorbladeren om te kijken wat er nou in zo'n Lemmers Uurtje wordt gegeten. Want daar vind ik (nog) niets over.
Ik hoef ook zeker geen uitgestippelde dag/weekmenu's... daar heb ik me nooit aan kunnen houden. Het ging mij er meer om om een idee te krijgen. In het boek staan wel voorbeelden, maar juist dat Lemmers uurtje wordt dan niet toegelicht. En dat is wat ik wil weten. Tot nu toe deed ik het ook op mijn eigen manier, maar nu moet ik er echt even inkomen door te zien wat anderen doen enof ze daarmee op gewicht blijven... ben bijna 15 kilo kwijt, en dat wil ik graag zo houden.... :D

Plaats reactie