Yvonne (47) van Prodimed langzaam over naar OPGEWICHT

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Casplo
Berichten: 11
Lid geworden op: 28-08-2009 13:07

Yvonne (47) van Prodimed langzaam over naar OPGEWICHT

Bericht door Casplo » 30-08-2009 12:32

Hallo,
Ik wil me eerst even voorstellen. Ik ben Yvonne, 47 jaar en de afgelopen maanden ruim 25 kilo afgevallen met het volgen van Prodimed.
Zeer goed dieet met een uitstekend resultaat. Ik slik veel medicijnen en dacht echt dat er geen hoop meer was voor me. Tot ik dus begon met Prodimed. Nu na 25 kilo en heel veel centjes lichter (het enige nadeel van dit dieet) werd ik geattendeerd op het boekje van Yvonne. Waanzinnig, ik heb het in 1 ruk uitgelezen en waarom, ik herkende er veel in. Niet dat ik een junkie ben van koolhydraten maar ik heb voor 99% zeker een intolerantie voor koolhydraten. Dat verklaart waarschijnlijk ook dat ik niet afviel bij Sonja. Hoe goed ik ook mijn best deed ik viel niet af, sterker nog ik kwam aan. Dit is denk ik de oorzaak geweest van de eierkoeken en de ontbijtkoek. Steevaste onderdelen van mijn dagmenu.
Ik wil graag nog een paar kilo afvallen dus ben gewoon aan fase 1 begonnen (vandaag) en ga door zolang ik het fijn vind. Vind het wel spannend!
Ik hou jullie op de hoogte van mijn verhalen!

Natuurlijk heb ik ook veel vragen maar die zal ik stellen bij de juiste onderwerpen.

Groetjes en tot mails
Yvonne C

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Bericht door JIP » 31-08-2009 18:56

Wat geweldig Yvonne!!!!
Die laatste paar kilo's gaan je vast en zeker ook nog lukken, maar vooral heerlijk dat je er achter gekomen bent dat het niet aan JOU lag dat je niet afviel, maar door je verkeerde reactie op KH.
Ik vond dat een echte openbaring, en dan te weten dat er zóveel KH junkies zijn.....
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

kaatjekat
Berichten: 515
Lid geworden op: 18-08-2009 12:47

Bericht door kaatjekat » 08-09-2009 20:44

Hoi Yvonne, ik las net je berichtjes in een ander boekje (ik denk van Jip?) dat je aankomt en daar zo van baalt. Ik kan het me echt helemaal voorstellen, maar hoeveel kcal. kreeg je binnen met dat prodimed? Heeeeeeel weinig lijkt me.

Mag ik vragen waarom je dan denkt dat je nog verder kunt afvallen als je weer gewoon gezond eet?
Bedenk je ook dat je met geen enkele manier van 'normaal' eten op hetzelfde gewicht kunt blijven? Dat bestaat gewoon niet!
Daarom zijn dat soort crashdiëten zo funest....

Niet dat ik het niet begrijp hoor, zeker als je zoveel overgewicht hebt als jij had. Ik vind het ook erg knap van je dat het het gedaan en volgehouden hebt! Maar je kunt niet terug naar normaal eten zonder aan te komen.... misschien dat je dat voor ogen kunt houden om het leed wat te verzachten?
Met een andere manier was je nu misschien wel al 6 kilo aangekomen en nu 'maar' anderhalf of 2.

Je moet ergens beginnen met weer gewoon eten meis, je kunt je lijf niet de rest van je leven op zakjes laten draaien. En dan hoop ik dat dit voor jou een goede manier is (wat ik wel denk als je zelf al weet dat je kh 'junk' was).

Kortom: ik wens je heel veel sterkte en kracht en wijsheid en ik hoop dat je volhoudt.
Blijf schrijven hoor!

Groetjes, Karin.
Wie niet waagt, die niet wint!

Gebruikersavatar
Casplo
Berichten: 11
Lid geworden op: 28-08-2009 13:07

Bericht door Casplo » 11-09-2009 10:35

Hai Karin,

bedankt voor je lieve worden. Ik was geen kh junk (maar weinig raakvlakken met de lijst uit het boek) Ik blijk wel overgevoellig te zijn voor koolhydraten........

het is inderdaad waar je kunt niet op zakjes blijven leven. Dat staat als een huis.Ik was alleen overgestapt naar dit dieet om kosten te besparen (ander 12 euro per dag! :!: ) maar mijn lijf is er niet echt blij mee. Ik woog vanochtend 75 kilo, dus in het totaal 3 kilo erbij sinds een kleine twee weken.

Ik blijk wel heel veel vocht vast te houden, dus zit nu aan de kalium tabletten en hoop dat het vocht zich herstelt.

Ik dank je nogmaals voor je lieve worden. Ik kan hier wel degelijk steun uit putten!

Groet
YVonne

kaatjekat
Berichten: 515
Lid geworden op: 18-08-2009 12:47

Bericht door kaatjekat » 11-09-2009 10:44

Hoi Yvonne, blij dat je er iets aan hebt. Ben net tot de ontdekking gekomen (alweer) dat ik soms harder of onvriendelijker overkom dan ik bedoel, ik ben nogal spontaan en da's niet altijd even verstandig. :roll:

Ik begrijp dat aankomen k** met peren is, maar ik bedoelde dat je nooit van die zakjes afkomt zonder eerst weer aan te komen. Ik denk echt op geen enkele manier. Je lijf zal zich weer moeten instellen op voedsel, je darmen moeten weer gaan (ver)werken en je hele vochthuishouding ligt blijkbaar in de war. Houd vol hoor, het tij gaat vast keren!

Heb je begeleiding van je huisarts (vanwege die kalium)? Misschien helpt vochtafdrijvende thee ook, of is dat teveel samen met medicijnen.
Groetjes!
Wie niet waagt, die niet wint!

Gebruikersavatar
Casplo
Berichten: 11
Lid geworden op: 28-08-2009 13:07

Bericht door Casplo » 11-09-2009 11:01

Hai Karin,

Ik volg ook nog een kuur LPG (endermologie). Dat is een heerlijk appartaat die ervoor zorgt dat je lichaam weer de juiste vormen krijgt :D
Deze dame heeft zo'n speciale weegschaal omdat zij ook met dieeten e.d. werkt. Ik stond bij haar op de weegschaal afgelopen woensdag en toen bleek dat ik 0.9 kilo vet kwijt was maar 2 kilo vocht was aangekomen.
Conclusie ik houd dus vocht vast. Zij vertelde mij dat chinese thee en kalium goed kunenn ondersteuen.

Welke thee kan jij mij aanbevelen? Ik heb nog geen thee gekocht nog geen tijd voor gehad.

vraag me wel af hoeveel tijd je lijf nodig heeft om zich te herstellen :?:
groet
Yvonne

kaatjekat
Berichten: 515
Lid geworden op: 18-08-2009 12:47

Bericht door kaatjekat » 11-09-2009 11:17

Hoi Yvonne, ik weet dat brandnetelthee (zonnatura) helpt en zag ook iets van solidago Forte van A. Vogel.
Veel drinken, veel bewegen, niet teveel zout, groenten eten die vochtafdrijvend werken (broccoli, asperges, bleekselderij) en vooral genoeg vetten en eiwitten tot je nemen. Wisselbadje voor je voeten schijnt ook te helpen! :roll: En omhoog met die beentjes... :lol:

Anders toch je huisarts even bellen hoor, niet teveel op eigen houtje gaan klooien, zeker niet met kalium lijkt me.

Ja en hoeveel tijd je lijf nodig heeft... geen idee, ik ben niet deskundig. Maar als je een 1/2 jaar die zakjes hebt gegeten zal het niet zo van de ene dag op de ander zijn lijkt me. Misschien ook na elke maaltijd even buiten wandelen, of juist ertussendoor? :lol:

Blijven schrijven he!
Wie niet waagt, die niet wint!

Gebruikersavatar
Casplo
Berichten: 11
Lid geworden op: 28-08-2009 13:07

Bericht door Casplo » 11-09-2009 13:22

Ja hoor ik blijf wel schrijven. Vind het leuk om op deze manier met mensen in contact te komen.

Ik realiseer met dat ik steeds voorzichtiger wordt. Misschien krijg ik zo wel te weinig binnen van vetten e.d.
Dat is ook zo moeilijk uit te drukken in hoeveelheden. Ik eet al geen boter op mijn cracker (vind ik niet lekker). Dus overdag krijg ik geen vetten binnen. De enige die ik binnenkrijg is met het avondeten. Door het bakker van mijn stukje kip o.i.d. misschien is dat wel gewoon te weinig.

Eiwitten: gisteren ontbijt beetje kipfilet, 's middags ook wat kipfilet en 's avonds (we hadden een bbq van het werk) één hamburger. Iedere keer als ik aan de beurt was was de sate of het worstje weer op. Heb wel wat patatjes gegeten en drie (ja drie!!) stukjse bruinbrood gegeten. Me wel gheouden aan mijn uurtje.

Ik eet weinig fruit (ben dat zo gewend met de prodimet....) dus misschien doe ik het ook wel helemaal niet zo goed dit dieet. Ik ga maandag wel eens kijken hoe ik het nu het beste kan aanpakken. Ik vertrek zo naar Duitsland om een event te orgiseren voor mijn werk. Dus zo ruim 5 uur in de auto, morgen event en dan zondag weer terugkarren.

Ben dus ook weer zondag op z'n vroegst terug op het forum.

Groet en alvast fijn weekend
Yvonne

kaatjekat
Berichten: 515
Lid geworden op: 18-08-2009 12:47

Bericht door kaatjekat » 11-09-2009 13:45

Hoi Yvonne, pak het boek er nog eens bij! Je MOET echt vetten eten hoor, als je te weinig binnen krijgt werkt het averechts. Helpt ook om vocht kwijt te raken, vraag me niet waarom. :roll:

Ik heb 35 jaar mager gegeten, geen boter op mijn brood, dubbele boterhammen met mager beleg, geen of afgeschepte jus op mijn aardappels, geen varkensvlees enz. en vond het echt heel eng om dat overboord te gooien. Maar ik heb mezelf beloofd het 6 weken vol te houden (de huisarts maakte daar meteen het dubbele van) met het idee dat ik hoogstwaarschijnlijk niet zó snel 'vervet' dat ik gelijk een hartklapper krijg.... :lol: en ook mijn lichaam moet eraan wennen.
Het resultaat na 3 weken: ik ben ruim 2 kilo afgevallen en zowel mijn buik als mijn taille zijn 4 cm. minder in omvang! Zelfs mijn puberdochter viel het op dat mijn 'hangbuikje' kleiner is. :lol:

Ik vond vet eerst ook niet lekker, deed sauzen en dressing met yoghurt en mayo om aan de smaak te wennen en nu gebruik ik alleen nog yoghurt (volle!) als toetje. Ik ben zó gewend aan magere kaas dat ik de volvette niet meer lekker vind, net of je een hap boter in je mond hebt, maar geitenkaas lust ik wel en da's ook vet.
Als je geen boter op je cracker lust, roerbak eens een ei en doe daar een lepeltje boter doorheen voordat het helemaal gestold is... of kook een ei en doe er mayo op! Eet vette vis in je sla, makreeltje uit blik, gerookte zalm dat soort dingen. Eet brie en camembert, neem noten!!!

Misschien klinkt het tegenstrijdig, maar geef het een kans en als het na 3 maanden nog niks heeft opgeleverd, kun je altijd nog een keer snel afvallen met prodimed en dan iets anders gaan proberen. Alhoewel ik betwijfel of je met iets anders geholpen bent, maar da 's weer een ander verhaal. :wink:

Sterkte in Duitsland, heftig hoor, zo'n baan!
Evengoed een fijn weekend en hou je taai,
groetjes, Karin.
Wie niet waagt, die niet wint!

Carla!
Berichten: 8124
Lid geworden op: 25-10-2009 20:14

Bericht door Carla! » 05-11-2009 21:35

Las je stukje net, hoe gaat het met je. lees je niet meer, niet opgeven hè.

Gaat lukken hier met hulp van velen op dit forum.

Gebruikersavatar
Syllie
Berichten: 51
Lid geworden op: 06-01-2010 16:21

Bericht door Syllie » 11-01-2010 14:11

Hoi Yvonne,

Ik lees net jouw verhaal en zie dat jij bent overgestapt van Prodimed naar GOK. Ik ben heel benieuwd hoe het je bevalt en hoe het met je gaat. Ik doe zelf namelijk ook prodimed en wil morgen overstappen naar GOK. Misschien heb je nog tips die je wilt delen? Ik zou het fijn vinden om iets van je te horen. Zelf twijfel ik namelijk nog af en toe over hoe het zal gaan.

Groetjes Sylvia

Plaats reactie