Renate (41) Weg met de shakes

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
renate1975
Berichten: 2
Lid geworden op: 21-11-2016 12:37

Renate (41) Weg met de shakes

Bericht door renate1975 » 05-01-2017 16:35

Hallo, ook ik zal mij even voorstellen.

Ik ben Renate, ben 41 jaar oud en al veel verschillende dieeten geprobeerd. Allemaal dus met tijdelijk resultaat...
De Herbalife hielp wel maar kwam mij op een gegeven moment de keel uit plus het feit dat ik daarbij veel tabletten moest slikken.

Daarna een tijdlang niks gedaan vanwege medische redenen; waaronder hoge bloeddruk en suikerziekte. Bij een controle bij een nieuwe internist was er verdenking van de ziekte van Cushing maar dit kon niet met 100% vastgesteld worden. Hier kom je ook veel van aan en dan vooral in het gezicht en op de buik, idd mijn probleemzones..
Uiteindelijk bleek ik een tumor op een long te hebben, en hebben ze die eind 2016 verwijderd.
Na het opknappen was ik echter zo zwaar geworden dat ik contact heb opgenomen met een dieetist die werkte met de producten van Straight Away!

Dit beviel goed, het ging vrij snel en ook vond ik het ook nog eens lekker! Ook de suikerwaardes daalden en ik had minder insuline nodig..
Maar ja, daarna moest ik weer gewoon gaan eten en daar begon het weer...

Ik durf niet eens meer op de weegschaal te gaan staan, maar zal dat over 2 weken bij de internist wel weer moeten. De suikers zijn weer hoger, ik spuit 3 x per dag insuline en ook de bloeddruk stijgt weer.

Tijd voor verandering; de diabetesverpleegkundige vond het een goed idee om koolhydraatbeperkt te gaan eten en ik ben dus op zoek gegaan en kwam uit bij GOK.
Ik heb ook al het een en ander geprobeerd, maar nog niet streng bezig geweest. Daar zal ik volgende week, als de rust weer in huis is gekeerd en de kinderen weer naar school gaan, mee beginnen.

Ik ben heel benieuwd! Dit is allemaal nieuw voor mij en ik hoop hier herkenning en tips op te doen

Gr. Renate

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 10-01-2017 07:51

Hoi Renate,

Zo te lezen heb je dus al het een en ander achter de rug.
Afvallen met shakes is inderdaad vaak maar een tijdelijke oplossing, omdat je niet leert om je eetpatroon te veranderen. Met GOK zal dat wél lukken!
Veel mensen gingen je hier voor, zijn nu ex-diabeet en blijvend slank.
Het kan echt!

Ik raad je aan een dagboekje te maken, dat kan hier:
DAGBOEKEN 27 - VANAF 1 JUNI 2016 TOT HEDEN >>> NIEUWE DAGBOEKEN HIER AANMAKEN <<<

Schrijf hier iedere dag trouw je menuutjes op zodat wij kunnen meelezen en meehelpen. Ook het meelezen met andere gokkers - beginnende en ervaren - is érg leerzaam!

Succes (y)

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

11 feb 2017

Bericht door Martine1971 » 11-02-2017 14:01

Renate1975 schreef:Hallo, ik ben Renate, 41 jaar en sinds januari aan het Gokken. Ik heb diabetes, type 2 en ik spuit hiervoor insuline Tresiba. Ook had ik last van hoge bloeddruk en is er het vermoeden van de ziekte van Cushing, al is dit heel moeilijk aan te tonen..

Ik ben dus sinds januari bezig en ik voel me er heel goed bij. Meer energie en minder opgeblazen.. Ook zijn mijn bloedsuikers veel beter geworden en ben ik opgehouden met de kortdurende insuline te spuiten die ik voor elke maaltijd moest nemen. Mijn bloeddruk is ook verrassend goed!

Wat ik alleen jammer vind, is dat ik in kilo's dus niet afval..

Weet iemand van jullie hoe dit kan? Het frustreert me best wel, terwijl ik toch gewoon verder ga omdat ik mij wel heel goed voel en dit graag zo wil houden.
Ik ben vorig jaar ook op dieet geweest met shakes, toen 13 kilo afgevallen. Heb vorige week weer een shake geprobeerd, maar toen had ik direct 's middags een hypo. Dus dat durf ik ook niet meer te doen en blijf liever gokken..

Graag zou ik tips willen over hoe ik ook in kilo's kan afvallen..

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 11-02-2017 14:05

Hoi Renate,

Maak in dagboeken 27 een dagboek aan en houd daarin dagelijks je menuutjes bij!
Je hebt al allemaal positieve resultaten, dus je lichaam reageert heel goed.
Bij GOK wordt vetweefsel verbrand en spierweefsel aangemaakt. Spieren zijn zwaarder dan vet.
Hieronder zie je 2x een pond... Een pond vet en een pond spieren.
Je ziet dus wat er gebeurt als er vet smelt, dan wordt je slanker. Wanneer je spierweefsel erbij krijgt, komt dit nieuwe speerweefsel er natuurlijk bij in gewicht. Je wordt dus slanker, strakker en gezonder.
Afbeelding

Meet je ook je omvang? Dat zegt ook al heel veel namelijk.

Start met een dagboek, en wij lezen en denken met je mee. Dan kunnen we adviezen ook ergens op baseren, nu wordt het echt gokwerk ;-)

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 11-02-2017 14:06

jannyhilkhuisen schreef: Hoi Renate zo te lezen ben je op de goede weg. Je lichaam is hard aan het werk om weer gezond te worden en kan niet alles tegelijk.
Probeer niet teveel haast te hebben en blij te zijn met de dingen die je nu al bereikt hebt.
Als je je maaltijden noteer kan er meegelezen worden en komen er eventueel tips en ideeën waarmee je wellicht weer een stap verder kom.
Veel succes verder op je pad met GOK.

Plaats reactie