Miranda (30) Hulp bij eetschema

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miranda1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 10-01-2016 19:06

Miranda (30) Hulp bij eetschema

Bericht door Miranda1985 » 17-01-2016 15:32

Hallo, Mijn naam is Miranda Veltkamp. 30 jaar jong. Ik ben altijd wel relatief slank geweest, maar toen ik op mijn 23e op mezelf ging wonen werd ik steeds wat zwaarder. 3 jaar geleden was ik het zat en ben ik 10 kilo afgevallen met het Camebridge dieet. Maja. daarbij leer je niet op een gezonde wijze eten, dus nu 3 jaar later was die 10 kilo er weer bij.
Steeds dezelfde vragen/opmerkingen voor mezelf: ik lijk wel dik te worden van avond eten, hoe kan het dat alleen mijn buik zo opgezwollen is en ik verder niet dik ben. Hoe kan ik toch zoveel zijn aangekomen de afgelopen jaren terwijl ik toch 3 a 4 dagen in de week sport en met de fiets naar het werk ga?
Ik ben sinds begin december begonnen met het powerslim dieet. Koolhydraatarm en eiwitrijk. En dit werkt. Inmiddels weer 8,5 kilo afgevallen. Daar wordt ik wel verder begeleid om een gezondere eetpatroon aan te leren. Maar dit dieet is behoorlijk prijzig. Mijn collega wees me op het boek van Yvonne. De vragen in het begin van het boekje waren heeeeel herkenbaar voor mij. Eindelijk antwoord op mijn vragen! Ik ben koolhydraatverslaafd! Mede dankzij Sonja bakker ook haha :) Ik heb het boekje van Yvonne gelezen en ben van plan om dit dieet te gaan volgen nu ik weer op gewicht ben. Fase 2 wil ik dan in beginnen omdat ik niet meer hoef af te vallen. Maar ik vindt het vrij ingewikkeld allemaal. Ik werk 40 uur als verzekeringsadviseur. Sport dus vrij veel en heb een vrij vol sociaal leven. Verder ben ik geen ochtendmens en geen keukenprinses haha. Dus ik hoop dat iemand mij kan helpen met een eetschema dat 's ochtends makkelijk is en over de gehele dag geen ingewikkelde ingrediënten heeft. Ik ben van plan om 's avonds mijn koolhydraten uurtje te doen zodat ik met mijn vriend samen kan eten.
Ik hoor graag jullie reacties!
Gr. Miranda

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 27-01-2016 18:46

Hoi Miranda,

Begin je je weg al een beetje te vinden binnen GOK?
De meeste ideeën doe je op door dagboeken van anderen te lezen en te kijken wat andere mensen eten. Ontbijten hoeft niet veel tijd te kosten en GOKken hoeft niet heel kostbaar te zijn.

Succes (y)

Plaats reactie