Soraya (38) Ik ben het zat!

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
soraya1310
Berichten: 26
Lid geworden op: 30-01-2015 15:09

Soraya (38) Ik ben het zat!

Bericht door soraya1310 » 30-01-2015 17:42

Mijn naam is Soraya de Bok, 38 jaar, getrouwd en 2 prachtige kinderen. Daarnaast heb ik een eigen Mediationbureau, studeer ik voor Registermediator en heb ik een verzorgpaard waar ik 6 dagen per week voor zorg, maar helaas niet op kan rijden. Hij heeft een rugprobleem en ik ben te zwaar voor hem.

Zojuist gaf de weegschaal 110.5 kg aan.

Hoe is dat nu zo gekomen....

Ik ben altijd een "flink" kind geweest. Opgevoed met een beschuitje, boterhammen en een prakkie als hoofdmaaltijden. Vanaf mijn 13e jaar ben ik gaan schransen met het idee (niet bewust natuurlijk) om met de problematiek rondom mijn psychisch zieke vader om te gaan. Mijn moeder was toen niet in beeld (mijn keuze), dus stond ik er alleen voor. Daarna ben ik altijd een emotie eter gebleven. Maar uiteindelijk wordt iedere emotie een gelegenheid om te eten. In die tijd was ik lichamelijk nog heel actief bezig, dus echt dik werd ik niet, maar in de loop der jaren toch steeds een stukje steviger.

Op mijn 23e kwam ineens mijn epilepsie weer terug, waar ik vanaf mijn 5e geen last meer van had gehad. Gevolg was aan de medicijnen, welke het gewicht ook niet positief beinvloedden. Deze hielpen niet goed, de aanvallen werden frequenter en heviger en al snel zat ik aan het maximum van medicijnen en uiteindelijk ook arbeidsongeschikt thuis. Alle gelegenheid dus om de hele dag door hele verkeerde dingen te eten. Gelukkig heb ik in 2008 een hersenoperatie ondergaan en is de aanstichter van de aanvallen weggenomen en ben ik tegen alle verwachtingen in sinds die tijd aanvalsvrij.

Inmiddels heb ik mezelf weer goed op de rit, ben ik weer erg actief en zit ik weer lekker in mijn vel, alleen is dat vel gevuld met ongewenst gewicht.

In 2007 ben ik zo'n 15 a 20 kilo afgevallen met Herbalife, maar dit is voor mij niet de methode om levenslang te volgen, alleen al om de prijs. Hierna ben ik geopereerd en weer lekker gaan snacken, met mijn huidige gewicht als resultaat.

In mijn nabije omgeving heb ik iemand die met deze levenswijze verbluffende resultaten heeft geboekt. Niet alleen op het gebied van gewichtsverlies, maar ook haar gezondheid. Hierdoor ben ik enthousiast geraakt, heb mezelf alle 3 de boeken cadeau gedaan en heb de afgelopen week al wat dingen uitgeprobeerd. Het is even lastig omschakelen en vooral vooruit te denken, maar met jullie steun en tips weet ik zeker dat het gaat lukken.

Ik ga het dan ook niet proberen, ik ga het doen!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 30-01-2015 19:01

Yes you can!!!

Heel veel succes (y)

Gebruikersavatar
scrapmiranda
Berichten: 116
Lid geworden op: 27-11-2011 19:25

Bericht door scrapmiranda » 30-01-2015 19:31

Je bent hier aan het goede adres! dus zet hem op en lees veel dagboekjes van anderen en je zal zien dat je ook op de goede weg raakt. En maak een dagboekje aan waarin we mee kunnen lezen. Dan kunnen we je van tips voorzien of gewoon erdoorheen slepen wanneer nodig. Want de valkuilen zijn er bij iedereen. En samen met deze groep stappen we eromheen!
Groetjes miranda
mijn dagboekje

soraya1310
Berichten: 26
Lid geworden op: 30-01-2015 15:09

Bericht door soraya1310 » 30-01-2015 20:15

Dank voor het warme welkom!

Ik ga dit weekend lekker rondneuzen op het forum en een weekmenu voor komende week samenstellen. De afgelopen week met uitproberen heb ik gemerkt dat je echt moet plannen. Wij bedachten vaak smiddags om 4 uur wat we die avond gingen eten. Dat kan niet meer!

Ook is het me reuze meegevallen dat ik mijn geliefde cola light weinig heb gemist. Normaal dronk ik zo'n 6 a 7 blikjes per dag. Deze week is dat beperkt gebleven tot 3 in de hele week. Dat schept hoop om het helemaal te laten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
scrapmiranda
Berichten: 116
Lid geworden op: 27-11-2011 19:25

Bericht door scrapmiranda » 30-01-2015 22:00

Soraya, niet te moeilijk denken voor het avondeten. Maak het een oranje maaltijd en eet zoals altijd. Aardappel, groente vlees en dat in even grote verhoudingen en altijd een stuk fruit (of vruchtensap). Bijvoorbeeld in je toetje. Maar fruit kan ook door je eten. denk aan zuurkoolstamppot met gelijke delen zuurkool en aardappel, ananas, spekblokjes of gehakt erdoor en een rookworst erbij.

Dan ziet je avondmenu er uit geschreven zo uit:
1/4 groente: zuurkool
1/4 eiwitten: Rookworst, gehakt/spekjes;
1/4 overige KH's: aardappelen
1/4 fruit: ananas.

succes komende week!
Groetjes miranda
mijn dagboekje

soraya1310
Berichten: 26
Lid geworden op: 30-01-2015 15:09

Bericht door soraya1310 » 30-01-2015 23:10

Dank voor de tip!

Meteen een vraagje...
Ik heb van de week de Boerenkoolquiche gegeten en ik ben er erg enthousiast over. Nu staat er in de boeken dat de quiches in porties in te vriezen zijn. Nu zou ik dat graag doen en dan een stuk bijvoorbeeld koud met de lunch eten. Echter is mijn ervaring met dingen uit de vriezer ontdooien en opeten niet erg positief. Het is dan vaak waterig en papperig. Dat vind ik trouwens ook van eten wat in de magnetron is opgewarmd. Daarom heb ik er ook geen een.

Iemand hier ervaring mee of een tip om dat te voorkomen?

Bvd
Afbeelding

Gebruikersavatar
scrapmiranda
Berichten: 116
Lid geworden op: 27-11-2011 19:25

Bericht door scrapmiranda » 30-01-2015 23:24

goed laten afkoelen. bij mij was het niet papperig.

n ik heb hem ook wel eens gebakken in een cakevorm en in plakken ingevroren. daarna opgebakken in de pan.
Groetjes miranda
mijn dagboekje

Plaats reactie