Anna89 (25) CB naar GOK

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
anna89
Berichten: 23
Lid geworden op: 19-10-2014 12:02

Anna89 (25) CB naar GOK

Bericht door anna89 » 19-10-2014 19:59

Hoi allemaal! :)

Ik zal me allereerst even voorstellen: ben Anna, 25 jaar en woon samen met een hele lieve vriend!

Mijn hele leven heb ik al last van de intense behoefte in eten, snoep, brood, koek.... chips! chocola... Mijn lieve moeder maakte zich vaak zorgen en nam me mee naar eetclubs, dietisten, hielp met Sonja Bakker... Noem maar op. De rest van de tijd dat ik niet bezig was met een dieet was ik vooral bezig met mezelf vol vreten, dikker worden. Erg ongelukkig was ik niet, ik vond het soms wel lastig hor, maar over het algemeen droeg ik nog wel leuke kleren en had ik genoeg vriendinnen en soms een vriendje waardoor ik een heel leuk leven had.

1,5 jaar geleden, januari 2013, was ik het zat. 107 kilo op de teller, woonde toen samen met een vriendin. Ik werd er moe van dat ik onwijs vol kon zitten maar nóg de behoefte had om te vreten. Mijn moeder kwam met de boeken van GOK. Meteen besteld en kookboek 1 aangeschaft. Na 4 maanden woog ik nog maar 95. :) Wat een bevrijding, geen vreetbuien en toen lekker kunnen eten. Maar toen... werd ik verliefd, gingen we samen uit eten, wat lekker erbij... en stiekem bij beetje werd ik steeds weer wat zwaarder. Het ging niet heel snel, maar afgelopen juni stond er, helaas, weer 100 op de teller. Omdat ik 10 juni zakte voor mijn motorrijbewijs, en ik toen heel ongelukkig was waardoor ik nog meer wilde eten, dacht ik NEE het moet er af!! Ik heb nog even GOK geprobeerd maar ik kon het niet opbrengen. Dan maar streng. 10 juni aangemeld bij Cambridge en 11 juni gestart. In de afgelopen periode veel nagedacht, gepraat en nagedacht over de oorzaak, hoe kom ik toch zo zwaar?

Steeds meer werd ik mij er bewust van dat het voelt alsof er een soort monstertje in me woont, hij heeft een naam, Harry! ;) En wanneer dat monster wakker wordt wil ie eten, eten en... eten. De eerste maanden, tijdens het 500 programma wassie niet zo aanwezig maar toen ik overstapte op het 800 programma, werd ik makkelijker met het eten van koolhydraten en ja hor... Vreetbuien. Ik besef nu wel echt dat het monster ontwaakt door koolhydraten en suikers. Op het moment weeg ik 79 kilo, waar ik heeel blij mee ben :)! En ben ik bezig met mijn laatste shakeweek. Vanaf vrijdag ga ik CB afbouwen en wil ik weer opbouwen... naar GOK. Gelukkig heb ik een consulente die volledig achter me staat en mij ook wil helpen begeleiden. In plaats van de broodjes die ik anders weer moet gaan eten.

Nu is mijn vriend al een week koolhydraatarm aan het eten dus hij is er straks helemaal klaar voor om mij hierin te steunen! :) We hebben afgesproken dat dit onze nieuwe basislevensstijl gaat worden. Daarom heb ik de stap genomen om aan te melden op het forum. Kan ik lekker meelezen en kletsen en tips ontvangen!

Het geeft niks als ik de rest van mijn leven 79 weeg, dus het doel van GOK is op gewicht blijven. Maar als ik nog wat afval, wat wel waarschijnlijk is, vind ik dat natuurlijk geen probleem. :)

Vragen? Altijd welkom!

Oja, dat motorrijbewijs heb ik ondertussen in de pocket, met een nieuw motorpak van de vrouwenafdeling! :D
Op naar een gezond lijf en leven! Volg mijn verhaal en wat leuke recepten op: www.verslaafdaansuiker.nl

Lia63
Berichten: 144
Lid geworden op: 17-10-2014 10:04

Bericht door Lia63 » 20-10-2014 07:58

Welkom Anna

Ik ben ook net begonnen met GOK, dus wie weet kunnen we elkaar hierin steunen.

Succes!! (y)

Gebruikersavatar
anna89
Berichten: 23
Lid geworden op: 19-10-2014 12:02

Bericht door anna89 » 20-10-2014 11:15

Lia63 schreef:Welkom Anna

Ik ben ook net begonnen met GOK, dus wie weet kunnen we elkaar hierin steunen.

Succes!! (y)
Ja lijkt mij fijn! :D Ik ben nog niet begonnen, vrijdag begin ik met afbouwen van CB en opbouwen naar GOK. Dus vanaf dan zal ik ook actief mijn ervaringen kunnen delen! (y)
Op naar een gezond lijf en leven! Volg mijn verhaal en wat leuke recepten op: www.verslaafdaansuiker.nl

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Succes

Bericht door Yvonne Lemmers » 23-10-2014 00:33

Wauw Anna,

Wat heb je je gevoel goed beschreven.
Een waardevol bericht wat je maar vaak terug moet lezen.
Een betere stimulans is er niet.
Je weet dat je gevoelig bent voor koolhydraten.
Waarschijnlijk ben je juist door al het vetarme en light en veel en vaak kh eten steeds gevoeliger geworden voor koolhydraten.

Je zult merken dat je door het strikt volgen van GOK fase 1 niet meer in het cirkeltje van honger en overeten beland.
Ga tot je gewenste kledingmaat volgens de richtlijnen van fase 1 eten.
Daarna kun je kiezen uit 1 van de 5 strategieën van fase 2 (zie basisboek).

Fijn dat je vriend mee gaat doen.
Niets zo fijn om op 1 lijn te zitten.
Ook je vriend zal zich zoveel beter, energieker en sterker voelen door eiwitrijk en vetrijk te eten.
Ga maar lekker genieten van heerlijke eiergerechten, salades, crackers en veel groente/vlees/vis/kaas combinaties.

Lees veel op het forum.
Maak een dagboekje aan.
Reageer bij anderen en houd je motivatie hoog!

Ik kan je het volgende dagboek aanraden.
http://opgewicht.forum2go.nl/dagboek-va ... 12238.html
met mooie voorbeeldmenuutjes.

Gebruikersavatar
anna89
Berichten: 23
Lid geworden op: 19-10-2014 12:02

Bericht door anna89 » 28-10-2014 10:28

Hoi!

Wat een leuk berichtje, Yvonne! Ik ga meteen kijken op het dagboekje die je als tip gaf. Voorbeeld menu's zijn altijd welkom.

Vanaf deze week eet ik avondeten mee, de rest is nog CB producten. Vanaf volgende week alleen nog maar ontbijt een shake en vanaf 10 november ben ik volledig klaar met CB en ga ik over op GOK!

Heb er zin in! :) applaus
Op naar een gezond lijf en leven! Volg mijn verhaal en wat leuke recepten op: www.verslaafdaansuiker.nl

Plaats reactie