Depje (25) Helemaal klaar met het shaken!

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Depje
Berichten: 16
Lid geworden op: 25-04-2014 09:45

Depje (25) Helemaal klaar met het shaken!

Bericht door Depje » 29-04-2014 07:58

Goedemorgen Allemaal,

Om een lang verhaal kort te maken....

Ik ben Deborah, ik ben 25 jaar.
Zo'n drie jaar geleden woog ik 93 kg. Aten vaak ongezond en alleen waar ik zin in had, kortom geen goed eet-patroon. Ik wist dat ik overgewicht had, maar met sporten ging het afvallen mij te langzaam. Ik ontdekte het Cambridge 500 dieet. Dit heb ik zo'n drie maanden gevolgd en ben toen zo'n 20 kg afgevallen. Uiteindelijk wilde ik naar de 60 kg.

Naar verloop van tijd het 'shaken' weer opgebakt. Uiteindelijk woog ik 60 kg. Mijn streefgewicht. Vervolgens ben ik er op los gaan eten, het shaken weer opgepakt naar 60 kg. Weer er op los gaan eten, en naar 60 kg. Dit is zo drie jaar door gegaan. 90% van de tijd shakte ik, deed niet meer mee met gezellig dingen op het werk (wat lekkers eten), uit-eten, niet meer met mijn vriend eten. Uiteindelijk raakte ik in een negatieve spiraal. Ik voelde me dood ongelukkig en depri, want ik kon niet eten. Ook kon ik nergens anders aan denken dan aan eten. Vreselijk.

Echter zat ik in een twee-strijd met mezelf, ik wilde dolgraag weer naar de 60 kg, maar het shaken kon ik psygisch echt niet meer opbrengen. Mijn vreetbuien wend ik aan het CB-dieet, omdat je zolang niks mag eten en als t wel mag, ga je los omdat je lichaam het zo lang gemist heeft. (althans dat is mijn redenatie).

Ik heb me gerealiseerd dat ik een goed levenspatroon moet ontwikkelen wat ik op langere duur vol te houden is. Anders val je dus steeds weer terug, zoals ik dus hierboven beschreven heb. Toen ontdekte ik het GOK, een levenswijze waar ik me in kan vinden. Al moet ik mijn draai nog zien te vinden. Gisteren 28-04-2014 ben ik gestart met een gewicht van 68.7.


Offtopic: In de Gok-app staat geschreven dat je in je KH-uur een oranje-stuk mag eten. Echter is fruit oranje en de aardappel, pasta ook oranje. Hoe moet ik dit zien?

Tamara1979
Berichten: 71
Lid geworden op: 23-03-2013 13:14

Bericht door Tamara1979 » 29-04-2014 21:55

Hallo Depje,

Goed dat je van het shaken af stapt en over gaat naar een normaal eetpatroon. Wat zal er een gezelligheid terug komen ;-)

Even een reactie op je indeling van het kh uur.
Het kh uur zoals het bedoeld is bestaat uit 4 gelijke delen:
¼ vet/eiwit: bijvoorbeeld vlees / vis
¼ groene-lijst groenten
¼ fruit
¼ overige koolhydraten

Die overige koolhydraten zijn producten van de oranje lijst. Het maakt niet uit wat je kiest, als het maar van de oranje lijst komt. Uiteindelijk is dan de helft groen en de helft oranje.

Succes.
Groetjes Tamara
Lengte 1m74
Startgewicht 98,7 kg
Gewicht nu 73,7 kg
Afgevallen 25 kg met GOK
Streefgewicht 68 kg

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Succes Deborah!

Bericht door Yvonne Lemmers » 29-04-2014 22:50

Fijn dat je GOK gevonden hebt.
Ik hoop dat je snel je eigen draai vind en op een koolhydraatbeperkte manier je laatste kilo's eraf krijgt. En dat je daarna in fase 2 de kilo's eraf houdt. Als je vastberaden blijft GOK-ken gaat dat vast lukken.
Want alleen een koolhydraatrijke en vetarme manier van eten levert je voortdurende honger op waardoor je gaat overeten.

Ik wens je veel succes en hoop dat je ook hier op het forum je draai weet te vinden.
Maak een eigen dagboekje aan, lees veel bij anderen, reageer.
Dan kun je rekenen op feedback en support.
Dat motiveert ontzettend!

Succes Deborah!

(y) (y) (y)

Gebruikersavatar
Joy34
Berichten: 1
Lid geworden op: 18-06-2014 11:53

Dag allemaal

Bericht door Joy34 » 19-06-2014 09:36

Dit verhaal van Depje is voor mij zo herkenbaar. Ik heb bijna alle diëten en shakes gebruikt die er zijn..Je ben zo blij dat je je gewicht bereikt heb, maar dan.... Bij het overstappen van bijv. shakes naar gewoon voedsel is bij mij altijd maar heel kort goed gegaan en daarna kwam de verleiding en ging ik weer overstag( op naar mijn oude eetpatroon met alle gevolgen van dien).

Ik ben sinds 16 juni 2014 van start gegaan met GOK. Op zich gaat het best goed. Het zware gevoel alsof er een steen op mijn maag ligt ben ik kwijt. Ik voel me nog niet echt energiek maar heb gelezen dat dat later komt.
Wat ik nog wel lastig vind is het feit dat er in heel veel product glucose siroop en E-nummers zit ook al zou je in eerste instantie denken van niet. Gisteren heb ik per ongeluk cervelaatworst gegeten waarin glucosesiroop zat oeps;-(. Voortaan maar naar de biologische supermarkt en de etiketten bij alles goed checken.

Ik woog 76 kg toen ik begon met GOK. IN 2011 na Cambridge 500 woog ik nog 53. Ik ben het gewoon zat en wil weer lekker in mijn vel zitten en mezelf uiterlijk weer aantrekkelijk vinden!!!

Depje ik ben heel erg nieuwsgierig hoe het nu met je gaat en met name met GOK? Ervaringen van de anderen zijn ook welkom uiteraard :D

Groetjes,

Martha
Met ingang van 16-06-2014 begonnen met gripopkoolhydraten

Plaats reactie