Ellen1974 () gaat na CB, eindeloos snoepen over op GOK

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Ellen1974
Berichten: 6
Lid geworden op: 18-01-2014 22:10

Ellen1974 () gaat na CB, eindeloos snoepen over op GOK

Bericht door Ellen1974 » 19-01-2014 23:24

Hallo allemaal,

Ik wil me graag even voorstellen. Ik ben vorig jaar met CB 500 eindelijk na veel jaren te zwaar te zijn geweest, van 103kg afgevallen naar 77kg.
Ik ben daarna gaan gokken en dit beviel me goed. Ik wist op gewicht te blijven. Ik was ervan overtuigd, dat ik nooit meer boven de 85 kg zou komen en heb toen mijn kledingkast uitgemest en al mijn grote kleding weggedaan.
Wat voelde ik me goed. Het was een behoorlijke weg geweest om te komen waar ik toen was. Door CB heb ik mezelf veel moeten ontzeggen en voelde ik me uiteindelijk zwak worden. Ik schaamde me zelfs voor het feit dat ik op 500 calorieën per dag leefde. Dit was waarschijnlijk mijn geweten die wel wist, dat dit wel ongezond moest zijn. CB heeft mij een mooi resultaat opgeleverd, maar mij verder van een gezond voedingspatroon afgebracht.
Door te gokken had ik weer wat grip op mijn voedingspatroon en weer plezier in eten. Tijdens de zomervakantie 2013 is er een beetje de klad ingekomen en kwam ik langzaam aan weer wat kilo's aan. In mijn hoofd hoorde ik steeds maar, dat ik na de voorliggende periode nu ook wel eens wat mocht hebben.
Toen ik na de vakantie in ene :oops: 93 kg woog, ben ik gaan wikken en wegen..... Ik besloot weer aan CB te starten. In een aantal weken tijd was ik weer op 82 kg. Toch is het daarna weer mis gegaan. Ik had een congres voor mijn werk en heb een zak skittles gekocht en deze achter elkaar leeggegeten. Het was niet echt lekker, maar toch bleef ik eten. Ik ben blijven eten... Voor Sinterklaas, tijdens Sinterklaas, na Sinterklaas, voor de kerst, tijdens de kerst, na de kerst en richting oudejaarsavond. In het nieuwe jaar zou ik het allemaal wel weer recht trekken....
Het is inmiddels 19 januari en ik ben nog steeds niet goed bezig.. Weer zo streng diëten kan ik niet meer opbrengen. Ik weet ook, dat het niet meer werkt. Mijn ROER moet OM!
Dus morgen op blue monday, ga ik starten met mijn nieuwe leefstijl. GOK!
Ik zie er tegen op en zie er ook naar uit. Ik kan niet meer doorgaan op deze voet, want ik voel me ongelukkig worden door mijn overgewicht.
Ik heb besloten mij niet meer te wegen de rest van de maand. Ik ga er gewoon vanuit, dat ik 97 kg weeg.
Over 2 weken ga ik wegen.
Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes Ellen
Gokkend een slanke zomer tegemoet!


DagboekEllen1974

Gebruikersavatar
Mariekje
Berichten: 477
Lid geworden op: 12-04-2011 09:33

Bericht door Mariekje » 20-01-2014 15:58

Wat raar, dat je schrijft dat je door CB vérder van een goed eetpatroon kwam te staan. Normaliter zou een CB consulente je daarmee toch moeten helpen en in moeten begeleiden! Ná CB ben je juist zó mooi afgekickt van je voormalige eetpatroon en valt er zóveel nieuws aan te leren... Zonde dat ze dat hebben laten liggen. Is naar mijn idee meer wijtbaar richting je consulente, dan richting het dieet an sich...

Bewezen is in elk geval dat een KH beperkte levensstyle wel bij je past, immers is CB ook gebaseerd op een laag kh inname...

Met GOk kom je er gerust wel! Je moet alleen wél iets meer geduld hebben :-)

Succes met deze nieuwe levenswijze.

Ellen1974
Berichten: 6
Lid geworden op: 18-01-2014 22:10

Bericht door Ellen1974 » 20-01-2014 19:53

Mariekje schreef:Wat raar, dat je schrijft dat je door CB vérder van een goed eetpatroon kwam te staan. Normaliter zou een CB consulente je daarmee toch moeten helpen en in moeten begeleiden! Ná CB ben je juist zó mooi afgekickt van je voormalige eetpatroon en valt er zóveel nieuws aan te leren... Zonde dat ze dat hebben laten liggen. Is naar mijn idee meer wijtbaar richting je consulente, dan richting het dieet an sich...

Bewezen is in elk geval dat een KH beperkte levensstyle wel bij je past, immers is CB ook gebaseerd op een laag kh inname...

Met GOk kom je er gerust wel! Je moet alleen wél iets meer geduld hebben :-)

Succes met deze nieuwe levenswijze.
Hoi Mariekje,

Dank voor je berichtje. Na mijn eerste CB ervaring ben ik tegen de zin van mijn consulente in overgestapt op GOK. Dit zonder aan te komen. Ik ben toen zelf na een aantal stabiele maanden de fout in gegaan. M'n 2de CB avontuur heeft zo'n 7 weken geduurd en toen heb ik het opbouwen niet meer netjes gedaan. Dat is echt mijn eigen fout :oops:
Nu ga ik niet weer terug naar CB. Ik kan het niet meer opbrengen. Heb gewoon zin in gezond.

Hoe lang ben jij al bezig en wat is jouw resultaat?

Groetjes Ellen

Ps. een dagboekje ga ik nog aanmaken.

Vandaag is in elk geval goed gegaan.
Gokkend een slanke zomer tegemoet!


DagboekEllen1974

Gebruikersavatar
Mariekje
Berichten: 477
Lid geworden op: 12-04-2011 09:33

Bericht door Mariekje » 20-01-2014 20:41

Nou ja..het verleden is het verleden ;) Nu óp naar een nieuwe en vooral ook andere toekomst :D
Het zal even wennen zijn voor je lichaam, maar uiteindelijk gaat het je echt lukken hoor!!

En in elk geval val je nu af ZONDER aspartaam!

Ik heb al diverse pogingen gewaagd, maar de laatste tijd het nodige voor mijn kiezen gekregen, waardoor ik steeds terugviel...
Vanaf 5 januari met frisse moed gestart en tot dusver gaat het goed en vooral ook; voel ik me prima.

Ik hoop nu écht gewicht kwijt te gaan raken, zodat ik van de zomer heerlijk slank op vakantie kan ;) Ik ga voor de 20 kilo...! :D (en daarna de volgende 15 ;) )
De eerste 3 zijn eraf...Dus nog 17 tot aan de zomer (maar dat zal vanaf nu langzaam gaan natuurlijk...De eerste kilo's zijn het vocht wat je kwijtraakt, tesamen met de kh)

En jij? Je dacht nu op 97 te zitten...en je wilt weer terug naar de 73..zoiets?

Groetjes, Marieke

Ellen1974
Berichten: 6
Lid geworden op: 18-01-2014 22:10

Bericht door Ellen1974 » 20-01-2014 20:52

Mariekje, dat is een mooi streven! Ik ga ook voor een slanke zomer. Lijkt me heerlijk.

Ik wil afvallen tot 82 kg. Ik ben 1.80m en vrij fors gebouwd. 82 was prima :D

Ik heb me stiekem vanavond toch maar gewogen, onder de noemer van, dit is vanaf nu het zwaarst. Gelukkig viel het niet tegen met 94,5 kg. Ik moet dus totaal 12,5 kg afvallen om m'n doel te bereiken. Kun je nagaan, eind oktober woog ik dit nog :cry:

Maar je hebt gelijk, nu alleen nog maar vooruit kijken.

Vanmiddag goed gesprek met m'n man gehad en die zei, dat ik er gewoon weer voor moet gaan en vooral een gezonde balans moet vinden. Dus dat is fijn.
Gokkend een slanke zomer tegemoet!


DagboekEllen1974

Gebruikersavatar
Mariekje
Berichten: 477
Lid geworden op: 12-04-2011 09:33

Bericht door Mariekje » 20-01-2014 21:06

We gaan ervoor ;)
Blik op oneindig, verstand op nul, weegschaal ver weg in een hoek...En bourgondiërs als we zijn, gaan we nu proberen lekker af te vallen.. Niet door onszelf dingen te onthouden, maar door juist te doen wat we nooit mochten. Hoe heerlijk is dát!?

Als je je dagboek hebt, laat je je link dan even achter in het mijne? Dan houden we gewoon contact... En als je eens wilt zeuren of klagen, dan roep je maar ;) Helaas ben ik geen GOKgoeroe...daarvoor heb ik zelf nog teveel vragen.. Maar door gewoon in dagboekjes te schrijven komt het allemaal vanzelf wel hoor!!!

HEEL veel succes gewenst met je streven Ellen!!!

Groetjes, Marieke

Ellen1974
Berichten: 6
Lid geworden op: 18-01-2014 22:10

Bericht door Ellen1974 » 20-01-2014 21:20

Datzelfde geldt voor jou hoor Mariekje! Zeuren mag altijd :lol:
We gaan genieten en mooi slank worden ;) ik ga zo kijken hoe ik een dagboek aan moet maken
Gokkend een slanke zomer tegemoet!


DagboekEllen1974

burnie
Berichten: 925
Lid geworden op: 24-01-2012 08:08

Bericht door burnie » 20-01-2014 21:51

Hoi Ellen,

Hoe is blue monday je vergaan?
Ik heb de positieve energie weer helemaal gevonden en heb er weer een goede gok dag op zitten.
Heb je al een dagboekje?
Dan lees ik met je mee

Gebruikersavatar
Mariekje
Berichten: 477
Lid geworden op: 12-04-2011 09:33

Bericht door Mariekje » 20-01-2014 22:18

ooooooh weet wat je zegt hoor... Ik ben namelijk een ongelooooooflijke zeurpiet ;)

Tot schrijfs!

Ellen1974
Berichten: 6
Lid geworden op: 18-01-2014 22:10

Bericht door Ellen1974 » 21-01-2014 22:35

Ik probeer het dagboekje te linken, maar weet niet of het me lukt...
ff checken :?
Gokkend een slanke zomer tegemoet!


DagboekEllen1974

Ellen1974
Berichten: 6
Lid geworden op: 18-01-2014 22:10

Bericht door Ellen1974 » 21-01-2014 22:36

Ellen1974 schreef:Ik probeer het dagboekje te linken, maar weet niet of het me lukt...
ff checken :?



GELUKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! applaus
Gokkend een slanke zomer tegemoet!


DagboekEllen1974

Plaats reactie