Maronline (28) Zal dit wel werken?

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maronline
Berichten: 13
Lid geworden op: 09-01-2014 17:49

Maronline (28) Zal dit wel werken?

Bericht door Maronline » 14-01-2014 22:37

Hoi, ik ben Marlies. Ik ben 28 jaar en woon samen met mijn vriend.
Ik ben al mijn hele leven aan het lijnen en heb ongeveer alles wel een keer geprobeerd. Bijna altijd zonder succes. Van diëten via de diëtist ben ik alleen maar aangekomen. Ik heb ongeveer een jaar atkins gedaan. Daarbij viel ik de eerste week af en kwam daarna alleen maar aan. Eindresultaat was dat ik mezelf een jaar lang van alles had ontzegd en vele kilo's zwaarder was.
Altijd gezegd dat ik nooit aan de shakes zou gaan, maar uiteindelijk toch protiplus van modifast gedaan. Het begon goed, 7kg afgevallen, maar daarna ging er niks meer af. De wanhoop nabij ben ik toen toch overgestapt op cambridge. Ik was extreem gemotiveerd en de kilo's vlogen er eraf. Uiteindelijk 30 kg afgevallen tot net boven mijn streefgewicht! Daar was ik natuurlijk heel blij mee. Helaas lukte het niet om het eraf te houden. Twee extra rondes gedaan, maar ik kon het niet vol houden. Andere diëten geprobeerd, maar niks werkte.

Na de feestdagen zit ik op mijn all-time high. Hetzelfde als voor cambridge en protiplus. Ik pas bijna geen enkel kledingstuk uit mijn uitgebreide garderobe meer. Ik had al mijn oude grote kleding weg gegeven (als stok achter de deur).
Een collega vertelde me over het koolhydraatbeperkte dieet Dukan. Wou eigenlijk dat gaan doen, maar kwam gok tegen op internet. Dat sprak me meer aan, mede door het koolhydraatuurtje. Nu hoef ik mijn weekend wijntje niet te missen.
Hoewel ik enthousiast ben geworden van het boek en de ervaringen van andere forumleden, ben ik niet zeker dat het voor mij gaat werken. Het lijkt best op atkins en dat werkte alleen maar averechts. Ik ben gister, maandag 13 jan, begonnen. Tot nu toe gaat het wel goed qua honger, heb alleen een mega opgeblazen buik na de oplosbare vezels (1tl).
Ik hoop dat het deze keer gaat lukken om af te vallen en op gewicht te blijven!

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Bericht door Yvonne Lemmers » 14-01-2014 22:52

Marlies, welkom op het forum.

Ik lees dat je al heel wat dieet ervaring/leed hebt. Heftig hoor!
Zie GOK niet als een dieet, maar als een andere manier van eten.
Zorg dat je een eigen voedingspatroon kunt samenstellen aan de hand van de richtlijnen. Een voedingspatroon wat bij je past, wat goed voelt en wat je dus zonder moeite vol houdt.
Ik hoop dat je net als velen anderen nu eetrust gaat krijgen.
Dat geeft een bevrijd gevoel. Dat is een van de meest gewaardeerde voordelen van GOK. de weegschaal volgt dan vanzelf.

Hou vast aan de richtlijnen dan gaat het ook jouw lukken.

Ik wens je heel veel succes Marlies.
Maak een dagboekje aan dan kunnen we je volgen en feedback geven!

burnie
Berichten: 925
Lid geworden op: 24-01-2012 08:08

Bericht door burnie » 20-01-2014 21:53

Hoi Marlies,

Hoe gaat het met je?
De eerste week is voorbij zie ik aan de datum, nog steeds last van een opgezwollen gevoel?
We zijn even oud lees ik :)
Ikzelf heb mezelf weer een schop onder mijn h*l verkocht en ga er weer voor. Heb je een dagboekje? Dan kom ik mee lezen

Gebruikersavatar
Maronline
Berichten: 13
Lid geworden op: 09-01-2014 17:49

Bericht door Maronline » 22-01-2014 22:43

Hoi, ik heb net een dagboek aangemaakt: http://opgewicht.forum2go.nl/post501745.html#501745.

Grappig dat je ook cambridge heb gedaan en we ook nog even oud zijn :D. Ik ga jouw dagboek ook even lezen :)

Plaats reactie