Joleetje () stelt zich voor

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joleetje
Berichten: 40
Lid geworden op: 17-05-2013 21:56

Joleetje () stelt zich voor

Bericht door Joleetje » 18-05-2013 01:24

Hallo allemaal,

Tjah, wie kent niet die lange lange weg van lijnen, aankomen, meer aankomen, lijnen, aankomen, weer meer aankomen enz enz enz.

Ik ben opgegroeid in een gezin waarin veel en vaak gelijnd werd door met name vader, maar moeders deed mee. Ook wij als kinderen deden dus gezellig mee, maar aten wel iets meer en anders erbij. Zo heb ik in mijn jonge jaren heel wat diëten voorbij zien komen.
Ik was vroeger nooit te dik, aangezien ik zeer intensief sportte ( handballen) en hiervoor 4x per week trainde. De andere dagen deed ik hardlopen in bos en sintelbaan. Ik kon dus eigenlijk ook eten wat ik wilde. Echter ik kan mij herinneren dat ik vroeger heel veel chocolade at, stiekem dan. Mijn moeder vond dan de lege verpakkingen en dan kreeg ik op mijn donder.

Maar goed. Ik kreeg op mijn 19e een fikse blessure en kon niet meer sporten. Ik kwam wel aan, maar doordat ik alles met de fiets deed viel het allemaal wel mee. Ik heb heel lang mijn gewicht redelijk in de peiling kunnen houden. Tot 1999. Toen werd ik ziek. Ik kon niets meer eten zonder dat ik meteen naar de wc moest rennen. Enige wat ik wel binnen kon houden zonder buikkramp waren koekjes en candybars. Je snapt natuurlijk dat ik niet 1 koekje at, een pak koekjes was een maaltijd. Ik at de hele dag door, want ik had de hele dag honger!
Je raadt het al, ik kwam kilo's aan, maar niet gezond dus.
Toen ik eindelijk de diagnose spastic bowl syndrome kreeg, met een extreme lactose overgevoeligheid, kon ik eindelijk verder met mijn leven.

Eerst maar eens lijnen, dat was in 2001 en ik ben dus nog steeds aan het lijnen. Ik ben inmiddels al een paar keer 15 a 20 kilo afgevallen, maar ook weer net zo hard aangekomen en meer. Vorig jaar spande de kroon en was ik ineens 114 kilo! Niet ineens natuurlijk, maar toen schrok ik echt.
Ik ben in maart vorig jaar begonnen met CB. De 500 ging als een speer. In ruim 5 maanden 20 kilo eraf. Voelde mij als herboren. Ik ben toen op vakantie gegaan en heb wel opgelet, maar ook niet echt. Niets aangekomen. Na de vakantie weer begonnen met CB , want ik wilde nog eens 15 kilo eraf. Echter na 2 maanden was de motivatie eraf en zin al helemaal niet meer. Ik ben toen gestopt. Ik ben toen overgegaan op de GOK, want dat had ik van een vriendin gehoord, en dat beviel goed. Echter met de feestdagen de mist ingegaan en een paar maanden laten lopen. Wel gezond gegeten, maar met KH. Resultaat, in 2 1/2 maand 10 kilo aangekomen.
Dus maar weer aan de CB. Nu de 800, want ik wilde wel een warme maaltijd. De soepen en de shakes kwamen mij mijn neus uit namelijk. Na 1 1/2 maand een resultaat van 3 kilo. Daarna bleef ik prompt stil staan en na 1 maand nog steeds geen resultaat. Dat bevordert dus niet echt je motivatie. In overleg met mijn consulente weer overgestapt op de 500 en nu na 1 maand pas 1 1/2 kg eraf.
Ik ben niet meer gemotiveerd en wil gewoon verse groenten, fruit en andere dingen eten. Mijn lichaam schreeuwt erom.
Dus ik heb vandaag besloten dat ik weer overstap op de GOK en het nu beter ga aanpakken.
Dat kan natuurlijk alleen, maar het is fijner om af en toe wat hulp te krijgen als je moeilijk zit.
Ik wil een gezonde levensstijl die past bij mijn werkzaamheden. Ik werk namelijk ook in de avond en nacht en heb een vrij onregelmatig schema, wat natuurlijk ook niet bevorderlijk is voor mijn spijsvertering.

Ik krijg dinsdag pas mijn boeken terug, maar ga me nu alvast oriënteren op wat ik wel en niet kan eten of doen. Dus ergens volgende week zal ik wel beginnen!

Ik weeg nu 98 en wil er zeker nog 15, misschien wel 20 af hebben, maar ligt eraan hoe ik me ga voelen en eruit zien. Ben bezig met de overgang, dus het gaat allemaal niet meer zo makkelijk. Bovendien denk ik dat mijn hele stofwisseling naar zijn grootje is, dus ik zal een tijd nodig hebben om dit weer goed te krijgen. Een ding zeg ik: NOOIT MEER LIJNEN!

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 18-05-2013 07:11

Werk aan de winkel dus !
Heel veel succes met Gok en eindelijk weer eerlijk heerlijk eten onder je neus . Gok is een zege voor lichaam en geest gebleken voor mij en dat gun ik jou natuurlijk ook !
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Gebruikersavatar
Joleetje
Berichten: 40
Lid geworden op: 17-05-2013 21:56

Bericht door Joleetje » 18-05-2013 08:41

Dank, gaat vast goed komen.

Gebruikersavatar
Adje71
Berichten: 15
Lid geworden op: 12-05-2013 19:07

Bericht door Adje71 » 18-05-2013 19:49

Hoi Joleetje,

Knap hoor dat je weer goed bezig bent. Net wat je zegt het moet een levenswijze worden zodat het straks geen moeite meer kost. Jij hebt het CB maar lang volgehouden, zelf heb ik het 4 weken gedaan, daarna begon ik toch te sjoemelen. Maar dit kon ook niet dus per direct overgestapt op GOK. Ben nu 5 dagen lekker aan het eten. Ik wil het eerst 2 weken aanzien voordat ik op de weegschaal durf te stappen, ben bang om te groeien omdat ik nu meer calorieen eet.
Heel veel succes met gokken, houdt een dagboek bij dan kunnen wij medegokkers je steunen. En vooral lekker eten!!!
Groet Adelina (Adje71)
Afbeelding
Weer begonnen met GOK 89 kg :-( op naar de 75!!

Gebruikersavatar
Joleetje
Berichten: 40
Lid geworden op: 17-05-2013 21:56

Bericht door Joleetje » 23-05-2013 08:33

Dank Adje71 voor je positieve bericht! Jij ook veel succes met je overstap.

Ik ben er inmiddels achter dat CB vol met koolhydraten zit en wat erger is vol met kunstmatige zoetstoffen. Ik denk persoonlijk dat in dit laatste ook mijn probleem zit. Naast de koolhydraten dan. Niet afvallen en me niet fit voelen.

Sinds de ena laatste stop in oktober vorig jaar en de voedingswijze van GOK was ik gestopt met alle kunstmatige zoetstoffen. Ik heb zelfs geleerd om mijn koffie zwart te drinken. Ik vind nu al snel dingen te zoet.

Jij ook veel succes met je GOK en we spreken elkaar vast weer.

Plaats reactie