Adje71 () stopt met CB en gaat gokken

Voorstelverhalen van ex-shakers (zoals PRODIMED, CAMBRIDGE (CB), SANASLANK) die overstappen naar Grip op Koolhydraten.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adje71
Berichten: 15
Lid geworden op: 12-05-2013 19:07

Adje71 () stopt met CB en gaat gokken

Bericht door Adje71 » 13-05-2013 22:46

Hallo,

Ben nu bijna 4 weken aan het Cambridgedieet, maar dit is echt niet vol te houden. Ben wel 8 kg kwijt, maar denk nog heel veel aan eten. Heb vanavond opgezocht hoeveel koolhydraten er in een shake/pap/reep zit. Wat blijkt ik eet dus 3 keer per dag eigenlijk te veel koolhydraten!!! Ik stop per direct en start met fase 1 van grip op koolhydraten. Morgenochtend een eitje bakken met ontbijtspek.
N.B. Mijn ontbijt op bed afgelopen zondag (moederdag) bestond uit een glas water en een papje. Nou dit nooit weer, de kinderen konden niet eens een ontbijtje op bed voor me klaar maken.
Afbeelding
Weer begonnen met GOK 89 kg :-( op naar de 75!!

burnie
Berichten: 925
Lid geworden op: 24-01-2012 08:08

Bericht door burnie » 14-05-2013 07:34

Hoi Adje,

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld.
Ik was ook begonnen met CB en toen op zoek naar een manier van eten voor na CB... Maar tijdens mijn zoektocht GOK gevonden en ook maar gewoon over gestapt van shakes naar GOK.
Succes met overstappen en eet smakelijk

Gebruikersavatar
Savita
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-06-2011 10:11

Bericht door Savita » 14-05-2013 13:28

Hoi,

Ik ben ook nog aan de CB en wil doorgaan tot het gewicht wat ik wil wegen en daarna geleidelijk overstappen naar GOK.
Ik ben zo bang dat alles wat eraf is weer aankomt. Wat is jouw ervaring?

burnie
Berichten: 925
Lid geworden op: 24-01-2012 08:08

Bericht door burnie » 14-05-2013 13:55

Ik ben eerder gestopt met CB dan mijn streef gewicht omdat ik een zoet behoefte bleef houden met de shakes en ik ervan overtuigd ben dat aspartaam (wat veeel in de shakes zit) echt niet goed voor je is.

Ik ben na de overstap van CB op GOK nog wat kilo's afgevallen.
Maar door mijn eigen schuld weer kilo's bij gekomen.

Consequent volhouden is het beste advies wat ik je kan geven.

Gebruikersavatar
Savita
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-06-2011 10:11

Bericht door Savita » 14-05-2013 14:54

Ja dat komt me bekend voor! En af en toe ben ook niet sterk genoeg, dus dan zondig ik. Maar met gok mag je ook geen zoet.
Ik heb al stevia in huis gehaald maar dat heeft toch een bijsmaak. Jammer.
Ik heb woensdag een afspraak staan bij mijn consulent en ik ga ook maar zeggen dat ik wil stoppen. Gok is een levenswijze waar ik me moet vinden.
En als de ervaring zegt dat in 1 keer overstappen geen nadelige gevolgen heeft, wil ik t wel doen.
Wat goed van jou dat je zo makkelijk kon overstappen.

burnie
Berichten: 925
Lid geworden op: 24-01-2012 08:08

Bericht door burnie » 14-05-2013 14:57

Sja makkelijk... de shakes gingen me ook gewoon tegen staan....
En als je dan hier op het forum al die lekkere gerechten ziet..... :shock: dan wil je je shake niet meer toch

maak gewoon voor jezelf een plan wat je wanneer wilt eten, zorg dat je alles in huis hebt.... dan moet het lukken!!

Gebruikersavatar
Adje71
Berichten: 15
Lid geworden op: 12-05-2013 19:07

Eerste dag, een nieuw begin!!

Bericht door Adje71 » 14-05-2013 22:11

Hoi Burnie,

Bedankt voor je steun. Ben vandaag in 1 keer overgestapt en voel me goed.
Deze ochtend lekker ontbeten met de kinderen aan tafel. Daarna naar Libelle Zomerweek. Lekker genieten. Ik heb vandaag het volgende gegeten:
O: gebakken ei met 2 plakken kaas en ontbijtspek
L: salade met kip, balsamico azijn en een paar noten (La Place restaurant)
T: 25 gram walnoten
D: 3 etl rijst, ajam pangang (zelf gemaakt) en een salade, toetje 3 etl volle
vanille kwark.
Ik woog vanochtend 74 kg, ben al goed op gang woog bij CB 83,3 kg dit was wel overdag. Twijfel om deze week op de weegschaal te gaan staan. Zal wel wat aankomen denk ik ivm de overstap.
Maar voel me in ieder geval veel beter dan gisteren!!
Afbeelding
Weer begonnen met GOK 89 kg :-( op naar de 75!!

Gebruikersavatar
Adje71
Berichten: 15
Lid geworden op: 12-05-2013 19:07

Bericht door Adje71 » 14-05-2013 23:20

Het is gelukt mijn ticker te plaatsen. Nu naar bedje toe.
Afbeelding
Weer begonnen met GOK 89 kg :-( op naar de 75!!

burnie
Berichten: 925
Lid geworden op: 24-01-2012 08:08

Bericht door burnie » 15-05-2013 06:10

Goedemorgen adje,
Je menu ziet er al goed uit. Blijf ze plaatsen en naast wegen ook opmeten. Soms sta je qua gewicht stil maar raak je cm kwijt.

Gebruikersavatar
Adje71
Berichten: 15
Lid geworden op: 12-05-2013 19:07

Bericht door Adje71 » 15-05-2013 23:25

Heerlijk al dat eten ipv shakes!!. Ben wel bang dat ik groei omdat ik CB niet heb afgebouwd. Geef mezelf 6 weken om e.e.a. te stabiliseren. Ben benieuwd of ik zolang van de weegschaal af kan blijven.
Wat hebben we vandaag gegeten:
O: 100 gram Griekse yoghurt met stevia
T: 5x komkommer met eiersalade
L: KH-uurtje Vooraf een sinaasappel, Kip, Broccoli met kaas, ijsbergsla/salade, kleine aardappel+ jus, toetje joghurt/vla en een stukje chocolade. mmmmmm
T: ham met blokje kaas en komkommer 2x
D: champignonsoep, giantcracker en tonijnsalade

Eigenlijk het kh-uurtje een beetje te veel gegeten, zat echt vol. En ik merkte dat ik 's middags wat onrustig was door stijgende suikerspiegel??
Gisteren 's avonds kh-uurtje dit ging mij beter af dit ga ik morgen nog een keer proberen.

Vanmiddag in biologische winkel boodschappen gedaan, noten, zaden kokosolie, walnootolie, koekkruiden, bouillon.
Daarna giantcrakers gemaakt en notenmuesli. Lekker lekker!!
Morgenochtend eerst meten, dit niet vergeten.
Vandaag nog een half uur op de step geweest en natuurlijk met de hond gewandeld, even lekker bewegen. Mindertrek dan tijdens CB. Je bent alleen wel meer met eten bezig omdat je juist e.e.a. moet inkopen, bereiden en natuurlijk opeten. alles heeft weer heerlijk gesmaakt.
Oant moarn!!
Afbeelding
Weer begonnen met GOK 89 kg :-( op naar de 75!!

burnie
Berichten: 925
Lid geworden op: 24-01-2012 08:08

Bericht door burnie » 16-05-2013 07:24

Heej Goedemorgen :)

Lekker he gewoon eten!! Je menu ziet er op zich goed uit. Ik zou wel proberen de tussendoortjes zo veel mogelijk weg te laten.

Gewoon 3 maaltijden op een dag en dan genoeg eten zodat je door kunt tot de volgende maaltijd.

100 gram griekse yoghurt kun je aanvullen met wat gehakte noten of notenmuesli (kookboek 1), een gekookt ei erbij eten helpt ook.

Ik eet zelf zo weinig mogelijk tussen door, met CB was het ook maar 3 maaltijden per dag en dat heb ik gelijk door gezet.

Succes!!

Peace
Berichten: 42
Lid geworden op: 27-05-2011 21:17

Bericht door Peace » 16-05-2013 12:16

Ik ben 20 kg afgevallen, juist door om de 3 uur iets te eten. Ik had gelezen dat je daardoor je motortje aan de gang houdt, en dat klopte dus.
Mijn galblaas is vorig jaar verwijdert, waardoor ik er helaas niet langer mee door kon gaan (met afvallen), maar ook mijn huisarts blijft adviseren om gewoon om de 3 uur iets te eten. Het is gewoon beter voor je lijf, (y) en je valt er dus ook nog beter van af.

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Bericht door Yvonne Lemmers » 16-05-2013 12:16

burnie schreef: Ik eet zelf zo weinig mogelijk tussen door, met CB was het ook maar 3 maaltijden per dag en dat heb ik gelijk door gezet.

Succes!!
Goed idee!
Dat is dan het voordeel dat je aan een eiwitdieet over kunt houden.
Dat je niet persé tussendoortjes nodig hebt.
Fijn voor je eetrust.
Dan komt je lichaam toe aan zijn eigen vetreserves ;-)

Succes allen!

Peace
Berichten: 42
Lid geworden op: 27-05-2011 21:17

Bericht door Peace » 16-05-2013 12:18

Ik reageerde op een bericht van burnie, maar zie nu dat die verwijdert is. Dus mijn reactie staat er nu opeens een beetje raar "verloren" tussen.

Ik reageerde op @ burnie: ik wist niet dat je vaker dan 3 keer per dag mocht eten.

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Bericht door Yvonne Lemmers » 16-05-2013 12:20

Als je volgens GOK eet, kun je beter zo min mogelijk tussendoor eten. Het motortje blijft toch wel doorgaan als je goed in de vetverbranding zit én je de rest van de richtlijnen van GOK fase 1 volgt, inclusief de aanbeveling van de supplementen.

Peace
Berichten: 42
Lid geworden op: 27-05-2011 21:17

Bericht door Peace » 16-05-2013 19:24

Ik luister liever naar artsen, aangezien ik mijn galblaas al kwijt ben door te snel afvallen.

Dus om de 3 uur eten werkt prima voor de gezondheid van je hele lichaam, en niet alleen om af te vallen.

Gebruikersavatar
Adje71
Berichten: 15
Lid geworden op: 12-05-2013 19:07

Bericht door Adje71 » 17-05-2013 23:56

3 Dagen aan het gokken en het voelt goed.
O: griekse yoghurt met notenmuesli en stevia
L: kipfilet met salade en Oma Lemmers dressing, walnoten, feta blokjes
D: wit bolletje met sla, ham, kaas, komkommer, augurk en ei en eigen
gemaakte champignonsoep voor de nodige groente
Zoals je ziet geen tussendoortjes. Als ik trek krijg denk ik gewoon aan CB, daar kreeg ik ook geen tussendoortjes en het helpt!! En van die tussendoortjes heb ik juist het gevoel dat ik dan nog meer wil gaan eten.
Heb de cm allemaal weer opgemeten. Mooi resultaat met CB behaald. Nu even het lichaam laten wennen aan GOK, ga na een week op de weegschaal staan en natuurlijk weer meten. Nu lekker slapen, ga eigenlijk te laat op bed. Meer slapen is veel beter en ook om af te vallen.
Morgen maar goed uitgerust aan het ontbijt beginnen.
xx Adelina
Afbeelding
Weer begonnen met GOK 89 kg :-( op naar de 75!!

Gebruikersavatar
Adje71
Berichten: 15
Lid geworden op: 12-05-2013 19:07

Lekker eten!!!! Zaterdag 18 mei 2013

Bericht door Adje71 » 18-05-2013 19:39

Hen net shoarma gegeten met andijvie en eigen gemaakte knoflooksaus. En het was me toch lekker!!!! De kinderen kregen patat en ik heb zelf een paar stukjes met mayo gegeten ivm mij kh-uurtje. Normaal ben ik gek op patat, maar deze keer niet?? Normaal kan ik niet stoppen met eten, maar deze keer wel!! Gevolg van Gokken??
Wat heb ik vandaag nog meer gegeten:
O: giant cracker met chocopasta en roomboter
L: 2 eieren met roerbakgroente en rosbief en 2 blokjes kaas
D: staat hierboven, en nog een sinaasappel en een schaaltje yoghurt en vla met stevia
Zoals je kan zie weer geen tussendoortjes, heb hier helemaal geen behoefte aan.

Heb net samen met mijn dochter de volgende quiche gemaakt: gehakttaart met bamikruiden (was met nasikruiden, maar dit had ik nog in huis) kookboek nr. 2 en broccolietaart uit kookboek 1.
Zal proberen een foto erbij te plaatsen, ze komen net uit de oven zien er heel mooi uit en ruiken ook heel lekker. Ipv een taart maken heb ik ze in een mega muffin bakblik gemaakt. Handig om in te vriezen. Natuurlijk!!

Ik geniet nog na van mijn heerlijke diner, zal nu de keuken opruimen daar zal ik maar geen foto van laten zien (hahaha).
:super: Groet Adelina
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Weer begonnen met GOK 89 kg :-( op naar de 75!!

Jillie
Berichten: 551
Lid geworden op: 22-01-2013 10:06

Bericht door Jillie » 18-05-2013 22:21

Nog een Friezin!! Welkom!
Wat heerlijk om te lezen hoe jij je voelt.
Wat voor chocopasta gebruik je? Normaal zou die namelijk oranje zijn.
Leuk he dat bewust met eten bezig te zijn en het bakken?!
Mijn dagboek
Afbeelding
Het gaat niet snel maar ik kom er wel!

Thea Bremer
Berichten: 3243
Lid geworden op: 20-10-2009 13:44

Bericht door Thea Bremer » 10-07-2013 12:02

Adje71 schreef:Terug van weggeweest. Even een update. Ongeveer 4 weken geleden gestopt met CB daarna ging de weegschaal ophoog. Wel heerlijk eten in het is goed vol te houden. Durfde me niet op het forum te melden. stel je voor gegroeid, maar vanmorgen echt waar ik was weer 74 kg! Maar het leuke is dat ik mezelf ook heb opgemeten, zelfde gewicht maar met minder centimeters. Ben helemaal happy. Kilo's zegt dus ook niet alles. 😋😋😋
Groet aan alle Gokkers en goed weekend.
Thea Bremer

Gebruikersavatar
Adje71
Berichten: 15
Lid geworden op: 12-05-2013 19:07

Weer terug van weggeweest

Bericht door Adje71 » 11-09-2014 23:19

Hallo allemaal, na een jaartje weer terug bij GOK. Helaas ben ik weer aangekomen, weer 83 kg :-( . Maar ik pak de draad weer op. Ben wel goed bezig maar de afgelopen 2 weken had ik 2 etentjes. Nou dat helpt niet echt. Maar elke dag is er één en ik voel me goed. Ben nu 2 dagen heel erg verkouden, het eten smaakt niet maar ik ga door.
Wat heb ik vandaag gegeten:
O gy met notenmuesli
L kipfilet met groente, rijst, komkommer, kiwi (kruiden ketjap en sambal)
D gekookt ei, komkommer met eiersalade, ham met asperge
A kipfilet met beetje mayo

Ik schrijf het maar ff op om mezelf te controleren.
Fijne avond.
Afbeelding
Weer begonnen met GOK 89 kg :-( op naar de 75!!

Gebruikersavatar
Adje71
Berichten: 15
Lid geworden op: 12-05-2013 19:07

weegschaal

Bericht door Adje71 » 29-09-2014 15:36

Voel me goed echt eetrust alleen de weegschaal wil niet zakken. Daar wordt je niet vrolijk van!!!! Dat is ook niet goed voor de motivatie. Ik heb de weegschaal opgeborgen. Ik zie straks wel wat het resultaat is. Immers GOK is een manier van leven en niet een dieet watjeweer mee stopt. Ik voel me goed, ga proberen mijn dagboek weer te vullen. Kan ik leren van mijn foutjes. Succes allemaal!
Afbeelding
Weer begonnen met GOK 89 kg :-( op naar de 75!!

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Bericht door Yvonne Lemmers » 02-10-2014 23:44

Adje,

Succes met je herstart.
Net wat je zegt, van je fouten leer je het meest.

Je schrijft dat je nu weer eetrust hebt.
Houd dat goede gevoel goed in gedachten.
Blijf vastberaden eten volgens fase 1, dan volgt de weegschaal vanzelf.
Wellicht verlies je eerst centimeters en daarna pas kilo's.

Al schommelend zul je dan wellicht net als vele mede-Gokkers je ideale kledingmaat behalen.

Plaats reactie